Staart niet uit de klit te krijgen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

WenMLove

Re: Staart niet uit de klit te krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 13:58

Cowboy magic erin!
maakt de haren soepel en glad,
en werkt supergoed! (:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 14:07

Ik heb anti-klit van de action (Die roze), werkt perfect!
Ik spuit het er ook op als ze daarna op wei gaan zodat ik het de volgende dag makkelijk uit kan kammen,
Je kan ze zelfs nog verdelen over 2 spuitbusjes en de helft vullen met water, werkt ook prima.

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-11 14:07

Ja die werkt helaas niet bij haar..
@heidi1973, babyolie? Die heb ik nog niet geprobeerd. Wordt de staart daar niet vreselijk vettig van?

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-11 14:07

_Pretty schreef:
Ik heb anti-klit van de action (Die roze), werkt perfect!
Ik spuit het er ook op als ze daarna op wei gaan zodat ik het de volgende dag makkelijk uit kan kammen,
Je kan ze zelfs nog verdelen over 2 spuitbusjes en de helft vullen met water, werkt ook prima.

Hegron hairserum zeker? Die heb ik al geprobeerd, zonder resultaat helaas

WenMLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 14:08

Babeth schreef:
@heidi1973, babyolie? Die heb ik nog niet geprobeerd. Wordt de staart daar niet vreselijk vettig van?

Naar mijn ervaring wel.... niet doen zeg ik! :n

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 14:16

Mijn hafje heeft ook een ontzettend dikke staart en qua onderhoud ben ik daar wel zo'n 10 minuten per dag mee bezig :j Maar dan heb je wel wat :+
Ik gebruik cowboy Magic en Main en Tail...
Kam de staart in etappes uit en ieder stukje wat ik heb gedaan leg een knoop in (wat je ook doet als je de benen afspuit).
Daarna het geheel uitkammen...
Als ik een paar dagen niet heb gekamt is de enige optie wassen :j

sitasgatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 19:53

ik gebruik altijd baby olie mijne (had) een mega staart (voorda het veulen het eraf had gegeten) en was eerst 2 x wassen dan van de jumbo cremespoeling erin.. inlaten werken uitwassen baby olie erin spuiten let op niet teveel! het moet er nie afdruipen ... gewoon een normale dodis dat het lekker zacht aan voelt, wat ik kan helpen heb ik gehoord is was verzachter zelf nog nooit geprobeerd. (ik heb trouwens ook een haffie)

carolina1278

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 19:59

Eerst uitgebreid wassen en daarna CM elke dag gebruiken totdat de staart niet meer zo snel klit... kost even wat detangler & shine, maar zo heb ik het ook gedaan en heb nu een mooie en volle staart die elke dag uitgebosteld word in 2 minuten en gebruik nu 1x per 2 weken CM...

Castellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 02:50

Mijn fjord heeft ook stug, dik en veel haar. Ik gebruik babyolie, nooit problemen dat het vettig wordt, het wordt er juist mooi, glanzend en glad van! Ik doe babyolie op mijn handen en smeer het dan gewoon in de staart, op dikke klitten giet ik een klein beetje bij. 10 minuutjes intrekken en dan uitborstelen.

heidi1973

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 12:43

Babeth schreef:

nee de staart word er niet vettig van
je moet er natuurlijk niet een hele fles in spuiten
maar gewoon wat van boven naar onder op de staart spuiten en dan goed door kammen

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 12:56

Alles wat hierboven staat heb je waarschijnlijk al geprobeerd??

Wat ik nog niet ben tegengekomen is mijn wondermiddel :o?
Namelijk cremevoeding! Kun je bij de kruidvat halen (eigen merk bijv.) kost je 2 euro en je hoeft het niet uit te spoelen.
Het heeft een beetje dezelfde substantie als cremespoeling alleen dit maakt de staart niet zwaar en vet.
De creme droogt mooi op en de staart is spiegelglad, ook bij mijn twee dreadlock'ers ;)

Ik zou zeggen voor dat geld kun je het altijd proberen? Verder doe ik twee tot drie keer per week het spul van de boerenbond erin smeren
(cowboy magic idee alleen dan goedkoper en het ruikt naar lavendel). De staart blijft nu mooi vol en glad.

Babyolie is altijd mijn allerlaatste redmiddel als er een knoop echt niet uit wil, maar na een dag is het vettige bij mij altijd weer weg :)

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 17:21

sitasgatje schreef:
ik gebruik altijd baby olie mijne (had) een mega staart (voorda het veulen het eraf had gegeten) en was eerst 2 x wassen dan van de jumbo cremespoeling erin.. inlaten werken uitwassen baby olie erin spuiten let op niet teveel! het moet er nie afdruipen ... gewoon een normale dodis dat het lekker zacht aan voelt, wat ik kan helpen heb ik gehoord is was verzachter zelf nog nooit geprobeerd. (ik heb trouwens ook een haffie)

Ik gebruik weleens wasverzachter gemengd met water gaat bij mijn paard heel goed word het lekker zacht van en gaat glimmen, extra veel klitten krijg je er denk ik niet mee uit. Ik ben er tevreden over en kost weinig.. ;)

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-11 18:10

wortel115 schreef:
sitasgatje schreef:

Ik gebruik weleens wasverzachter gemengd met water gaat bij mijn paard heel goed word het lekker zacht van en gaat glimmen, extra veel klitten krijg je er denk ik niet mee uit. Ik ben er tevreden over en kost weinig.. ;)

Dat is wel een goede! Ik ga deze eens proberen. Was je van te voren de staart? Of gewoon het mengsel zo op de droge staart?

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 19:05

Ik gebruik gewoon baby olie, heb het in een spuit flacon zitten en spray 1x in de 2 weken de staart licht in. Even in masseren en met een gewone mensen borstel pluk voor pluk van onder af beginnen naar boven en helemaal naar beneden uitborstelen. Dreadlocks zijn een teken dat je de staart te weinig borstelt. Dagelijks borstelen en de draeds verdwijnen. Door vaak te borstelen blijft de staart mooier, voller en heb je minder werk om klitten en draeds er uit te krijgen. Het spaart de staart, door weinig te borstelen vergroot je de kans om meer haren uit te trekken. Niet fijn voor paardje.

carolien64

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 22:30

kruitvat eigen merk shampoo en daarna eigen merk cremespoeling.
cremespoeling 30 min in laten trekken en daarna zachtjes uitspoelen.
hierdoor wordt het haar zwaarder en gaat niet klitten.
babyolie zou ik niet gebruiekn , als hij gaat rollen zit je staart onder plakzand

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-11 23:00

aikon schreef:
Ik gebruik gewoon baby olie, heb het in een spuit flacon zitten en spray 1x in de 2 weken de staart licht in. Even in masseren en met een gewone mensen borstel pluk voor pluk van onder af beginnen naar boven en helemaal naar beneden uitborstelen. Dreadlocks zijn een teken dat je de staart te weinig borstelt. Dagelijks borstelen en de draeds verdwijnen. Door vaak te borstelen blijft de staart mooier, voller en heb je minder werk om klitten en draeds er uit te krijgen. Het spaart de staart, door weinig te borstelen vergroot je de kans om meer haren uit te trekken. Niet fijn voor paardje.

Zoals ik al aangaf zit de staart na compleet uitborstelen binnen een halve dag weer vol dreadlocks. Dat zou inhouden dat ik 3x per dag de staart compleet uit moet kammen. Dat zou niet nodig moeten zijn.

Fruw

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 14:43

Is de staart niet te lang? En tja, anders wordt het gewoon heeeeel veel borstelen!

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 14:46

Ik heb ook een haflinger met een enorm dikke staart...
Niks van anti klit werkte... Tot ik de tip kreeg om Cowboy magic te gebruiken.

Ik smeer wat in zijn staart laat het goed intrekken en kom er dan makkelijk doorheen. Pak wel steeds een pluktje erbij :j. En 'regelmatig' borstelen helpt goed om het uit de klit te houden bij die van mij :).

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 14:48

invlechten en in een staartzak.
Maar als het om de haf uit je profiel gaat kan ik me ergens niet voorstellen dat ie zo'n probleem staart heeft. En dreadlocks zijn wat anders dan klitten he.

bedouin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 14:49

WenMLove schreef:
Babeth schreef:

Naar mijn ervaring wel.... niet doen zeg ik! :n

Handenvol simpele Olijfolie heb ik gebruikt om een staart uit de klit te krijgen, inwrijven en even laten zitten, daarna kon ik gewoon met mijn handen de dikke klit loswerken, werkte prima.

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-11 14:51

stef schreef:
invlechten en in een staartzak.
Maar als het om de haf uit je profiel gaat kan ik me ergens niet voorstellen dat ie zo'n probleem staart heeft. En dreadlocks zijn wat anders dan klitten he.

Op de foto's in mijn profiel is met een snijkam heel veel haar aan de binnenkant "getrokken".
Zit erover te denken om het weer te doen.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 01:19

Cm en vlechten
Is voor mijn paard de enige oplossing

Na een langere periode kun je kijken of het weer zonder vlechten kan maar anders zit je aan vlechten vast
Geloof me het werkt ;)
Waarom vlechten omdat dat voorkomt dat de staart weer kan gaan draaien

Staart van mijn tink
Afbeelding

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 15:34

@rommulus Das wel een werk zoon staart! Maar ik zie je resultaat echt mooi!!

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 15:38

Ik gebruik weleens wasverzachter gemengd met water gaat bij mijn paard heel goed word het lekker zacht van en gaat glimmen, extra veel klitten krijg je er denk ik niet mee uit. Ik ben er tevreden over en kost weinig.. ;)[/quote]
Dat is wel een goede! Ik ga deze eens proberen. Was je van te voren de staart? Of gewoon het mengsel zo op de droge staart?[/quote]

Ja ik wa em wel van de voren er zit namelijk nog al eens poep in. (bij ons worden de stallen niet iedere week uitgemest, maar das ff een ander verhaal)