Welke paardjes staan (nog) buiten 24/7?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Inney

Re: Welke paardjes staan (nog) buiten 24/7?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 13:05

Xafier, de zoon van mijn vezorgpaard, staat ook nog dag en nacht buiten. Zonder deken, in zijn dikke tinker wintervacht. Hij vind het heerlijk.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 13:06

Twee volbloed Arabieren (één van 26 en één van 17) met gevoerde regendeken, twee halfbloed Arabieren van 7 jaar en 1 Peruaanse Paso (gewoon bloot, alle 3). Stallen staan open, ze mogen zelf in en uit lopen. Ze staan af en toe met hun kont in de deuropening en hoofd/hals/borst buiten de stal onder het afdak, en ik zie ook wel dat ze 's nachts in het vlas liggen te slapen. Krijgen kuil bij en hebben gras ter beschikking. Gisterenavond in de hagel en wind nog even wezen kijken of ze genoeg kuil hadden voor de nacht, toen was het hele zootje alweer naar de wei verdwenen.
Kortom: ze zoeken het zelf prima uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 13:07

Mijn fjorden staan ook 24/7 buiten zonder deken. We hebben geen schuilstal maar wel veel bomen om de weiden heen en rondom het meer zijn ook echt bosjes waar ze tussen/onder kunnen staan om te schuilen.

Baily12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 13:10

mijn shetties staan eigenlijk ook altijd buiten in een paddock met een stukje stoep en een dekentje :')
maar als ik ze ga voeren en er staan 2 van die verzopen paardjes moet ik me erg inhouden. Nu heb ik het gisteren niet gehouden want het hagelde en straks smelten ze :x Maar uurtje laten maar weer naar buiten gedaan want ze worden er niet vrolijker op *D

Baily12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 13:12

bij ons is het alleen wel dat mijn weitje aan een woonwijk ligt en krijg ik dus veel commentaar dat ze in de regen staan. Dan moet ik ze helemaal uitleggen dat het geen mensen zijn maar ponys :(

Diane_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 13:19

Bij ons kunnen ze geeneens op stal, dus staan ze ook nog buiten. ;) Er zijn er een paar van de groep die wel gebruik maken van de schuilstal (de mijne ook sinds een paar dagen), maar anderen komen er vrijwel nooit in. Rondom de voerbakken liggen tegels, zodat ze altijd lekker droog staan te eten. Ze hebben onbeperkt hooi/kuilgras uit netten in de bakken en doen het er prima op.

lastig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 13:21

Die van mij blijven deze winter ook buiten. Ze hebben grote paddock met zowel aarde, zand als beton, dus kunnen altijd met droge voeten staan. Verder is er een ruime schuilstal en een overkapping.
Maar ze zijn zo vaak zeiknat en zitten onder de blubber dat ik het idee heb dat ze die stal vaak gebruiken :p

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 13:22

Die van ons staat ook nog gewoon buiten en dit jaar redt hij het zelfs nog zonder deken *\o/* . Hij heeft geen schuilstal helaas maar sinds gister verplaatst naar een droge wei met een hoge schuurmuur en verharding als beschutting tegen de ergste wind. Het kleine stuk waar ze tijdelijk stonden om het gras op te maken was met weinig beschutting en inmiddels verandert in een omgeploegd blubberveld :o

Maar ik kan hem op stal zetten 's nachts of overdag om een paar uur te drogen. Hij geeft dat zelf meestal goed aan maar is daarna ook weer erg blij dat hij naar buiten kan vandaar deze keus. mocht hij te stijf worden gaat er een deken op voor de rest van het koude natte seizoen. Scheelt dat ze steeds hooi tot hun beschikking hebben en genoeg gras om de hele winter gedoseerd van te kunnen eten.

Diana_Mabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-11 13:55

De schuilstal wordt nauwelijks gebruikt geen idee of ze er in durven ik zal eens kijken of ze mee wil er in.
Ze krijgen ook kuil bij gevoerd. Er is geen verhard deel dat is wel jammer.
Ik lees veel over paddock paradise dat lijkt me fantastisch!

108078

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 13:58

Die van mij staat altijd buiten! Het hele jaar door.
Zo lang mogelijk op de weide, en anders in de paddock.

Ze staan nu nog op het land ( sta er zelf van te kijken :+ ), en als het weer niet erger word dan dat het nu is, blijven ze op het land. :)

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 13:58

Mijn ponys (haflinger en shet) staan ook dag en nacht buiten, het hele jaar door. We hebben een klein schuilstalletje waar ze eigenlijk amper in staan, en een stukje waar ze uit de wind kunnen staan. Daarnaast hebben ze de hele nacht door hooi om ze warm te houden. Mijn shet heeft een enorme vacht, mijn haflinger heeft maar een dun vachtje en die heb ik om die rede onder een regendeken staan. Eigenlijk zou ze het ook wel redden zonder maar het is nou eenmaal een miepje die een hekel heeft aan regen :D

Arwennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 14:00

mijn pony staat ook dag en nacht buiten en moet zeggen het er ook wel moeilijk mee te hebben :P
mijn vorige pony ging lekker snachts op stal maar denk dat het voor de pony niet uitmaakt..
ze heeft een licht gevoerde regendeken op en komt verder al lekker in haar vacht!

GaelleS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 14:05

Hier staan er ook 2 buiten :p Eentje van 5,5, die staat nu haar 2 jaar 24/7 buiten en de andere van 14-15 die staat toch al zeker een jaar of 4 24/7 buiten. Schuilstal, heel veel hooi, gras is eigenlijk niets meer waard nu. Geen dekens.
De enige reden dat die schuilstal gebruikt wordt is in de zomer voor de hitte en de insecten. Als het regent, meh, niet echt. Ze staan er nu veel in omdat ik daar hun hooi geef, de schuilstal is gewoon het dichtste bij (voor mij). Als ze ff niet eten gaan ze op de wei suffen ofzo :P
De wei is ook vrij nat en we hebben ook geen verharde delen. Weet wel zeker dat ze het geweldig zouden vinden moest er een droog/hard gedeelte zijn. Ze ontwijken echt wel de natste plekken zoveel mogelijk.

Komt wel goed joh :P

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 14:29

Hier staan ze met dit weer wat graag in de schuilstal.

Onze Shets hebben trailer id wei waar ze in en omheen kunnen staan, stal mag helaas niet. Zij krijgen onbeperkt hooi.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 15:20

Hier een kruising arabier, kruising welsh (beide 20+) en een 4 jarige andalusier. Alleen de andalusier staat met deken. Ze staan samen 24/7 buiten, met schuil mogelijkheid. En dat bevalt ze alledrie goed. Met slechter weer staan ze over het algemeen uit zichzelf binnen.

EsBianc

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 15:27

Mijn pony staat al jaren 's zomers dag en nacht buiten, en in de winter overdag buiten en 's nachts inloop. Gaat prima :) Zou voor mijn pony ook niet meer anders willen. Ze staat trouwens ook zonder deken.

Sneeuw88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 15:30

Mijne staat ook nog buiten. De stallen zijn op, nu bezig met aanbouw. Dus misschien kan ze van de winter nog wel naar binnen 's nachts, maar voor nu staat ze ''lekker'' op het land. Met winterdeken + hals, dat wel. Geen schuilstal, maar genoeg beschutting en het is erg groot dus op zich valt het qua natheid ook nog wel mee. Voor aan bij het hek is het wel dramatisch trouwens met de blubber :S

jes_sam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 15:32

Ook mijn paard staat nog 24/7 buiten met een heerlijke waterdichte deken. Alleen van zijn vieze modderbaden die hij nu lekker neemt, ben ik wat minder enthousiast.. :+ verder gaat het prima :)

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 15:35

Mijn haflinger staat ook nog steeds buiten. Deze blijft heel het jaar door 24/7 buiten.
Niet op het gras maar in een hit actief stal.

wiske23

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 15:37

Die van mij kunnen ook kiezen of ze binnen of buiten willen staan, de staldeuren staan 24 uur open, hier maken ze toch wel veel gebruik van, vooral als het regent staan ze binnen, een met deken en 2 jaarlingen natuurlijk zonder.

Donna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 15:39

Hier staan ze ook 24/7 buiten met ruime schuilstal :)
Helaas wel op de paddock, het weiland is echt niet meer te doen hier... heb haar trouwens wel dik ingepakt met dekens omdat we wel rijden en ik een hekel heb aan al dat haar..

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 15:40

Die van ons staan alle 3 buiten, zonder deken en 24/7. Onze oudste Fjord en de pony van onze dochter staan gezellig ijsberen te imiteren in de paddock en ons veulen staat in een klein fjordenkudde in een enorm weiland in de opfok.

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 15:41

mijn paarden staan altijd buiten zonder dekens
ze kunnen wel naar binnen als ze dat willen (een grote schuilstal) maar dat doen ze nooit
ze ravotten het liefst in de bagger

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 15:45

Ze stonden tot afgelopen weekend 24/7 buiten. Maar de wei is nu zo enorm nat (meer dan de helft staat onder water) en ik heb geen schuilstal met droge bodem (wel een schuiltent, maar daar passen geen 3 paarden in), zodat ik ze snachts nu wel binnen heb. Overdag komen ze zo'n 12 uur buiten, maar dag en nacht is echt niet te doen. Krijgen ze in ieder geval last van mok. Er is hier in die paar dagen al 60 mm gevallen en het regent nog steeds onophoudelijk.
Pony staat nu bijna aldoor in de schuiltent, die vindt er echt niets aan.

Ja, ik weet dat ze niet van suiker zijn, maar zolang ik geen fatsoenlijke schuilstal mag bouwen, heb ik weinig alternatieven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 15:48

Mijn anderhalfjaarling en shet staan 's nachts binnen en ze vinden het heerlijk. Shetje wil 's ochtends wel naar buiten maar dat gaat niet van harte en 's avonds is hij de eerste die uit de wei wil... Anderhalfjaarling lijkt het niet echt uit te maken, maar die zie je vanaf het moment dat ze op staal staat regelmatig compleet languit in dr stal liggen. Zou ze niet graag met dit weer buiten laten, schuilstal of niet, verharding of niet. En zelf willen ze dat ook niet lijkt het. En dat zijn er wel meer, paarden van een kennis die nog in de wei stonden, zijn nu al zo vaak door de draad gegaan dat ze ze niet meer in de wei doet. Let wel, jonge paarden die goed bijgevoerd werden. De oudere rijpaarden stonden vaak 's middags al bij het hek te drammen dat ze naar binnen wilden. Morgen westerstorm, heb mijn thuiswerkdag omgedraaid zodat ik ze binnen kan zetten wanneer nodig, zou ze niet graag buiten laten met windstoten van 100 kilometer per uur. En al die nattigheid, dat kan toch nooit goed zijn ???