Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Liesje89 schreef:ikke20 schreef:als tip kan ik je wel geven mest je stal helemaal goed uit goede dikke laag erin en bewaar wat oude drollen gooi die in 1 hoek op die manier gaan de meeste paarden die hoek gebruiken als toilet
Dan kun je beter wat drollen van een ander paard pakken, dan hebben ze eerder de neiging om eroverheen te kakken.
fargo schreef:Natte plekken (mits deze in de stevige onderlaag zitten) zijn helemaal geen probleem, dit geeft stevigheid en grip (anders draait de vlas ook alle kanten op en staat je paard op een betonnen koude bodem) en ook warmte in koude wintermaanden. De onderlaag moet natuurlijk niet door en door nat zijn en rood gekleurd zijn en de toplaag moet al helemaal niet zeiknat zijn natuurlijk.
Alles staat of valt met genoeg vlas zodat je een vochtige/nattige maar compacte onderlaag hebt die nog steeds vocht kan absorberen en een goede laag daaroverheen met schoner/gekleurd vlas zodat je paard wel droge voeten heeft en kan liggen zonder nat te worden.
fargo schreef:Als je paard veel plast, dan is 1 baal in de winterperiode net te weinig en dan moet je vaak toch gemiddeld een halve tot een hele aanvullen. Ik denk dat ik als basis er 1 extra als start nu op zou gooien, zodat je echt een goede basishoeveelheid hebt.
Zonnetje81 schreef:5 a 6!!!? Dat is ehct veel ik vind als er teveel in ligt het ook onwerkbaar. En het nat verspreiden?? Dat doe ik nooit je moet er vanaf blijven of het eruit scheppen. Is mijn mening
Zonnetje81 schreef:Maar spitten jullie heel de stal dan om?? Ik schraap eerst het droge weg tot ik op het nat kom en haal de plek weg, alles wat aangekoekt is, rood/bruin, tot ik op schoon kom (bij de randen) dan verspreid ik alles weer netjes en gooi er een heel pak overheen en verspreid dat ook tot op 1 meter van de voorkant van de box.
Fairytail schreef:Zo doe ik het ook maar dan moet ik na 1 week 2 balen bijstrooien dan red ik het niet met 1 baal om te compenseren voor wat ik er uit hebt gehaald.