Ik gebruik hem ook gewoon voor de manen en staart! Kan niet zonder die borstel
PocoGaucha
Geplaatst: 29-03-12 16:31
ik zeg pinnenborstel, of die plastike. bijna alle borstels zijn van plastic maargoed. meestal gebruik ik deze als ros voor op de gespierde plekken. paarden vinden het heerlijk. ik heb een rubbere voor het hoofd en de benen.
Volgens mij roskam. Dacht deze volgorde gebruiken: rosborstel (rondjes, haren los maken), roskam (lange slagen, haren weg borstelen), harde borstel (korte slagen, zand weg borstelen), zachte borstel (korte slagen, voor de glans). Zo heb ik het geleerd doe dit al 6 jaar zo, en werkt super! (als ik tijd heb dan )
Tja....voor die van mij is het volwassen model prima voor de benen, anders gaat de prut er niet af! En het kindermodelletje (nog van die tijd toen mijn dochter mijn dochtertje was) vind ie heerlijk aan zijn hoofd...Hij is niet zo van dat zachte gekriebel.
xKwenda
Geplaatst: 29-03-12 16:47
Ik vind het een rosborstel
Rambogirl
Geplaatst: 29-03-12 23:43
Ik noem m altijd pinnetjesborstel.
Frouke_
Geplaatst door de TopicStarter: 30-03-12 15:02
stef schreef:
Dav:
Mega dik, werkt prima (hoewel ik een normale haarborstel voor mensen fijner in de hand vind liggen)
Oh, wat een lief paardje!
weetje, dit is best wel grappig, ik heb dit toppic best lang geleden geplaatst en er blijven reactie´s komen.. grappig
haha.. daar heb ik veel mee geborsteld toen ik verzorgshetten had idd!.. handig met schoonmaken.. blijven kloppen tot de haren er uit komen.. Ik denk ook dat plastick roskam is.. Ondanks ik hem niet als roskam gebruikte..
Anouk_Tanno
Geplaatst: 02-04-12 13:06
Dit is een 'Sarvis-borstel'. Hij is voor alle oppervlakten, behalve de benen. (Vinden de meeste pony's en paarden niet fijn) Hij word het meest gebruikt voor de manen, wat ook erg handig is. Hiermee kan je heel goed vuil uit de vacht halen. Kan niet zonder deze borstel Duidelijk?
Mi_Amore
Geplaatst: 02-04-12 14:22
ik noem het ook plastic roskam en ik heb het ding jaren geleden al in de vuilbak gemikt
Shaggy09
Geplaatst: 02-04-12 20:33
Er zijn eigenlijk verschillende namen voor , maar de meeste noemen het gewoon plastick roskam
LadyMadonna
Geplaatst: 02-04-12 22:26
astridastrid schreef:
Officieel heet dit de Picador Sarvis-borstel.
Says who?
Ik draai toch al aardig wat jaartjes mee, heel veel gelezen, en hier werkelijk nog nooit van gehoord
Ik heb eigenlijk geen naam voor de borstel. Ik heb er wel 1, maar gebruik hem eigenlijk nooit. Ik zag bij Epplejeck van die Magic Brush borstels. Weet iemand of die fijn zijn?
Ik vind dit altijd zo'n kansloze Penny-borstel...dacht dat iedereen deze net als ik in het begin van zijn paardrij-carrière in zijn poetstasje had....en hem daarna wegdonderde als er teveel pinnetjes afgebroken waren en er nooit meer behoefte aan had om een nieuwe te kopen...
Maar er blijkt gewoon een hele schare trouwe fans te zijn zie ik nu
Jibbel
Geplaatst: 06-04-12 21:30
PocoGaucha schreef:
ik zeg pinnenborstel.
Ja, ik ook! Wel grappig, al die aparte benamingen voor 1 borstel!