Prijzen droog hooi (grote en kleine balen)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Loran_Nolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 10:58

Ik betaalde eerst 5,- voor super hooi, ruim 25kg. Kon ik 2 dagen mee doen met mijn 3 mannen.
Ondanks toegezegd, toch het hooi verkocht, en betalen we nu 6,- voor minder hooi.
Gaat 1 baal per dag door..
Zo uitgerekend best wel veel geld kwijt, dan eerder..

Heb 1x een grote baal hooi gehaald, 450kg voor 115,-, maar dat was zo'n slechte kwaliteit..
Broei erin, en hele baal binnen paar dagen verschimmeld, ondanks alles goed uitzoeken etc.
Dus ik zou niet zo snel meer voor een grote baal gaan, mits deze boer (waar ik nu vandaan haal, einde v/d straat), grote balen gaat persen volgend jaar..
Wil voor volgend jaar tussen de 370 en 400 baaltjes hooi bestellen bij hem.

Voor stro betalen we 2,- per pakje 25kg.

Als iemand nog iets weet, grote baal hooi tegen mooi prijsje, dan hoor ik het graag.

funnyhorses

Re: Prijzen droog hooi (grote en kleine balen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 11:01

Ik heb laatst een rol hooi gekocht,de boer zei dat het een rol was van 450kg die heeft me 132 euro gekost.
Is dat een normale prijs voor zo'n rol hooi?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 11:31

funnyhorses schreef:
Ik heb laatst een rol hooi gekocht,de boer zei dat het een rol was van 450kg die heeft me 132 euro gekost.
Is dat een normale prijs voor zo'n rol hooi?

Ingepakt in plastic of in een net?

edit:
als je uitgaat van hooi in een net en in een normale baal 20 kilo zit:

Dat is 450 / 20 = 22,5 baal. Dit keer 5 euro = 112 euro.
Dan is 132 Euro voor een grote rol hooi zeker duur.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 11:38

Het was een grote rol met een net eromheen. :j
Ik vind die prijs ook wel aan de hoge kant maar omdat het hooi en stro zo duur is op het moment had ik er verder ook geen idee van of ik er "iets van kon zeggen" natuurlijk. :o

Een los pak hooi kost bij die zelfde boer rond de 4 euro,maar omdat hij er niet genoeg had konden we enkel een rol meenemen.

_Cher

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 11:53

Ik haal mijn hooi bij een boer hier in de buurt. Ik betaal €50,00 voor een grote rechthoekige baal van ongeveer 400 kilo. Kleine baaltjes kan ik bij een andere boer halen voor €4,00 p.s. deze wegen 20 kilo.

Je kan het beste rondvragen bij boeren of hun nog wat hooi hebben liggen wat ze kunnen missen, of als je ziet dat het in het land ligt gewoon vragen of je er wat mag kopen.

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 11:56

Ik vind het nog best goedkoop bij jullie. :o

Hier betaal je voor 25kilo €14,- Heb nu een aderesje waar ik het voor 10 euro kan krijgen.
Vind het vergeleken met vroeger wel erg duur geworden. Moet het trouwens zelf halen.

Als iemand nog aderesjes heeft omgeving utrecht/t'gooi hoor ik het graag.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 12:06

Ik betaalde zaterdag, voor een grote rechthoekige baal (mooi heel droog spul) van 600 kilo 45 Euro (zelf ophalen).
Hij heeft ook grote ronde balen van 500/550 en deze zijn 37,50 E (zelf ophalen).
Hooi (zware balen van 25 kilo) 5 euro.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 14:42

Brainless schreef:
Ik betaalde zaterdag, voor een grote rechthoekige baal (mooi heel droog spul) van 600 kilo 45 Euro (zelf ophalen).
Hij heeft ook grote ronde balen van 500/550 en deze zijn 37,50 E (zelf ophalen).
Hooi (zware balen van 25 kilo) 5 euro.

Waarom zit er nou zoveel prijsverschil in een pak en een ronde baal vraag ik mij af? :?

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 14:48

Omdat er 100 kilo verschil in zit?

Dat zijn in ieder geval goede prijzen!

noudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 14:56

Ik betaal hier (Dld) 25 euro voor een grote rol hooi en stro met zo n net eromheen 25 euro per stuk vorig jaar was het nog 20 euro per rol.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 15:00

Zoooo noudy, mag ik dat adres ook! :D

noudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 15:09

Ik vond 5 euro verhoging per baal hooi en stro al veel maar als ik de prijzen hier zo lees moet ik blij zijn met die 25 euro en ook nog goede kwaliteit gelukkig.
GamblersCup helaas verkoopt hij zo verder geen hooi en stro alleen aan ons en aan zijn buren, de rest is voor eigen gebruik.
Kan ook gewikkelde rollen krijgen bij hem die kosten 32 euro geen idee of dat duur is?

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 15:12

Was een grapje (zie emoticon), wij hebben gelukkig onze voorraad al compleet. Daarom vraag ik me echt af hoe dat zo met die prijzen is, zo vele hebben gewoon weer veel hooi van het land gehaald, en toch hoge prijzen aanhouden...

Prisjee91

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 15:15

Ik betaal €5.50 per klein baaltje. Ben wel opzoek naar een ander adres waar ik wat zou kunnen halen. Ik kan er alleen maar +/- 5 opslaan en halen is ook een probleem. Lastig hé! :D

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 15:16

GamblersCup schreef:
Omdat er 100 kilo verschil in zit?

Dat zijn in ieder geval goede prijzen!

Hahaha nee ik bedoelde als een pakje hooi van 25kg 5 euro kost en een rol van 500kg 37,50
dan klopt de verhouding toch niet meer,of zie ik dat verkeerd?
Dan zitten er 20 pakjes hooi in een grote rol 20x5euro=100euro,waarom kost een rol met hetzelfde gewicht dan maar 37,50? :?

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 15:19

Omdat kleine baaltjes maken veel meer werk is en meer materiaal. :)

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 15:31

voor die ronde gewikkelde balen moest ik 85,00 betalen

Ik heb een beetje het gevoel dat ik met de kleine balen goedkoper uit ben dan met de grote.
Mijn grote balen waren 75,00 (zonder plastic) de kleintjes 3,00. Een grote baal past op 3 europallets.
Even snel gemeten 2,5 meter lang, 1,20 breed en 70 hoog, volgens mij zijn die tussen de 300 en 350 kg.
Kleine baaltjes zitten rond de 15/18 kg

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 15:37

Gelukkig geen last van hooi en stro prijzen.

Enigste wat ik nu veel hoor is dat de boeren nu het hooi ook voor de koeien gebruiken. Zodat hun ontlasting iets steviger worden. Weet niet precies de redenen waarom.

_MC_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-11 12:04

Ik heb inmiddels wat gevonden via marktplaats. Onkruidvrije baaltjes 2e snit voor 4 euro per stuk. Maar het verbaast mij dat er toch mensen zijn die veel gehooit hebben deze zomer... Onze buren (zijn boeren ;)) Waarschuwden mij ook al, dat ik beter snel wat hooi kon halen voor de winter en zo, want er komen weer grote tekorten, net als afgelopen jaar...
Wel jammer dat er nu al mensen zijn die de hoofdprijs vragen voor kleine baaltjes... Maar goed, ik ben gelukkig voorzien, ik hoop dat iedereen net zo veel geluk heeft als ik ;)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 12:08

Hier in de buurt is er 3x gekuild en 2x gehooid.
Het is wel zo dat verpakken de levensduur verlengd en opslag makkelijker maakt, vandaar dat boeren sneller overgaan op verpakken. Ik merk ook dat de voordroog die ik heb eigenlijk hooi is (heel droog, en ruikt gewoon naar hooi).

Ik heb ook nog ingepakte baaltjes hooi liggen (geen voordroog).

Tomwillems

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 00:16

Wij bieden hooi aan met een ruime samenstelling van verschillende grassoorten, droog en stofvrij
Balen van rond de 20 kilo stevig geperst 6 euro per baal.

Groeten.

Tom
0474 107 809
Regio ijzendijke

kuijsje2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 00:39

GamblersCup schreef:
kuijsje2010 schreef:
Het hooi is idd duurder dan de jaren ervoor dit komt door de slechte oogst met het slechte weer.

Dat was vorig jaar, dit jaar is er weer volop gehooid overal en flinke voorraden binnen gehaald. Alleen wat later dan normaal. Kun jij dan uitleggen waarom ze dit stug vol blijven houden? Zitten sommigen in zo'n rotgebied dat het plaatselijk meer geregend heeft? Of toch gewoon om de prijs hoog te houden?

Waar ik vandaan kom daar heeft het veel geregend ja, wij wonen dan ook niet in duitsland waar de zon altijd schijnt ;)

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 00:47

Zelfde klimaat, maar véél meer hooi binnengehaald schijnbaar? Zouden we hier (en niet alleen DL, ook een stuk NL waar ik laatst even ruim 15000 kilo hooi opgehaald heb, wat "over" was) magische gronden hebben ofzo? Nee, een hoop mensen doen of iets niet goed, of houden de prijs hoog op deze manier. Ondertussen zie ik steeds meer schuren voorbij komen waar het hooi tot aan het dak opgestapeld ligt, waar hooi te koop wordt aangeboden. Als er weer zo'n schaarste zou zijn, zou er ook niet zo veel te koop worden aangeboden. Maar ja, wél voor de schaarste-prijzen natuurlijk. Boeren hebben het geld geroken ;)

diesel83

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 00:54

wij betalen 4.00 per 20 kg baal. 2 maand terug nog 3.50. wat ik me afvraag is dat als ze komend jaar nou wel een top jaar hebben met oogsten gaan de prijzen dan ook weer naar beneden?? :n dat denk ik niet. wij betalen er toch wel voor dus waarom zouden ze het dan voor minder moeten verkopen? Dat doen ze alleen wanneer niemand meer hooi koopt.....

kuijsje2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 01:12

GamblersCup schreef:
Zelfde klimaat, maar véél meer hooi binnengehaald schijnbaar? Zouden we hier (en niet alleen DL, ook een stuk NL waar ik laatst even ruim 15000 kilo hooi opgehaald heb, wat "over" was) magische gronden hebben ofzo? Nee, een hoop mensen doen of iets niet goed, of houden de prijs hoog op deze manier. Ondertussen zie ik steeds meer schuren voorbij komen waar het hooi tot aan het dak opgestapeld ligt, waar hooi te koop wordt aangeboden. Als er weer zo'n schaarste zou zijn, zou er ook niet zo veel te koop worden aangeboden. Maar ja, wél voor de schaarste-prijzen natuurlijk. Boeren hebben het geld geroken ;)

nou, hier in de buurt is het moeilijk om aan hooi te komen dit wil natuurlijk niet zeggen dat er geen boeren zijn die stapels dik op het erf hebben liggen. maar deze mensen hebben het voor eigen gebruik nodig en zullen het idd niet zomaar verkopen aan iemand met een paard of geit etc..., dat is natuurlijk ook wel te begrijpen. Bovendien zie je steeds vaker dat mensen veel te gelijkertijd in kopen waardoor de fourage bedrijven vaker geen hooi meer beschikbaar hebben voor mensen die later komen of wekelijks terugkomen om hooi te halen. dit heeft ook weer te maken met het winterse seizoen van vorig jaar waardoor mensen meer hooi in slaan waardoor het hooi dus sneller op is en de fourage bedrijven het hooi van verder weg moeten halen. onder meer frankrijk en dergelijke landen. waardoor het transport en de prijs per ton hoger ligt dan voorgaande jaren. dus het heeft eigelijk 2 redenen. export vanuit buitenland en slechte weersomstandigheden afgelopen oogst seizoen ( en natuurlijk ook dat mensen banger zijn geworden dat ze geen hooi meer hebben voor hun paard of pony vanwege het winterse weer van vorig jaar en dus grotere partijen in een keer inkopen waardoor het hooibestand sneller achteruit gaat en andere kopers duurder hooi aantreffen terwijl de ander al lang hooi opgeslagen heeft zitten voor een jaar of seizoen.