Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
funnyhorses schreef:Ik heb laatst een rol hooi gekocht,de boer zei dat het een rol was van 450kg die heeft me 132 euro gekost.
Is dat een normale prijs voor zo'n rol hooi?
Brainless schreef:Ik betaalde zaterdag, voor een grote rechthoekige baal (mooi heel droog spul) van 600 kilo 45 Euro (zelf ophalen).
Hij heeft ook grote ronde balen van 500/550 en deze zijn 37,50 E (zelf ophalen).
Hooi (zware balen van 25 kilo) 5 euro.
GamblersCup schreef:Omdat er 100 kilo verschil in zit?
Dat zijn in ieder geval goede prijzen!
GamblersCup schreef:kuijsje2010 schreef:Het hooi is idd duurder dan de jaren ervoor dit komt door de slechte oogst met het slechte weer.
Dat was vorig jaar, dit jaar is er weer volop gehooid overal en flinke voorraden binnen gehaald. Alleen wat later dan normaal. Kun jij dan uitleggen waarom ze dit stug vol blijven houden? Zitten sommigen in zo'n rotgebied dat het plaatselijk meer geregend heeft? Of toch gewoon om de prijs hoog te houden?
GamblersCup schreef:Zelfde klimaat, maar véél meer hooi binnengehaald schijnbaar? Zouden we hier (en niet alleen DL, ook een stuk NL waar ik laatst even ruim 15000 kilo hooi opgehaald heb, wat "over" was) magische gronden hebben ofzo? Nee, een hoop mensen doen of iets niet goed, of houden de prijs hoog op deze manier. Ondertussen zie ik steeds meer schuren voorbij komen waar het hooi tot aan het dak opgestapeld ligt, waar hooi te koop wordt aangeboden. Als er weer zo'n schaarste zou zijn, zou er ook niet zo veel te koop worden aangeboden. Maar ja, wél voor de schaarste-prijzen natuurlijk. Boeren hebben het geld geroken