Tarieven verzorgster/bijrijdster

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

carolien64

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 21:06

ik vind dat je een bijrijder niet moet laten betalen.
ze steken hun tijd en energie er in , en je zoekt zelf een bijrijder omdat je het te druk hebt.
dan moet je blij zijn dat er serieuse mensen voor je paardje willen zorgen

Urielle

Re: Tarieven verzorgster/bijrijdster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 21:32

Ik heb van jongaf aan overal gratis gereden en later kreeg ik betaald (en ben toch geen Z-ruiter of hoger :) )

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 21:35

Ik vind 100 euro ook nogal veel voor wat je ervoor krijgt.

Ik vraag 25 euro voor 2-3 keer per week rijden. Meer als stok achter de deur, als je niks vraagt zie je regelmatig dat ze niet meer zo vaak komen en het wat minder serieus nemen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 21:38

Als ik dat bedrag zou vragen, betekend dat dat je mijn volledige pony betaalde := en dan hield ik zelfs nog wat geld over haha.

Nee, veel te veel.

PinkyPie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 00:43

ik vind als je als eigenaar zelf iemand vraagt als bijrijder je er geen geld voor kan vragen. Het is immers jouw probleem dat je er niet zelf voldoende tijd in kan steken...
Wanneer iemand bij mij zou komen vragen of hij /zij mijn paard mocht rijden, vind ik het wat anders. Dan zou ik er misschien wel wat voor vragen....
Ik heb een bijrijdster voor 1 dag in de week en heb haar zelf gevraagd. Zij hoeft mij niets te betalen.

Tari_42

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 01:03

Dat je een bijdrage moet betalen, vind ik niet zo gek maar 100€ vind ik wel te veel. Dan zou ik verder zoeken als ik jou was.

Navanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 10:31

Mijn bijrijdster betaald 50 euro voor 3 dagen per week. Ik vind dat een redelijk bedrag.

enjoy86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 10:44

Ik vind het normaal dat je ervoor moet betalen.
(ik heb er vroeger nooit voor betaald, maar tijden veranderen)
Ik heb een bijrijder die onbeperkt mag komen, komt echter meestal maar 2a 3 keer per week
en betaald ook 100 euro per maand. Ze rijdt dan mijn M paard waar ik zelf niet veel meer mee doe.
Het paard is een goede leermeester voor haar en ik help haar ook minstens 1 x per week.
Als ze er voor mij is heeft ze soms al gemest, maar in principe doe ik alles zelf.
Ik ga niet haar hobby bekostigen. Ik ben nl niet afhankelijk van haar aangezien ik alle dagen mijn paarden zelf verzorg.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 10:45

Ik vind laten betalen dus niet normaal,wees blij dat iemand je helpt.

stip2112

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 10:49

een kleine bijdrage vind ik vrij normaal, voor 2 a 3 keer rijden en ook uitmesten is 100 euro veel te veel.
als er ook taken als uitmesten e.d zijn zou ik het gewoon verder met gesloten beurs doen.
Je hebt beide voordeel bij zom constructie.

xDeena_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 10:49

Ik vind het belachelijk veel, als je nou alleen zou rijden dan was het nog oke. Maar je doet verzorging en mest stallen uit, dan hoort dat toch echt minder te zijn...
Ik heb nu zelf een verzorghaf (komt binnenkort een 2e paard die ik ook mag rijden & verzorgen) en daar hoef ik niets voor te betalen.

Shirley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 10:50

Een bijrijder hoort niet te betalen... vind ik tenminste... Heb al aantal reacties op mijn advertentie gehad en dat ik dan in ruil de stallen moest doen of wat extra dingen...

enjoy86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 10:54

Shirley__ schreef:
Een bijrijder hoort niet te betalen... vind ik tenminste... Heb al aantal reacties op mijn advertentie gehad en dat ik dan in ruil de stallen moest doen of wat extra dingen...

Dan worden we allemaal bijrijder :D
Zijn we allemaal van de stallings -voer -da- en smid kosten af *\o/*

Shirley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 11:00

Een bijrijder hoort niet voor de da, voer, smid te betalen... je heet niets voor niets; BIJrijder.. dan is het meer je leasepaard.....

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 11:06

Dus wel lekker rijden , op iemands duur betaalde paard. Maar daar
helemaal nix voor willen geven? Op een manege betaal je gemiddeld 12,50
per uur. Vind het eigenlijk best raar dat mensen het zo belachelijk vinden dat
ze iets moeten betalen.. Je mag een prive-paard rijden, je mag de spullen
van de eigenaar gebruiken maar betalen ho maar. Ik vind dat raar :j

In de situatie van de TS zou ik geen geld vragen omdat ze klusjes moet doen
en uitmesten enzo. Dan wordt het weer een andere situatie.

Shirley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 11:33

xApple schreef:

Ik weet niet op welk bericht dit antwoord is, maar als het op die van mij is dan heb je niet goed gelezen :P
Als je stallen uitmest en andere klussen ernaast doet vind ik dat je niets hoeft te betalen.
Eigenaar heeft er op zijn minst zelf voor gekozen om een (zoals xApple zegt) duur betaald paard te kopen.
En als hij serieus duur is en je brengt hem uit op wedstrijd dan zoek je sowieso al geen bijrijders met manege ervaring zoals ik.
Ik ben op zoek naar een leuk paardje die leuk kan lopen... niet persé wedstrijden, en klusjes eromheen en stallen uitmesten vind ik er persoonlijk gewoon bijhoren, of je het nou wilt of niet.
Je kan sowieso niet een bijrijdpaard of verzorgpaard nemen zonder enig wat te doen dan alleen maar rijden. Er komt zoveel meer bijkijken. maar loopt het uit dat je da - voer - smid kosten moet gaan betalen, vind ik toch wel ver gaan... dan kan je het paard beter leasen.. (zelfs dan betaal je bij de meesten uit onze buurt niet eens die kosten!)

loenloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 11:37

als ik een verzorgpaard zou hebben zou ik daar niet voor betalen, aangezien je ook de stal etc mest en het paard verzorgd. Heb eerder een verzorgpaard gehad, die reed ik af en toe, maar longeerde ik vooral omdat hij een blessure had. Eigenaresse was daar volgens mij hartstikke blij mee. Ze vroeg dus ook geen geld.
Als ik iemand zou zoeken voor mijn pony zou ze dit gratis mogen doen in ruil voor hulp. Voor wat hoort wat vind ik.

dazzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 11:43

ik vraag me af waarom een z paard rijden en verzorgen +uitmesten,wel betaald moet worden als verzorgpaard en een recreatiefpaard rijden en verzorgen + uitmesten niet ??

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 11:47

Citaat:
ik vind als je als eigenaar zelf iemand vraagt als bijrijder je er geen geld voor kan vragen. Het is immers jouw probleem dat je er niet zelf voldoende tijd in kan steken...
Wanneer iemand bij mij zou komen vragen of hij /zij mijn paard mocht rijden, vind ik het wat anders. Dan zou ik er misschien wel wat voor vragen.... Ik heb een bijrijdster voor 1 dag in de week en heb haar zelf gevraagd. Zij hoeft mij niets te betalen.

Vind ik dus van wel. Vooral als je een net, braaf fijn afgericht paard hebt waar diegene alles mee zou mogen doen.
100 euro vind ik inderdaad ook veel maar ik vind 50 toch wel normaal. Dat ben je ook kwijt op een manege..
Bij ons hoeft er verder dan niet gemest etc te worden en stal is van alles voorzien. Je neemt nl ook een risico met een bijrijder, het kan zomaar zijn dat je ze dagen nadat diegene geweest is je je paard weer in het gareel moet zien te krijgen. En de reden van een bijrijder is lang niet altijd de tijd ;).

PandorJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 11:50

€100,- is wel erg veel! :oo Ik heb een vzpony gehad en die deed ik ook 2/3 keer in de week, hoefde geen stal uit te mesten en ik kreeg na een tijdje op hun kosten privé-les! :D hier hoefde ik alleen €50,- pm voor te betalen.
Meestal zitten de bijdrage's die ze van de verzorgers vragen rond de €50,- per maand. ;)

flamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 11:51

Ik heb 9 jaar bij het zelfde adres paarden verzorgt ( welsh, fries, hackney) hoefde helemaal niks te betalen. hielp wel mee met alle dagelijkse dingetjes ( moest niet maar mocht)

nova_zodiax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 11:53

Mijn verzorgster betaalde bij mij de Smit, dan was de ene keer dan maar als de andere maand
Dat kwam dan neer op 40/50pm.
Laatst bijgewerkt door nova_zodiax op 03-12-11 11:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Shirley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 11:53

randie schreef:
Citaat:
Wanneer iemand bij mij zou komen vragen of hij /zij mijn paard mocht rijden, vind ik het wat anders. Dan zou ik er misschien wel wat voor vragen.... Ik heb een bijrijdster voor 1 dag in de week en heb haar zelf gevraagd. Zij hoeft mij niets te betalen.

Vind ik dus van wel. Vooral als je een net, braaf fijn afgericht paard hebt waar diegene alles mee zou mogen doen.
100 euro vind ik inderdaad ook veel maar ik vind 50 toch wel normaal. Dat ben je ook kwijt op een manege..
Bij ons hoeft er verder dan niet gemest etc te worden en stal is van alles voorzien. Je neemt nl ook een risico met een bijrijder, het kan zomaar zijn dat je ze dagen nadat diegene geweest is je je paard weer in het gareel moet zien te krijgen. En de reden van een bijrijder is lang niet altijd de tijd ;).

Ja dit bedoel ik!
Ik heb een verzorgpaard gehad die stond bij een boer op het land en was nog niet bereden niets. Hoefde ik ook niet voor te betalen om te longeren enzo...
Het andere verzorgpaard waar ik bijna dagelijks was om te rijden hoefde ik ook niets voor te betalen, het paard stond in de wei (niet in stal) moest alleen voeren en zorgen voor voldoende water etc. en alles netjes houden... Af en toe wat lekkers.. en was het halster stuk dan ging ik er gewoon 1 kopen... dat vond de eigenaresse wel fijn, dat ik ook dingen uit mezelf zag... en niet moest afwachten tot zij iets zei.
Wat dat betreft hoor een zeer goede communicatie er ook bij. En een goede klik met de eigenaar en het paard!!

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 11:59

Shirley__ schreef:
xApple schreef:

Ik weet niet op welk bericht dit antwoord is, maar als het op die van mij is dan heb je niet goed gelezen :P
Als je stallen uitmest en andere klussen ernaast doet vind ik dat je niets hoeft te betalen.
Eigenaar heeft er op zijn minst zelf voor gekozen om een (zoals xApple zegt) duur betaald paard te kopen.
En als hij serieus duur is en je brengt hem uit op wedstrijd dan zoek je sowieso al geen bijrijders met manege ervaring zoals ik.
Ik ben op zoek naar een leuk paardje die leuk kan lopen... niet persé wedstrijden, en klusjes eromheen en stallen uitmesten vind ik er persoonlijk gewoon bijhoren, of je het nou wilt of niet.
Je kan sowieso niet een bijrijdpaard of verzorgpaard nemen zonder enig wat te doen dan alleen maar rijden. Er komt zoveel meer bijkijken. maar loopt het uit dat je da - voer - smid kosten moet gaan betalen, vind ik toch wel ver gaan... dan kan je het paard beter leasen.. (zelfs dan betaal je bij de meesten uit onze buurt niet eens die kosten!)

Ik gaf op niemand antwoord.. Was een reactie op de bijrijders die het zo raar vinden als ze iets
moeten bijdragen in de kosten ;)

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 12:00

xApple schreef:

dan moeten ze of zelf meer tijd in het paard besteden, of geen paard nemen als ze geen tijd hebben.
als ze gelder voor vragen vind ik afzetterij.

zou lekker zijn: jij wilt een paard en jij wilt een bijrijdster, en die zal ook nog eens moeten betalen.
Laatst bijgewerkt door Birdie60 op 03-12-11 12:02, in het totaal 1 keer bewerkt