Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
xApple schreef:Dus wel lekker rijden , op iemands duur betaalde paard. Maar daar
helemaal nix voor willen geven? Op een manege betaal je gemiddeld 12,50
per uur. Vind het eigenlijk best raar dat mensen het zo belachelijk vinden dat
ze iets moeten betalen.. Je mag een prive-paard rijden, je mag de spullen
van de eigenaar gebruiken maar betalen ho maar. Ik vind dat raar![]()
In de situatie van de TS zou ik geen geld vragen omdat ze klusjes moet doen
en uitmesten enzo. Dan wordt het weer een andere situatie.
Citaat:ik vind als je als eigenaar zelf iemand vraagt als bijrijder je er geen geld voor kan vragen. Het is immers jouw probleem dat je er niet zelf voldoende tijd in kan steken...
Wanneer iemand bij mij zou komen vragen of hij /zij mijn paard mocht rijden, vind ik het wat anders. Dan zou ik er misschien wel wat voor vragen.... Ik heb een bijrijdster voor 1 dag in de week en heb haar zelf gevraagd. Zij hoeft mij niets te betalen.
randie schreef:Citaat:ik vind als je als eigenaar zelf iemand vraagt als bijrijder je er geen geld voor kan vragen. Het is immers jouw probleem dat je er niet zelf voldoende tijd in kan steken...
Wanneer iemand bij mij zou komen vragen of hij /zij mijn paard mocht rijden, vind ik het wat anders. Dan zou ik er misschien wel wat voor vragen.... Ik heb een bijrijdster voor 1 dag in de week en heb haar zelf gevraagd. Zij hoeft mij niets te betalen.
Vind ik dus van wel. Vooral als je een net, braaf fijn afgericht paard hebt waar diegene alles mee zou mogen doen.
100 euro vind ik inderdaad ook veel maar ik vind 50 toch wel normaal. Dat ben je ook kwijt op een manege..
Bij ons hoeft er verder dan niet gemest etc te worden en stal is van alles voorzien. Je neemt nl ook een risico met een bijrijder, het kan zomaar zijn dat je ze dagen nadat diegene geweest is je je paard weer in het gareel moet zien te krijgen. En de reden van een bijrijder is lang niet altijd de tijd.
Shirley__ schreef:xApple schreef:Dus wel lekker rijden , op iemands duur betaalde paard. Maar daar
Ik weet niet op welk bericht dit antwoord is, maar als het op die van mij is dan heb je niet goed gelezen
Als je stallen uitmest en andere klussen ernaast doet vind ik dat je niets hoeft te betalen.
Eigenaar heeft er op zijn minst zelf voor gekozen om een (zoals xApple zegt) duur betaald paard te kopen.
En als hij serieus duur is en je brengt hem uit op wedstrijd dan zoek je sowieso al geen bijrijders met manege ervaring zoals ik.
Ik ben op zoek naar een leuk paardje die leuk kan lopen... niet persé wedstrijden, en klusjes eromheen en stallen uitmesten vind ik er persoonlijk gewoon bijhoren, of je het nou wilt of niet.
Je kan sowieso niet een bijrijdpaard of verzorgpaard nemen zonder enig wat te doen dan alleen maar rijden. Er komt zoveel meer bijkijken. maar loopt het uit dat je da - voer - smid kosten moet gaan betalen, vind ik toch wel ver gaan... dan kan je het paard beter leasen.. (zelfs dan betaal je bij de meesten uit onze buurt niet eens die kosten!)
xApple schreef:Dus wel lekker rijden , op iemands duur betaalde paard. Maar daar