Voor- en nadeel zadel met diepe zit

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ikisik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 12:47

Ik heb van een zadel maker vernomen dat als je "dun" bent, dat je dan beter een zadel kan kopen met een extra diepe zit, ik heb altijd een Kieffer Wien de Luxe (extra diep) gehad, maar ik heb noodgedwongen een ander zadel moeten kopen omdat mijn pony uitgegroeid is *(2 boom maten groter) en heb gekozen voor een gewone zit ipv extra diep en moet zeggen ik heb beter contact met mijn pony met een gewonen zit dan met een diepe zit, en ik ben "normaal" qwa zitvlak 17.5 inch.

Hoop dat je er iets mee kan, succes!!!

Pluutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 18:25

Ik heb een Global zadel, je zou het niet zeggen maar het is echt een super zadel!

Toen ik een zadel kocht zijn ze komen passen met erg veel verschillende zadels. Bijna alles lag wel goed op mijn paard dus de keuze was geheel aan mij...

Ik ben nogal kritisch dus ik wist bij de meestal al snel dat ik ze niet wilde, een zadel moet echt lekker zitten en dat doen er niet veel....

Mijn zadel heeft ook een diepe zit en vooral veel kniewrongen want daar houd ik ook erg van.

Ik heb wel eens op een Stubben gereden maar dat vond ik dus echt niet fijn rijden, om over een Ainsley maar niet te spreken, die vind ik dus echt vreselijk...

Maarja, het is natuurlijk vooral een kwestie van jou smaak. Ik zou zeggen laat iemand komen met flink wat verschillende zadels en kijk wat jij het fijnste vind voor jezelf en natuurlijk ook voor je paard.