Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
kuijsje2010 schreef:iverder is het belangrijk dat je een goede rijbak hebt wanneer je met dressuur en springpaarden te maken hebt.
Wanneer je alleen paarden en pony's voor de recreatieruiters hebt dan is het niet echt nodig om een goede rijbak aan te leggen.Hierbij zou een longeercirkel of een wat grotere paddock ook geschikt zijn.
GamblersCup schreef:kuijsje2010 schreef:iverder is het belangrijk dat je een goede rijbak hebt wanneer je met dressuur en springpaarden te maken hebt.
Wanneer je alleen paarden en pony's voor de recreatieruiters hebt dan is het niet echt nodig om een goede rijbak aan te leggen.Hierbij zou een longeercirkel of een wat grotere paddock ook geschikt zijn.
Ok, hier ga ik je toch echt tegenspreken, wat een onzin! Iedereen die z'n paard rijd heeft een gewone, goed rijdbare bak nodig met normale afmetingen. Alsof reacreatieruiters "wel met een paddockje of longeercirkel" genoegen nemen
visiontimes schreef:Mijn vader is bezig met een planning om zijn boerderij te veranderen in een kleine stalling. Nu wil ik van jullie weten wat jullie wel handig vinden om te hebben en hoeveel je er voor uit zo willen geven
Deze puntjes zijn de feiten tot nu toe:
- goed bereikbaar (Moordrecht bij Gouda)
- winter en zomer weidegang
- kleinschalig max. 8 tot 10 boxen
- buitenbak ( wordt gerenoveerd)
Ik hoop dat jullie me op nieuwe ideeen kunnen brengen om zo de perfecte stalling te creeeren!
GamblersCup schreef:Of gewoon 2 soorten voer aanbieden. Deden ze op mijn oude pensionstal ook, kon je kiezen en geen gedoe voor de stalhouder.
Want hier weer: als iemand een dagje niet langs komt, heeft paard geen eten. Maar dat hangt er natuurlijk vanaf of het een complete dhz stal moet worden of dat pa service verleent als buitenzetten en binnenhalen, voeren, zelfs uitmesten.
Iedereen eigen voer betekend ook weer plaats moeten hebben voor al de zakken/tonnen. En mensen willen een eigen plek daarvoor hebben, wat afgesloten kan worden. ivm stelen. En wat als iemand vergeten is voer te kopen? Paard laat je niet een voerbeurt overslaan.