HELP ! muizen op stal ..

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Livito

Re: HELP ! muizen op stal ..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-11 00:01

hou maar op over dat enge beest _O- , voor ik straks doodsangsten uitsla voor ik naar stal moet _O-

Livito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-11 00:02

@suuzepuus :o op de hond word goed gelet , die komt niet alleen in de stallen en heb ik nog nooit een muis zien eten ( ben er natuurlijk niet altijd bij )
Laatst bijgewerkt door Livito op 10-11-11 00:04, in het totaal 1 keer bewerkt

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 00:03

Suuzepoes???? hihih grrr een muissss

Livito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-11 00:04

aangepast haha ! ik zie ze vliegen geloof ik :')

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 00:04

Probeer eens ander gif muizen kunnen namelijk bestendigd worden voor het gif en dan gaan we niet meer dood, en anders een ongediertebestrijder laten komen

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 00:05

Geeft niet hoor!!! wel een leuktoepasselijk foutje!!

Livito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-11 00:06

@nicky_rilana ; dankje :j zal het morgen ook doorgeven , ligt altijd wel verschillend in ene keer rood andere keer paars ed , maar of dat nou echt ander gif is zou ik zo niet weten .

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 00:06

Oke nou dat scheelt al een hoop. Ratten zijn naar mijn weten alleen met gif te behandelen (en dan nog moeilijk) dus idd overal van die huisjes zetten.
**Overigens die huisjes helpen niet tegen de hond... Ratten(en muizen) zijn vaak namelijk niet meteen dood, kan zelfs 1 of meer dagen duren (en wandelen dus nog rond maar worden steeds lomer). Hond kan ze vangen of kan een dode vinden, en daarmee spelen, hebben wij er ooit een aan afgegeven, dus houd dat beetje in de gaten ;).
Verder vallen zet je natuurlijk met kaas? Doe eens pindakaas ;) Wij hadden in 2 dagen heel de familie die in huis zat opgeruimd :=

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 00:08

Ik zet muizenvallen ook altijd met pindakaas of met kattenvoer (vlees uit blik) dat ruikt sterk en ze moeten het er echt af pulken dus klapt de val in elk geval goed dicht. Niks zo erg om een schreeuwende muis in een val te vinden die niet dood is..... (heb er vorige week nog eentje losgelaten met een gebroken pootje....)

Livito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-11 00:09

pindakaas goede tip :j , zorg ik wel dat ik 2 dagen lang niet alleen naar stal ga _O- _O-

iemand nog ervaring met de pepermunt olie ? wil het morgen gaan halen bij de drogist proberen waard lijkt me

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 00:10

Zal dat blijvend werken dan? of maar tijdelijk elke dag vers neergooien?

Livito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-11 00:11

heb gelezen dat je weer wat olie op een watje moet doen zodra je de geur niet meer ruikt en dat ze dan uit je kast zouden blijven ... dat is mijn grootste probleem op stal is ook niet leuk natuurlijk maar ik durf niks uit mn kast te pakken nu :')

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 00:13

Livito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-11 00:15

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 00:15

Livito schreef:
pindakaas goede tip :j , zorg ik wel dat ik 2 dagen lang niet alleen naar stal ga _O- _O-

iemand nog ervaring met de pepermunt olie ? wil het morgen gaan halen bij de drogist proberen waard lijkt me

Pepermuntolie zou er hier voor zorgen dat er verschillende paarden de kast willen overvallen :D
Sommige paarden vangen ook goed muizen en ratten :j
Mijn huidige paard zet hoef op alles wat beweegt en klein is := Heb hem er al meerdere keren op betrapt dat ie een pad plette en ook met uitmesten al eens een platte muis gevonden. :')

Livito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-11 00:16

gelukkig doet die van mij dat niet ! :') houd rekening met de baas met uitmesten haha !
pepermuntolie ... ja die van mij is ook gek op pepermunt dat word gewoon even niet los laten lopen als mn kast open is :Y)

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 00:18

Hmm ik heb al wel eens een dode duif in de stal gevonden en 1 van mn paardjes zet overal haar voeten op/ in..... maar muizen heeft ze nooit gevangen!

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 00:20

acera1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 00:26

muizen zijn leuk :) alleen wij hebben ze ook op stal. We hebben wel 3 hele goede muizenvangers :) Dus af en toe tref ik een dood muisje aan :( best zielig maarja het is de natuur.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 00:27

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 00:34

Doe je voer in tonnen, geen snoepjes laten slingeren, geen sponsen los in de kast, geen fleecedekens opstapelen in de kast (leuk, muizennest..) en strooi niet zomaar gif, maar doe het in een bakje.

Livito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-11 00:37

@amigo bedankt ! voer zit in tonnen snoepjes zitt in een bak en bij de voerton in , sponsen heb ik wel in mijn kast komen ze daar ook op af ? , fleecedekens hangen over mijn stal en 1 heb ik afgesloten in een emmer omdat ik hem ivm de muizen niet in mijn kast wil hebben .. en het gif zit in het hokje in een kartonnen doosje :)

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 00:37

Dat soort oppervlaktes red je toch bijna nooit omdat het niet door obstakels werkt, tenzij je een open hal hebt. De tweede is wat steviger en kan wat meer hebben, ook kan je verschillende frequenties instellen. Ik heb de ronde voor onder de motorkap, tegen het doorknagen van bedrading door muizen, maar hij is vrij kwetsbaar. Wel erg handig omdat je geen stroom nodig hebt.
Er staan overigens op die website nog hele handige voor in het stopcontact.

heidi73

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 00:38

Muizen en ratten hebben wij ook als combinatie... Zodra ze zich weer hebben laten zien, zo aan het eind van de zomer, maak ik zakjes (bolletjes) met muizen/rattengif. Deze stop ik in de holletjes waar ze uitkomen en op plekken waar ze wellicht wat verstopt kunnen zitten. Voordeel is dat ze deze bolletjes meenemen en dan lekker op hun gemakje volledig oppeuzelen. Van los gif, of gif in zo'n doosje, durven ze vaak niet lang te eten. Bolletjes werken top!

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 00:41

Cavias helpen goed tegen de ratten.....sinds we een hok met caafjes hebben neer gezet heb ik geen rat meer gezien.....dat gefluit lijkt op de nood kreet van een rat heb ik me laten vertellen.......voor de muizen alles wat eetbaar is in voertonnen doen......