Een weide voor een paard alleen (als je daar voor kiest)?? Lekker paardvriendelijk

Spinnenwebben maakt niet zo heel veel uit hoor

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
fortimestwo schreef:Zo ok dat is uhm ja veel geld voor dit. Maar ik denk wel dat er dingen bespreek baar zijn toch.
Zowiezo bijvoorbeeld.
240 euro betalen excl brok zelf brok aanschaffen en die hun 2 x per dag laten geven
vragen om extra stro of optie tot maken van oppot.
Maar alsnog veeeeeeeeeeeeeeel geld.
en om de maand ontwormen?? of lees ik dat nu verkeerd?
Dees90 schreef:Gini, 2 personen.. En bepaalde dingen zelf ook kunnen beoordelen natuurlijk..
Tammy_ schreef:Voor datzelfde geld sta ik op een 4sterren stal met 3 binnenbakken en kwaliteitsvoer, weidegang, springtuin en buitenbak met alles een Agterberg bodem
PartoutZ schreef:Tammy_ schreef:Voor datzelfde geld sta ik op een 4sterren stal met 3 binnenbakken en kwaliteitsvoer, weidegang, springtuin en buitenbak met alles een Agterberg bodem
Jij staat ook wel in een hele andere regio dan wij hier.
Zo'n stal betaal je hier in de omgeving rustig 400euro voor.
Ts, mensen hier uit de omgeving weten heel goed over welke stal je het hebt. In je op staan dingen die niet kloppen. Je geeft een behoorlijk negatief beeld af. De persoon die je daar op stal hebt gesproken is ook niet de beste persoon om mee te praten. Een hele lieve meid hoor, maar de stalhouder & zij liggen elkaar niet zo. Wat iemand anders ook al zei, de stal staat niet voor niets volals recreatie ruiter heb je daar echt een super plekje!
Nassie schreef:
Meld zich!
Mijn pony staat hier al jaren geweldig! Ze staat in een grote stal 4 bij 4 met een uitloop. Vanuit haar stal kan ze naar de uitloop van haar paardenvriendje en ook haar paardenvriendje heeft een eigen stal. Ik vind het zelf namelijk erg belangrijk dat mijn pony een vriendje heeft (Nu is de tussendeur dicht ze kan niet naar haar paardenvriendje ivm ziek zijn, zodra ze beter is gaat de tussendeur weer open). In ze zomer mag mijn pony dag en nacht op de wei met een paardenvriendje, echter wil ik dit zelf niet omdat mijn pony snel aan de dikke kant is. Mijn pony krijgt smorgens, smiddags en savonds een grote plak hooi gevoerd. De andere paarden krijgen daar smorgens en savonds brokken bij. De hoeveelheid brok wordt aangepast aan hoe de conditie van het paard eruit ziet. Het is wel een basisbrok, dus veel voeddingsstoffen zitten er niet in. Maar daar heb ik geen baat bij, mijn pony mag het toch niet.
Ik geef toe het is er een troep, de stroomdraden zijn aan vervanging toe, de ondergrond bij de bak en paddock. Maar ach ik gebruik het niet. Ik ga liever naar buiten de polder in, waar deze stal aan gegrenst ligt. Je hebt prachtige buitenrijmogelijkheiden. En daarom staan op deze stal alleen maar recreatie-ruiters. Als je wedstrijden wilt rijden met je paard is dit niet te doen, vanwege de bak die vaak niet goed is. De zadelkasten zijn klein, ik heb daarom ook een eigenkast gemaakt en die staat in een paardenstal, daar mag ik ook al mijn dekens opslaan en derest van mijn troep. Geweldig heb gewoon een grote zadelkamer! De stalhouder heeft veel verstand van paardenziektes en ik kan altijd terecht met mijn vragen. Dat jij vieze stallen heb gezien, dat klopt. De stallen werden kort na jou uitgemest, elke avond word het mest eruitgehaald en krijgen ze er schoon stro bij. Onderling met de stalgenootjes kun je regelen dat ze je paard buiten zetten. Voor ontwormen betaal je niet meer (iedergeval mijn prijs is gewoon elke maand hetzelfde). Jammer genoeg door de hoge prijsstijgingen van het hooi en stro is hij omhoog gegaan met stalling. Zoals PartoutZ al zei, hier in de regio beginnen alle stallen met 200,- euro stalgeld. Het is hier gewoon bizar duur. Zo'n prachtig plekje waar mijn pony nu staat vind ik hier niet in de buurt. Mijn pony is gelukkig, vriendje, ruimte en eten.
Persoonlijk denk ik als ik een rijpaard had gehad, dat ik hier niet gestaan had mits ik een stal met uitloop had. De stallen binnen zijn inderdaad klein
En Dees90, dit is absoluut niet bedoelt om je af te vallen. Maar om ook een beeld te laten zien van een tevreden klant.