koord of lint, breekgewicht?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

juliomariner

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 09:18

Goedkoop is hier echt duurkoop.

Gallagher heeft nu sinds een jaar een nieuwe bandisolator namelijk de Turboline paardenisolator.
Deze zijn echt super. Er zit een schroef bij waarmee je het lint nog extra vast kunt zetten. Dus kapot waaien kan dan echt niet meer.
We werken alleen maar met Gallagher materiaal en de de klanten zijn er super tervreden over.

DubbelFun

Re: koord of lint, breekgewicht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 10:25

Nou mijn wei doet het anders al 3 jaar met goedkope isolatoren en lint, dus goedkoop hoeft geen duurkoop te zijn.

maringe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 11:11

Ik heb de buiten omheinig gemaakt van 2 linten 4 cm breed (40 en 80 cm van de grond) daarboven heb ik op 1.10 van de grond nog een gladdraad lopen. Mijn palen staan 4 meter uit elkaar. Heb alles gebruikt van koltec en staat er nu 4 jaar en ziet er nog als nieuw uit. Ook hebben we een stuk van gallagher, Het maakt geen verschil in oprekken en klapperen. De klemmen van gallaher kunnen alleen niet hergebruikt worden, want die springen dan steeds open.

Bij mij bevalt koltec goed.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 11:13

Ik wil nooit meer een paard achter koord hebben staan. Daar kunnen ze erg nare verwondingen van krijgen als ze er doorheen gaan. Ik heb liever breed lint, dat is ook beter zichtbaar.

jottum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 11:20

Afgelopen week vond mijn merrie het nodig om in het lint te gaan hangen (mijn schuld, stroom niet aan) het geeft een heel eind mee, kan ik nu zeggen. Alles hing slap op de grond, maar er was niets gescheurd.
Paard heel gebleven.
Linten weer opgespannen en in de klemmetjes gezet. Klaar.

Jaren geleden zelfde meegemaakt met andere merrie, alleen dit was koord. Gevolg, draad om de benen geslagen, nare wonden, trauma's en omheining aan bagger.

Callagher is goed, maar iets goedkoper voldoet ook best, het valt en staat toch met de bevestiging.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 11:23

Mijn ervaring met dik koord is idd ook niet best. Koord rond het been en dat werd er vanwege het blijven trekken (stond wel stroom op de onderste draad) volledig afgetrokken. Paardje is ter plekke ingeslapen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 13:04

Hihi , die paardekopjes-isolatoren , leuk man ! Ga ik denk ik bestellen voor het voorste stukje bij de stal , dat ziet er nog best leuk uit , bedankt voor de tip :)

Die eerste zou ik zelf never nooit willen.

Ten eerste al vanwege die irritante bevestiging van zo'n lang ding op 1 schroef , dat gaat snel scheef zitten ten opzichte van elkaar , en ten tweede omdat je lint aan gort gaat van zo'n rondje dat er uit is onder je lint. Als je je lint dan na een goede storm even na gaat spannen om het weer strak te trekken , schuurt het heel vervelend over dat holletje heen en wordt het lint rommelig i.p.v. mooi strak recht.

Ik heb ze (bijna) allemaal weggeflikkerd , dergelijke isolatoren :o

Vind de goedkopere isolatoren overigens prima , via www.weidezaun.de bijvoorbeeld :j

Gewoon af en toe zo'n klem-isolator met 2 schoeven er tussen zetten om de boel goed opgespannen te houden en er is niks aan de hand. Vind die van Gallagher echt belachelijk duur. Ik wil best wat meer betalen voor goede kwaliteit , maar de belachelijke prijzen van Gallagher staan niet meer in verhouding met wat je er voor krijgt , vind ik.

Dan heb ik toch liever mijn 40 mm brede bruine lint van 15 euro voor 200 meter dat iets dunner is , dat doet het ook prima...tenzij er een paard in terecht komt :P

juliomariner

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 14:08

Ik bedoelde niet de paardenkopjes isolatoren maar de lintisolatoren voor band

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 14:14

KarinvdM schreef:
Ik wil nooit meer een paard achter koord hebben staan. Daar kunnen ze erg nare verwondingen van krijgen als ze er doorheen gaan. Ik heb liever breed lint, dat is ook beter zichtbaar.

Ik ook niet. Had eerst altijd lint, maar dat brak bij het minste of geringste. Toen koord genomen, en ja dat bleef mooi heel. Ook toen mijn paard er met haar been in bleef hangen. Resultaat: weidepaaltjes uit de grond getrokken, isolatoren kapot, maar koord nog steeds heel.
En mijn paard had een enorme draadwond waarmee ze 7 weken op de kliniek heeft gestaan. Alles gelukkig goed gekomen, maar nooit meer koord.
Ik heb nu een houten omheining om de gehele weide en stukken afgezet met 4 cm breed lint. Nooit geen problemen meer.

jacque87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 11:51

koord rekt minder, lint is 1x tegen aan drukken of langdurig de wind er op en moet je weer aanspannen.