Waar paard in de winter neer zetten.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

capopjekop

Re: Waar paard in de winter neer zetten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 23:27

Ik zou mijn paarden lekker thuis houden, want geen weidegang/ hele dag in de paddock naar buiten zou voor mij geen optie zijn. Is het geen optie om een trailer te kopen/huren zodat je een paar keer per week naar een binnenbak kunt om te trainen?

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 23:28

als je in de bak/wei niet kunt rijden kun je vaak ook niet met trailer rijden

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 23:30

Huh die vat ik niet helemaal? En anders mss iemand in de omgeving met een rijbewijs?

tinaatje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 23:35

Zo te lezen heb je je keus eigenlijk al gemaakt.....en als je weet dat het tijdelijk is voor de slechte wintermaanden denk ik dat jij en je paard er echt wel overheen kunnen komen als hij een paar maanden wat minden lang buiten staat.

ajesca123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 23:37

@dustyenmax:nee ik woon al heel lang niet meer in Venlo maar heb ooit gewerkt bij pascal en voor zijn broer dus vandaar dat ik het ken.
Jammer dat de bak nu zo slecht is want toendertijd heb ik er toch veelvuldig dankbaar gebruik van gemaakt en kan me helemaal niet herrineren dat het zo klein was :+
En in blerick dan? Of is dat te ver weg? Volgens mij zit er toch wel genoeg in die omgeving toch?
Zal nog even mee denken :D

Dustyenmax18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-11 00:11

ajesca123 schreef:
@dustyenmax:nee ik woon al heel lang niet meer in Venlo maar heb ooit gewerkt bij pascal en voor zijn broer dus vandaar dat ik het ken.
Jammer dat de bak nu zo slecht is want toendertijd heb ik er toch veelvuldig dankbaar gebruik van gemaakt en kan me helemaal niet herrineren dat het zo klein was :+
En in blerick dan? Of is dat te ver weg? Volgens mij zit er toch wel genoeg in die omgeving toch?
Zal nog even mee denken :D

Blerick is dus stal 2 hahaha daar heb k ook jaren gereden en kom en nu nog steeds minimaal 1x in de week.

Verder heb je er nog 2 in velde met buitenbak, 1 springstal in velde met binnebak die is zo duur.
Blerick zit nog 1 trainingsstal met binnebak maar ook daar komen ze niet buiten
en nog verschillende pensionstallen, waarvan ik er 2 ken met baggere buitenbak.

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 08:27

capopjekop schreef:
Huh die vat ik niet helemaal? En anders mss iemand in de omgeving met een rijbewijs?

vaak is het zo als je niet meer kunt rijden dat er sneeuw licht en ijs en het vriest.
dan kun je ook echt niet met de trailer weg want dan schuif je allekanten op.

savath

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 09:08

Ik zou gaan voor trailer bewijs en dan kan je net zoveel gaan als je wil en moet je verder geen dure stallingskosten betalen, zo is het rijbewijs snel terug verdiend.
Zelf heb ik 14 stallen thuis, en heb mijn hengst op manege staan in training, dus beestje wordt 5 op 7 in het werk gezet, komt elke dag zeker 1 uurtje buiten in paddok met vriendjes. en zelf rijdt ik 3 a 4 keer met onze andere paarden tot daar om te lessen(prive).

Ik zou nooit een stal kiezen waar mijn paard niet buiten kan.(Dan maar andere dingen opofferen)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 09:50

En beter voor het paard is natuurlijk weidegang, maar hoeveel paarden staan en op stal en komen letterlijk maar 1 uurtje naar buiten, daar word ook niets overgezegt.

Nou, dan moet je bokt even wat beter doorlezen, daar wordt namelijk heel veel over gezegd. En dat een ander het doet, maakt het toch niet gelijk goed, als een ander in de sloot springt, doe je dat zelf toch ook niet? Beetje flauw beredeneerd.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 09:52

nicky_rilana schreef:
capopjekop schreef:

vaak is het zo als je niet meer kunt rijden dat er sneeuw licht en ijs en het vriest.

Op die manier. De eerste dagen wel, maar vaak hebben ze het hier binnen een paar dagen gestrooid.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 10:11

Waarom laat je geen bak aan leggen? Daar heb je zomer en winter wat aan. Als je echt wedstrijden wil gaan rijden is een bak wel heel fijn.

Dustyenmax18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-11 11:19

Mindim schreef:
En beter voor het paard is natuurlijk weidegang, maar hoeveel paarden staan en op stal en komen letterlijk maar 1 uurtje naar buiten, daar word ook niets overgezegt.

Nou, dan moet je bokt even wat beter doorlezen, daar wordt namelijk heel veel over gezegd. En dat een ander het doet, maakt het toch niet gelijk goed, als een ander in de sloot springt, doe je dat zelf toch ook niet? Beetje flauw beredeneerd.

Ik bedoel ermee te zeggen dat er zoveel paarden in pension staan waar in de winter geen weidegang is, die van mij heeft zelfs 3 kwart jaar geen weidegang gehad door mijn opleiding. Nu heeft hij sinds mei zoveel weidegang.

savath schreef:
Ik zou gaan voor trailer bewijs en dan kan je net zoveel gaan als je wil en moet je verder geen dure stallingskosten betalen, zo is het rijbewijs snel terug verdiend.
Zelf heb ik 14 stallen thuis, en heb mijn hengst op manege staan in training, dus beestje wordt 5 op 7 in het werk gezet, komt elke dag zeker 1 uurtje buiten in paddok met vriendjes. en zelf rijdt ik 3 a 4 keer met onze andere paarden tot daar om te lessen(prive).

Ik zou nooit een stal kiezen waar mijn paard niet buiten kan.(Dan maar andere dingen opofferen)

In andere postst heb ik gezegt dat hij bij stal 2 zowiezo 4 uur per dag zn box uit komt in de padock, er staat toch ook nergens dat hij niet naar buiten kan ? hij heeft alleen geen weidegang, wel paddocks.
Daarbij voor dat ik mijn rijbewijs en trailerrijbewijs heb, is de winter wel voorbij.
Dit wat ik nu wil is een nood oplossing voor 2 maanden ongeveer.

nicky_rilana schreef:

Op die manier. De eerste dagen wel, maar vaak hebben ze het hier binnen een paar dagen gestrooid.[/quote]

Hier in venlo word echt zwaar bagger gestrooid, Zeker op het gedeelte waar ik dan zou moeten rijden om naar een binnebak te gaan, dat betekend dus of door het bos of door het dorp heen.

Mindim schreef:

die stal ken ik idd en weet hoeveel paarden daar kreupel van de weide afkomen, daar word alles gewoon maar bij elkaar gezet.
En de stal ligt wel erg ver voor me, dan zit ik per dag anderhalf uur op de scooter dat is me echt teveel.

kohtje schreef:
Waarom laat je geen bak aan leggen? Daar heb je zomer en winter wat aan. Als je echt wedstrijden wil gaan rijden is een bak wel heel fijn.

Ik laat geen bak aanleggen omdat ik dat zonde vind van de weide, de weide is al niet mega groot en in de zomer kan ik super rijden in de weide dus zie er de noodzaak niet van.
Daarbij komt dat er een heerlijk prijskaartje aan een bak laten maken komt.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 11:25

Volgens mij heb je je keuze toch al gemaakt...
Dus het heeft niet zo heel veel zin om daar op in te gaan.

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 11:57

Iris82 schreef:
Volgens mij heb je je keuze toch al gemaakt...
Dus het heeft niet zo heel veel zin om daar op in te gaan.

Idd, ik zou zeggen, zet je paard op de stal die jij graag wilt en hopelijk kun je dan vooruit. Ieder zijn idee over de juiste manier van paarden houden. Mijn manier zou het niet zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 12:11

Ah, je woont in Venlo volgens je gegevens en dit is 8 km vanaf Venlo?
Je staat niet erg open voor dingen en zoekt eigenlijk een stal die perfect bij jou past en niet zo zeer bij je paard. Aangezien het bij mij andersom werkt en jij je keuze al gemaakt hebt, is mijn bijdrage dan ook niet meer nuttig. Veel plezier met je keuze.

Dustyenmax18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-11 12:24

Mindim schreef:
Ah, je woont in Venlo volgens je gegevens en dit is 8 km vanaf Venlo?
Je staat niet erg open voor dingen en zoekt eigenlijk een stal die perfect bij jou past en niet zo zeer bij je paard. Aangezien het bij mij andersom werkt en jij je keuze al gemaakt hebt, is mijn bijdrage dan ook niet meer nuttig. Veel plezier met je keuze.

Ik heb stage gelopen bij stal joppen in maasbree, dit was 40 minuten heen rijden, en die stal in maasbree ligt nog verder weg. Ja ik woon in venlo tegen de kant van velden aan.

Ik ken de meeste stallen in deze buurt en heb daarom deze 2 keuzes gemaakt vanwege ruime stal en goed voer.
En mijn enige must die ikzelf aan de stal heb is een goede binnebak.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 12:26

Tja, als je perse wilt door trainen in de winter moet je er wat voor over hebben.

angela1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 15:25

Ik vin dje behoorlijk egoistisch, sorry!! Je kijkt totaal niet naar je paard, enkel naar je eigen gemak!! Ik ben pas verhuisd van een luxe pensionstalling met binnenbak etc naar een sobere stalling waar hij lekker de hele dag buitenloopt, zonder binnenbak, wel een buitenbak en wat doet mijn vriendje het goed!! Hij heeft het prima naar zijn zin en ja hij staat nu veel meer stil, maar staat iedere dag buiten van 9 tot 5, dus hij blij en ik dus automatisch ook... Kan me dan ook niet voorstellen dat je niet naar de behoeften van je paard kijkt, maar het zij zo... Snap alleen niet dat je een topic opent en vervolgens alle suggesties van de hand wijst, wat heeft dit topic dan voor zin????

Laulette92

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 23:44

ik zou doen wat jou het beste lijk en voor je paard ;) niemand kan dat beter bepalen dan jij zelf

Disc0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 00:23

manege 1! vind het belangrijker dat het paard goed gevoerd word dan een heuvelige bak!
Maar ik had het paard naar huis gehaald als de kans er voor is