hoe ver rijden jullie voor je paard.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 21:10

12 km heen en 12 terug :) Ga ik lessen dan komt daar nog eens 17 km bovenop en weer 17 terug!

eszsie86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-11 21:32

Ik vind al die verschillende antwoorden wel leuk.
Ik ga dinsdag kijken of het iets is, en alles doorspreken enzo.
Aangezien ik wel al ongeveer weer waar het ligt en de weg ja ik kan een beetje afkorten hier en daar, geen snelweg maar je kunt wel goed doorrijden, vrij rustige weg is het buiten spitsuren om dan is het overal wel drukker.

Ja ik vindt het erg belangrijk dat mijn paardjes het goed hebben, als ik zelf daarvoor verder moet rijden heb ik dat er eigenlijk wel voor over, ik cijfer mezelf daar niet mee weg vindt ik door te zeggen dat ik om de dag zou gaan...ze worden er in ieder geval wel verzorgd dus dat is het fijne ervan...ik zou ze nog steeds graag in de buurt willen maar ik kan gewoon weg niks vinden ik kan er niks aan doen. Had ook al een advertentie op marktplaats staan maar krijg ook reacties van of te ver weg, of te duur...en sorry maar hoeveel ik ook van mijn paardjes hou ik ga voor een pony die met pensioen is geen stalling betalen van tussen de 170 en 250 euro de maand en dan nog eens mijn koudbloed erbij waar je op sommige plaatsen ook al extra voor moet betalen.

Maar buiten de kosten om, wil ik ze het liefst samen hebben staan en daar kan dat, lekker een eigen wei voor hun maar wel aangrenzend aan de pensionstal. En voer en dergelijke dat word gewoon geregeld daar hoef ik niet zelf voor te komen.
En ik kan altijd mijn ogen open houden of er in de buurt iets te vinden is...en wie weet komt dat ook wel. Maar voor zolang moet ik toch iets anders verzinnen...ik wil ook niet dat mijn oude pony naar de slager gaat ofzo, ik had zoveel verdriet toen mijn ouders haar weg hebben gedaan en nu kan ik dan nog even van haar genieten...maar wil ze beide lekker vrijheid gunnen, zij verdient het na jaren hard werken en mijn andere paard vindt het niks om in die stal opgesloten te zijn

blingpiggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 21:36

Ik sta 30 km verder, half uur enkele reis met de auto.

Stalling is goedkoop. Kleine pensionstal waar ook vriendinnen staan met hun paardjes. De stalbaas mest uit/voert/zet ze binnen en weer buiten, dus dat is ideaal. De weg is rustig, we kunnen op buitenrit, het bos in of naar de ponyclub verderop (met binnenbak). De stalling heeft alleen een buitenbak (met verlichting).

De benzinekosten en tijd gaan me wel tegenstaan. Ik ging zo'n 4 keer per week, maar dan zit je 4 uur in de auto in totaal...! Daarom nu wat minder. Sowieso sweekends, en een doordeweekse avond als het lukt. Ook afhankelijk van het weer! Als het de hele dag regent vind ik het zonde van de reistijd/benzine, dus dan pak ik gewoon een andere dag.

Ik heb een makkelijke pony, als hij langere tijd niet is bereden word hij daar niet vervelend van. Het is opstappen en wegrijden.
Mijn reistijd is een nadeel, maar de situatie verder is ideaal, dus ik denk niet aan verhuizen.
Succes met je beslissing :)

MusicIsLife

Re: hoe ver rijden jullie voor je paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 21:37

5km op de fiets:p

astwice

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 21:42

4km fiesten, ideaal , en 35km pff...

Teteltee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 21:42

1,5 kilometer van huis.. Wat een luxe als ik dit zo lees. Maar ik ben er wel speciaal voor verhuisd. Woonde eerst in Utrecht en mijn paard stond toen in Harmelen, heel stuk over de snelweg en als ik pech had zelfs in de file. Nu hebben we dus de stad verruild voor de Veluwe voornamelijk om die reden. Je moet er wat voor over hebben, maar zou het nooit meer anders willen!

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 21:43

Enkeltje van 9,5km op de fiets, dus 19km en dat 3x in de week. Mijn paard heeft het er super naar haar zin (volgens mij kon ik niks beters voor haar vinden dan dit!) en het was het goedkoopst.
Als je beschikking hebt over een auto en er niet elke dag naartoe moet, zou ik het ook doen als dat het beste is voor het paard.
Ik merk wel dat als ik nu naar mijn paard toe ga we altijd aan het werk gaan. Soms gaan we wel een keertje wandelen, maar ik ga er nooit naartoe om 'even te knuffelen' of om haar alleen maar even te zien. Dat is het enige nadeel voor mij. Misschien wat om over na te denken.

LauwtjuhLevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 21:45

15 km heen en 15 km terug. dus in totaal 30 km.
Vind het niet erg, maar ga ook niet elke dag langs.
Hij staat daar op een groot stuk paddock met schuilstal met 2 vriendjes. Dus vermaakt zich wel een dagje zonder mij. Zolang hij maar genoeg ruwvoer krijgt.
Vaak ga ik in het weekend wel elke dag, soms sla ik een dag over zoals vandaag. En doordeweeks kan ik op woensdag en donderdag nooit. Dus dan zie ik hem 2 dagen achter elkaar niet.
Dus ook al woon je wat verder weg. dan lijkt mij 35 km wel te doen (totaal dus 70), mits je niet elke dag langs hoeft, maar bijv. om de dag.

_KaWi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 21:48

Mijn paard staat 35 kilometer van huis.
Deze beslissing heb ik genomen omdat ik hem hier in de buurt niet kan bieden wat ik vind dat een paard nodig heeft.
Ik heb er nog geen moment spijt van gehad. Tuurlijk is het voor jezelf soms lastig i.v.m reistijd en in de winter zal het ook niet ideaal voor mij zijn.
Maar paardje staat super en dat is voor mij het belangrijkste!

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 21:50

Pippaa schreef:
Enkeltje van 9,5km op de fiets, dus 19km en dat 3x in de week. Mijn paard heeft het er super naar haar zin (volgens mij kon ik niks beters voor haar vinden dan dit!) en het was het goedkoopst.
Als je beschikking hebt over een auto en er niet elke dag naartoe moet, zou ik het ook doen als dat het beste is voor het paard.
Ik merk wel dat als ik nu naar mijn paard toe ga we altijd aan het werk gaan. Soms gaan we wel een keertje wandelen, maar ik ga er nooit naartoe om 'even te knuffelen' of om haar alleen maar even te zien. Dat is het enige nadeel voor mij. Misschien wat om over na te denken.

vind je 3 keer in de week niet wat erg weinig

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 22:04

8 kilometer heen, 8 kilometer terug, is met de auto rond de 8 minuten (veel stoplichten) en met de fiets ongeveer een kwartiertje. Ik ga iedere dag naar stal, meestal 2x (buiten- en binnenzetten)
er is veel luxe op stal ( heel ruime binnenbak, grote agterberg buitenbak met springweide, ruime kast, er wordt gevoerd en opgestrooid ) en paardje mag lekker op de wei met een vaste kudde :)

bon24

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 22:26

mijn paard staat op 28 kilometer afstand enkele reis dus heen en terug is 56 kilometer. rij er een half uur heen over en een half uur terug. in de spitsuren sta ik wel vaak vast zoals vandaag heb ik er een uur over gedaan om er te komen!

MAAAARRR het is het zo dubbel en dwars waard! ik zie leiver een fijn paard wat het naar zijn zin hebt, mijn vorige stal was egt zo k*t dat ik er alleen al sjaggerijnig aankwam en de band van mij en mn paard steeds slechter werd. nu op mijn nieuwe stal krijgt hij alles wat hij nodig heeft en het gaat super!

ik ga gerust naar huis en loop er met een fijn gevoel rond.

chocogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 00:09

25,5 km enkele reis, stond voorheen op 2,5 km enkeler reis. Voordeel is dat ze nu paddock paradise heeft en volpension staat dus dat ik nog maar 4 keer per week hoef te gaan. Ik het het er graag voor over, pony heeft het goed naar haar zin, rijvereniging en bos op 10 minuten stappen. Vooral in combinatie met kind en werk is dit een ideale oplossing. Ik rij er ongeveer 20 a 25 minuten op.

thyra89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 00:30

ongeveer 11 km heen en 11 km terug :)
Is op de fiets ongeveer 45 minuten :D Is wel te doen, soms wel irritant, maar je went er aan ;)
En op de luie dagen dat ik geen zin heb om te fietsen, rijdt er gelukkig ook nog openbaarvervoer die kant op :+

Mitchall

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 00:33

20meter? Pony staat aan huis, haha! :)
Voor de lessen is het 1 km. We wonen in de polder, bijna iedereen heeft hier paarden :j

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 00:33

6km enkele reis. Als ik die afstanden hier af en toe zie, dan ben ik blij dat ik iets in de buurt heb kunnen vinden naar mijn zin!

Herve

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 09:11

mijn pony staat 5 kilometer verderop. ik doe daar een half uurtje over op de fiets (fiets niet zo hard :D )
met de auto is het 5 min.

Felien_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 14:15

voor mij: 5 minuten heen en 5 minuten terug. En als mijn moeder met de auto meerijd het zelfde aangezien het dan om is. Dus dat is makkelijk te doen. Ik zelf zou dat niet kunnen 35 km maar dat komt dan zal altijd mijn moeder mee moeten en dan zou ik er maar aventoe; hoogstens 2 keer in de week heen kunnen.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 14:18

600-700 meter fietsen :D

Blabla1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 14:20

Mijn bijrijdpaard staat op ongeveer 20 minuten enkele reis afstand.
Niet altijd handig, maar goed te doen. En ik werk op ongeveer een kwartier van de stal dus ik rij vaak ook gewoon na het werk door.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 14:22

Mijn paarden staan nu aan huis, maar toen ik ze toch in pension had staan stonden ze op een km of 5 afstand. :)
Mijn veulen staat nu in de opfok en die staat 7 km verderop, ideaal, kan hem daarom ook elke week bezoeken doordat ie zo kort bijstaat. Erg fijn!

eszsie86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-11 16:22

oke er zijn dus ook mensen die wel verder rijden ja het welzijn van mijn paarden vindt ik belangrijk. Maar er spelen ook meer dingen mee dat ik dit een ideale plek vindt. De precieze km kom ik dinsdag wel achter. Maar dat grote manege gedoe is niks voor mij..en mijn paard lijd er ook onder. Ik heb vaak niet eens zin om iets te doen omdat ik het te druk vindt enzo...ik heb nog wel een tijdje om iets te zoeken..mijn oude pony komt waarschijnlijk pas tegen de zomer terug. Ik mocht dat zelf aangeven en ik wil eerst mijn studie afronden die duurt tot april...tot die tijd hou ik mijn ogen open...daar lopen ze samen voor 180 euro de maand..en er is toezicht want er staan nog meer paarden bij pension en ze worden gevoerd dus ik kan best een dagje overslaan. Maar mocht er iemand zijn in noord limburg omgeving horst, grubbenvorst, venlo die richting dan hoor ik het wel graag.... Een wei met schuilhut en bak is al voldoende :)..ik heb helaas weinig contacten hier dus dat maakt het vaak ook lastig, had ook al een advertentie op marktplaats maar krijg alleen mail van mensen wat ook ver weg is en best hoge kosten

Semmerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 17:11

Mijn paard staat 42,8 km hier vandaan een half uurtje rijden, geen dag spijt van gehad want hij staat lekker 24/7/365 dagen buiten en heeft het daar heerlijk naar zijn zin. Ook als ik een dagje niet kan (ivm met overwerken) dan staat hij lekker met zijn vriendjes en kan gewoon eten. Accomondatie is ook fijn en er zijn lieve mensen die hem in de gaten houden.Je kan er ook heeerlijk het bos in.
Ben er gewoon elke dag.
Tuurlijk had ik hem liever dichterbij gehad,vooral als hij ziek is ofzo, maar ik heb liever dat ik wat verder moet reizen dan dat ik hem 22u perdag op stal heb.

Maar dat is voor iedereen anders natuurlijk.

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 23:59

Mijn poown staat 16 km verderop. Ongeveer 25 minuten met de brommer..vet koud maar tis goedkoop en sneller dan met de auto!

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 00:01

Fiets er binnen 5 minuten heen momenteel, heerlijk. :D