Help!!zooitje in de stal!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Brendageene

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 15:21

ik denk niet dat je er veel aan kunt doen, maar dat van de drollen op een hoop leggen, kan misschien helpen. Mijn pony's stonden eerst in een weitje met in het weiland een mesthoop (in een hoek) hier gooide wij elke dag de poep uit het weiland op. Ze hadden echt bepaalde mestplekken in het weiland, mijn 2e pony ging op een gegeven moment wel naast de mesthooop poepen en dat ging mijn andere shet toen ook doen. Maar ze poepten daarbij nog op 5 andere plekken in de wei...

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 15:35

ik heb ook n smeerdeer!
Mijn paard "ijsbeert" door zn stal, dus versprijdt alles overal naar toe Boos!
Gelukkig gaat ie er niet in liggen!!!

Sterkte ermee! Ik denk niet dat je hier wat aan kan doen...

Ode

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 16:04

Yetro was goed opgevoed door zijn moeder.
Hij poepte altijd netjes achter in zijn stal (tegen de muur aan haha).
Maar sinds hij op een andere stal staat is hij de hele opvoeding vergeten en poept hij overal in zijn stal.
Vandaag zat het in zijn voerbak en waterbak.

Ik kan niets verzinnen hoe je het een paard zou kunnen afleren om overal te poepen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 17:08

Wat je wel kunt proberen is een hoopje mest(liefst vers dat nog niet is opgedroogd) van een ander paard in een of 2 van de hoeken te leggen. Verolgens je paard naar binnen halen. En afwachten op zijn reactie, *normaal gesproken gaat jou paard vervolgens in die hoeken zijn behoefte doen* Dit heb ik bij een aantal paarden zien gebeuren. maar het uitelkaar schoppen/lopen van de drollen kun je helaas niet veel tegen doen..
Succes!

laurae

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 18:02

Ik zit ook nog steeds te wachten op de gouden tip.

Die van mij staat in de winter 's nacht binnen. Dus hoogstens een uurtje of 10. Het is dat ik de dag ervoor zelf de stal heb schoongemaakt, anders zou ik dus echt niet geloven dat die stal daarvoor is uitgemest. Echt overal ligt mest en pies. Kijk je in de stal er naast bij zijn vriendje: die doet alles netjes op 2 plekken... Zucht.

marfiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 19:00

xtostarlight schreef:
Starlight houdt haar stal supernetjes (ze staat er eigelijk ook amper in, uitloop)
alleen achterin de hoek, hoef het zo maar op te scheppen Haha!

mss werkt het om alles naar 1 hoek te scheppen, dat ie dan gaat snappen dat het daar moet of zo
Zo heeft de pony van mn tante het geleerd

dit heb ik ook met tina links achter uin poept ze en rechts plast ze erg handig! Lachen

marfiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 19:00

xtostarlight schreef:
Starlight houdt haar stal supernetjes (ze staat er eigelijk ook amper in, uitloop)
alleen achterin de hoek, hoef het zo maar op te scheppen Haha!

mss werkt het om alles naar 1 hoek te scheppen, dat ie dan gaat snappen dat het daar moet of zo
Zo heeft de pony van mn tante het geleerd

dit heb ik ook met tina links achter in poept ze en rechts plast ze erg handig! Lachen

MirandaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 20:56

San poept ook door zijn hele box.. Ik kan ook geen drollen scheppen etc..
Ik laat de natteplekken een dag of 3,4 oppotten en trek dan het ergste eruit.. De eerste dag is het dan weer een drama maar zodra die laag weer plat is houdt hij zich een stuk schoner.. 1 x per 2 a 3 weken trek ik hem helemaal leeg..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 21:08

Botervlieg schreef:
Zeewier is op zich zeker niet slecht, maar als je het gaat voeren:
dan als kuurtje en niet langer dan twee weken;
anders heb je kans op huidproblemen.
ja dat weet ik, en het staat niet zo vermeld op de pot, stom hoor!

En of het echt helpt? Scheve mond