Wat vinden jullie deze stal waard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 12:49

Ik zou voor deze stal echt niet veel geven. Denk zo rond de 100 euro, 150 euro....., maar dan nog zal ik mijn paard daar niet neerzetten!

Een weide voor een paard alleen (als je daar voor kiest)?? Lekker paardvriendelijk :=

Spinnenwebben maakt niet zo heel veel uit hoor ;) Zijn vallen voor vliegjes, muggen e.d. Mijn paard heeft ze ook in de stal hangen, maar ik laat ze lekker hangen hoor.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 12:55

fortimestwo schreef:
Zo ok dat is uhm ja veel geld voor dit. Maar ik denk wel dat er dingen bespreek baar zijn toch.

Zowiezo bijvoorbeeld.

240 euro betalen excl brok zelf brok aanschaffen en die hun 2 x per dag laten geven
vragen om extra stro of optie tot maken van oppot.

Maar alsnog veeeeeeeeeeeeeeel geld.

en om de maand ontwormen?? of lees ik dat nu verkeerd?

Nouja als je stalhouder al aan de telefoon hangt als je een plakje meer stro in de stal wil doen of hem zelf goed uit wil mesten. Denk ik dat er weinig te bespreken valt als je dit van te voren weet kan je er beter niet aan beginnen want gezeur zul je er dan genoeg krijgen vrees ik.

Gini

Re: Wat vinden jullie deze stal waard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 13:05

TS, van waar heb je al deze informatie? Van 1 persoon?

Dees90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-11 14:22

Ja ik zei ook al, Joh wel minder allemaal maar valt vast wel over te praten toch?
En ze zei: Nee joh. Hij zegt dan gewoon: Joh dan ga je toch lekker ergens anders heen, krijg mn stallen toch wel weer vol..
Dus toen was mijn hoop vervlogen haha.

Gini, 2 personen.. En bepaalde dingen zelf ook kunnen beoordelen natuurlijk..

Angeliekje, nee die spinnenwebben maken ook niet zo uit hoor. Maar het hele beeld, de spinnenwebben en alles wat niet bijgehouden is bij elkaar.

En er staan paarden alleen in de wei ja zomers en er zijn er ook die samen op een wei staan ofzo.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 14:29

Dees90 schreef:
Gini, 2 personen.. En bepaalde dingen zelf ook kunnen beoordelen natuurlijk..

Omdat het zo moeilijk te geloven is dat die dan 250 vraagt en toch zijn stallen vol heeft. Dan moet er toch iets zijn wat die mensen daar houdt? Want het beeld dat ik er nu bij heb is als een stal from hell ;) waar niemand ooit zou willen staan.

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 14:32

Voor datzelfde geld sta ik op een 4sterren stal met 3 binnenbakken en kwaliteitsvoer, weidegang, springtuin en buitenbak met alles een Agterberg bodem :=

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 14:40

Hier zou ik niet eens over nadenken ik zou gewoon verder gaan zoeken het belangrijkste vind ik dat mijn paard goed staat.
Als hij de goede verzorging heeft heb IK geen zorgen daarover en dus rust.

Ik zou met zo'n stal helemaal overbezorgd zijn. Je ozu overal achteraan moeten rennen en je overal dan voor moeten verantwoorden.. no way...

Jij wil toch ook niet in een kamertje leven waar je jezelf niet prettig vind en goedkoop eten eten omdat je baasje dat zou willen.

Dees90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-11 14:46

Nogmaals, ik wil mijn toekomstige paard daar ook niet neerzetten :o :') .
Ik heb dit topic geopend omdat ik gewoon enorm verbaasd was van de prijs kwaliteit verhouding...

Ja, ik zit nu zo rond te kijken en heb voor die prijs wel betere gevonden, alleen ietsje verder rijden..

Voor die prijs ga ik wat jij op noemt hier niet krijgen hoor, voor 250 Tammy..

Dit is voor 283 euro op een dressuur en pensionstal 12km van mijn huis.
Binnenhal 20 x 40
Buitenbaan 20 x 60
Trainingsmolen
Paddock
Weidegang ca. 5 hectare
Wasplaats met solarium
Grote afsluitbare zadelkasten
Kantine met terras

En naast die heb ik nog 9 stallen waar ik een keertje wil gaan kijken.
Wil max 20 minuten van huis, maar vind ik eigenlijk al net ietsje te ver, maar goed ;)

Dees90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-11 14:47

Want ik vind het welzijn van een paard ook hartstikke belangrijk en die man daar doet gewoon zijn best er niet voor en is erg op de centen e.d. vind hij volgens mij belangrijker als hoe de paarden het hebben!

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 09:39

Tammy_ schreef:
Voor datzelfde geld sta ik op een 4sterren stal met 3 binnenbakken en kwaliteitsvoer, weidegang, springtuin en buitenbak met alles een Agterberg bodem :=

Jij staat ook wel in een hele andere regio dan wij hier.
Zo'n stal betaal je hier in de omgeving rustig 400euro voor.

Ts, mensen hier uit de omgeving weten heel goed over welke stal je het hebt. In je op staan dingen die niet kloppen. Je geeft een behoorlijk negatief beeld af. De persoon die je daar op stal hebt gesproken is ook niet de beste persoon om mee te praten. Een hele lieve meid hoor, maar de stalhouder & zij liggen elkaar niet zo. Wat iemand anders ook al zei, de stal staat niet voor niets vol ;) als recreatie ruiter heb je daar echt een super plekje!

arizonagreen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 09:45

niets?

Wij betalen 195,- in de maand en hebben zo'n beetje de meest luxe stal uit de buurt!

DiekeC

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 09:52

Ik zou mijn paard hier niet neerzetten ookal kreeg ik ervoor betaald.
Als ik mijn paard ergens wil stallen let ik op de volgende dingen:
-kuddeverband
-goed voer, vooral goed ruwvoer kwaliteid
-veel weidegang
-ruime stallen
-schoon

Volgensmij voldoet de stal die jij beschrijft aan geen enkele. :n

DaiskeLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 09:54

Ik denk niet dat ik mijn paard daar zou neerzetten, dan zou ik liefver wat verder weg gaan fietsen ofzo en dat i dan wel beter staat, wan tpoetsplaats buiten en als je dan wil rijden en het regend dan word je nat en k die stal is best klein dus lijkt me ook niet handig! en geen wc is helemaal onhandig als je een keer een heleddag bij je paard ben

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 11:45

PartoutZ schreef:
Tammy_ schreef:

Jij staat ook wel in een hele andere regio dan wij hier.
Zo'n stal betaal je hier in de omgeving rustig 400euro voor.

Ts, mensen hier uit de omgeving weten heel goed over welke stal je het hebt. In je op staan dingen die niet kloppen. Je geeft een behoorlijk negatief beeld af. De persoon die je daar op stal hebt gesproken is ook niet de beste persoon om mee te praten. Een hele lieve meid hoor, maar de stalhouder & zij liggen elkaar niet zo. Wat iemand anders ook al zei, de stal staat niet voor niets vol ;) als recreatie ruiter heb je daar echt een super plekje!

Vindt het toch knap dat mensen die deze omschrijving lezen en precies weten over welke stal het gaat. Is ook niet een erg goed teken als je het mij vraagt. Want positief is ze zeker niet. Maar als je de stal kent en er zelf wel positief over bent zou je die link toch niet snel leggen volgens mij.

Dat de stal vol staat zegt voor mij ook niet zoveel eerlijk gezegd hoor bedoel de super de luxe stallen waar paarden niet buiten komen staan ook vol waar ik ook met m'n verstand niet bij kan.

Dees90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-11 12:01

@ Partoutz, ik moet zeggen dat ik ook al geen positieve indruk kreeg.. En het is allemaal niet erg, maar dan nog voor dat geld is natuurlijk gewoon belachelijk!
Kijk die uitloop is lekker, en dan begrijp ik dat je daar blijft. (maar voor zulk geld alsnog niet) Maar dat hebben er maar een paar..

Ik vertel gewoon wat ik heb gezien en gehoord.
En ik hoor van meerdere mensen negatieve berichten over die stal, dus hij heeft iig al een naam, door mij zal het niet erger worden iig. En als er zo negatief over je gesproken wordt moet je miss maar eens gaan nadenken.

De helft van de stallen is gewoon ERG klein vind ik. Daar zet je een kleine pony in maar geen grote pony of een paard.
Stallen slecht opgestrooid ook en vies.
En nou weet ik niet of van dat voeren (2x hooi en 1x brok) en dat opstrooien waar is?

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 13:05

:wave:
Meld zich!

Mijn pony staat hier al jaren geweldig! Ze staat in een grote stal 4 bij 4 met een uitloop. Vanuit haar stal kan ze naar de uitloop van haar paardenvriendje en ook haar paardenvriendje heeft een eigen stal. Ik vind het zelf namelijk erg belangrijk dat mijn pony een vriendje heeft (Nu is de tussendeur dicht ze kan niet naar haar paardenvriendje ivm ziek zijn, zodra ze beter is gaat de tussendeur weer open). In ze zomer mag mijn pony dag en nacht op de wei met een paardenvriendje, echter wil ik dit zelf niet omdat mijn pony snel aan de dikke kant is. Mijn pony krijgt smorgens, smiddags en savonds een grote plak hooi gevoerd. De andere paarden krijgen daar smorgens en savonds brokken bij. De hoeveelheid brok wordt aangepast aan hoe de conditie van het paard eruit ziet. Het is wel een basisbrok, dus veel voeddingsstoffen zitten er niet in. Maar daar heb ik geen baat bij, mijn pony mag het toch niet.
Ik geef toe het is er een troep, de stroomdraden zijn aan vervanging toe, de ondergrond bij de bak en paddock. Maar ach ik gebruik het niet. Ik ga liever naar buiten de polder in, waar deze stal aan gegrenst ligt. Je hebt prachtige buitenrijmogelijkheiden. En daarom staan op deze stal alleen maar recreatie-ruiters. Als je wedstrijden wilt rijden met je paard is dit niet te doen, vanwege de bak die vaak niet goed is. De zadelkasten zijn klein, ik heb daarom ook een eigenkast gemaakt en die staat in een paardenstal, daar mag ik ook al mijn dekens opslaan en derest van mijn troep. Geweldig heb gewoon een grote zadelkamer! De stalhouder heeft veel verstand van paardenziektes en ik kan altijd terecht met mijn vragen. Dat jij vieze stallen heb gezien, dat klopt. De stallen werden kort na jou uitgemest, elke avond word het mest eruitgehaald en krijgen ze er schoon stro bij. Onderling met de stalgenootjes kun je regelen dat ze je paard buiten zetten. Voor ontwormen betaal je niet meer (iedergeval mijn prijs is gewoon elke maand hetzelfde). Jammer genoeg door de hoge prijsstijgingen van het hooi en stro is hij omhoog gegaan met stalling. Zoals PartoutZ al zei, hier in de regio beginnen alle stallen met 200,- euro stalgeld. Het is hier gewoon bizar duur. Zo'n prachtig plekje waar mijn pony nu staat vind ik hier niet in de buurt. Mijn pony is gelukkig, vriendje, ruimte en eten.
Persoonlijk denk ik als ik een rijpaard had gehad, dat ik hier niet gestaan had mits ik een stal met uitloop had. De stallen binnen zijn inderdaad klein :j

En Dees90, dit is absoluut niet bedoelt om je af te vallen. Maar om ook een beeld te laten zien van een tevreden klant.

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 13:59

Tigra.. puttershoek telt maar 3 pensionstallen, waarvan dit de enige is met stallen met uitloop ;)

Dees90.. ik wilde hier alleen mee zeggen dat wat je op internet zet naar waarheid moet zijn als je het over een ander hebt. Er staan dingen in die niet kloppen.het is niet zo netjes wat je doet. Je hebt er niet gestaan, dus alle informatie. Die je hebt heb je van derde, niet uit eigen ervaring. Ik zeg niet dat ik positief of negatief over deze stal ben, maar dit topic geeft een totaal verkeerd beeld.

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 14:11

Tja, 250 euro voor zo'n stal als wordt beschreven is een hoop geld, maar wat zijn de andere opties en zijn die wel beter?!

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 16:12

Nassie schreef:
Meld zich!

Hier was ik op aan het wachten. ;)
Een pensionstal kan het zich gewoon niet permiteren om "slecht" te zijn, dan draaien de zaken niet.

Naaoommii

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 16:24

Hij is in mijn ogen niets waard.
En zeker niet een ideale plek om mijn paard neer te zetten.

sanne_winnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 17:04

ik zou het niet eens overwegen om mijn paard daar te stallen en al helemaal niet voor dat geld.
jij en je paard worden daar echt niet gelukkig. je kan beter verder gaan zoeken. dan maar iets verder weg.

succes! :)

zorroensofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 18:10

Ik vind het eerlijk gezegd ook niet ideaal zeker niet voor dat geld!

Dees90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-11 18:15

Ja maar jouw pony staat er ook wel goed bij moet ik zeggen.. Die uitloop is super!
Maar dan heeft die meid de dingen die ik heb gezien gewoon erg lopen aandikken ook denk ik.
Maar ik moet wel zeggen dat ik de prijs/kwaliteit verhouding niet vind kloppen.
En daar ging het ook eigenlijk om.. Dit topic!

En jij zegt dus 3x per dag, en zij 2x en 1x per dag brok.
Beetje apart om daar over te liegen oid maar goed ;) (van haar)

Als er minder geld werd gevraagd voor wat er geboden werd had ik dit topic nooit geopend, was gewoon erg verbaasd daarom..
Voor dat geld verwacht je wel iets grotere stallen en een beetje dat het bijgehouden word.
En dat zag ik niet terug ook..

Beetje apart van haar ook dat ze mij dan zo een extreem negatief beeld heeft voorgeschoteld dan... :') Sommige mensen!

Nassie schreef:
Meld zich!

Mijn pony staat hier al jaren geweldig! Ze staat in een grote stal 4 bij 4 met een uitloop. Vanuit haar stal kan ze naar de uitloop van haar paardenvriendje en ook haar paardenvriendje heeft een eigen stal. Ik vind het zelf namelijk erg belangrijk dat mijn pony een vriendje heeft (Nu is de tussendeur dicht ze kan niet naar haar paardenvriendje ivm ziek zijn, zodra ze beter is gaat de tussendeur weer open). In ze zomer mag mijn pony dag en nacht op de wei met een paardenvriendje, echter wil ik dit zelf niet omdat mijn pony snel aan de dikke kant is. Mijn pony krijgt smorgens, smiddags en savonds een grote plak hooi gevoerd. De andere paarden krijgen daar smorgens en savonds brokken bij. De hoeveelheid brok wordt aangepast aan hoe de conditie van het paard eruit ziet. Het is wel een basisbrok, dus veel voeddingsstoffen zitten er niet in. Maar daar heb ik geen baat bij, mijn pony mag het toch niet.
Ik geef toe het is er een troep, de stroomdraden zijn aan vervanging toe, de ondergrond bij de bak en paddock. Maar ach ik gebruik het niet. Ik ga liever naar buiten de polder in, waar deze stal aan gegrenst ligt. Je hebt prachtige buitenrijmogelijkheiden. En daarom staan op deze stal alleen maar recreatie-ruiters. Als je wedstrijden wilt rijden met je paard is dit niet te doen, vanwege de bak die vaak niet goed is. De zadelkasten zijn klein, ik heb daarom ook een eigenkast gemaakt en die staat in een paardenstal, daar mag ik ook al mijn dekens opslaan en derest van mijn troep. Geweldig heb gewoon een grote zadelkamer! De stalhouder heeft veel verstand van paardenziektes en ik kan altijd terecht met mijn vragen. Dat jij vieze stallen heb gezien, dat klopt. De stallen werden kort na jou uitgemest, elke avond word het mest eruitgehaald en krijgen ze er schoon stro bij. Onderling met de stalgenootjes kun je regelen dat ze je paard buiten zetten. Voor ontwormen betaal je niet meer (iedergeval mijn prijs is gewoon elke maand hetzelfde). Jammer genoeg door de hoge prijsstijgingen van het hooi en stro is hij omhoog gegaan met stalling. Zoals PartoutZ al zei, hier in de regio beginnen alle stallen met 200,- euro stalgeld. Het is hier gewoon bizar duur. Zo'n prachtig plekje waar mijn pony nu staat vind ik hier niet in de buurt. Mijn pony is gelukkig, vriendje, ruimte en eten.
Persoonlijk denk ik als ik een rijpaard had gehad, dat ik hier niet gestaan had mits ik een stal met uitloop had. De stallen binnen zijn inderdaad klein :j

En Dees90, dit is absoluut niet bedoelt om je af te vallen. Maar om ook een beeld te laten zien van een tevreden klant.

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 18:24

Prijs - kwaliteit verhouding klopt ook zeker niet. Dat geef ik toe, het is gewoon bizar duur.
Al heb ik het er wel voor over, mijn pony staat daar super :j
Hier in de buurt is alles zo bizar duur. Ik kijk zo vaak naar andere stallen, maar hebben niet te bieden wat ik zoek. Ik wil mijn pony namelijk niet in een stal hebben.

Dees90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-11 18:29

Oh en ik ben al aan het verder zoeken ja :) ..
Vind het mijn geld niet waard!

Maar goed, ik heb dit topic niet geopend om de staleigenaar af te vallen ofzo, maar ik was gewoon verbaasd wat ik had gezien en gehoord voor dat geld... ;)

@ Nassie, ja maar jij hebt een uitloop en dan begrijp ik het wel...
Maar voor een paard in een klein stalletje betaal je net zoveel en andere stallen bieden voor die prijs wel stuk meer natuurlijk!
Jouw beessie staat er lekker bij hoor en dicht bij huis.