Een nieuw paardje kopen na overlijden van je paard

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 15:03

Mijn eerste paardje had ik pas een jaar toen ze haar been brak in de wei en haar heb moeten laten inslapen. Ziek ben ik er van geweest, we paste zo goed samen, het was een paardje dat voor mij door het vuur ging. Ik heb toen na vier maanden ook een ander paard gekocht omdat zoals je zegt voor iemand anders rijden nooit zo is als een eigen paard rijden. Een kennis van ons had een vierjarig paard te koop dat me erg aansprak en ik van haar overkocht. In het begin is het wel erg wennen ja, ik zat mijn nieuw paard altijd te vergelijken met mijn overleden paard. Maar na een tijdje deed ik dat niet meer en waren ik en mijn nieuw paard goede maatjes geworden. Ik heb wel niet het gevoel dat ik ooit nog zo gehecht kan geraken aan een paard als aan mijn eerste paard.

DunjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 15:13

Marije_jiplover"]
[quote="ellenlouise"][quote="mango schreef:
bij ons is een paardje net opgehaalt door
de verzekering om afgemaakt te worden en dat
meisje heeft nu een nieuw paardje eigenlijk gelijk
al

Trouwens net het idee of de leasemaatschappij mijn kapotte leaseauto komt ophalen als er direct weer een ander staat. Hup de ene is de straat nog niet uit of de volgende staat er al weer.
[/quote]

Het was eigenlijk puur toeval dat ze meteen al weer een ander paard heeft gekocht, deze was net binnengekomen en die vond ze ontzettend leuk.
En dan kan je hem beter meteen kopen, dan hem eerst een maand of wat te zien achteruitgaan in het manege-werk. Ze was niet perse meteen op zoek naar een ander paard, maar ze piep er gewoon tegen aan.

En het is een heel ander diertje dan haar vorige paard.
Zoals ik al eerder schreef, hadden wij Estors opvolger ook al eerder dan dat Estor weg was en hij heeft Estor nooit vervangen, alleen wel opgevolgt, ervoor gevolgd dat ik mijn verdriet een plaats kon geven en iets ha om voor te zorgen, die mijn aandacht nodig had, ik vind dat niet hetzelfde als een auto die door de leasemaatschappij vervangen wordt.
[/quote]

Absoluut mee eens Marije heb Estor niet gekent helaas maar moet een super paard zijn geweest!

Karnat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 16:19

Als je er klaar voor bent zou ik lekker een paardje kopen. En zoals je zelf al aangeeft...hij hoeft je andere paardje niet te vervangen. Dus ga ervoor *LOL* OK dan!