Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
DendroFleur schreef:Als ik moet kiezen dan heb ik ze liever zonder eten buiten dan een dag opgesloten op stal. Beide heb ik hier. De merries staan in de winter van 07.30 tot 18.00 in de paddock en hebben dan geen eten ivm zand. De hengsten gaan een uurtje 's ochtends of de avond naar buiten en hebben wel hooi op stal. Toch lijkt het me voor de verveling, contact met soortgenoten en beweging beter om ze buiten te hebben. Ze staan de hele dag rustig tot ik thuis kom omdat ze dan weten dat er binnen eten wacht.
Jibbel schreef:Ik lees hier veel dat het te lang is, maar ik vraag me dan toch af hoe anderen dat 's nachts doen. Op de meeste stallen wordt er rond een uur of 10 voor de laatste keer gevoerd (als dat al gebeurd) en dan de volgende ochtend op zijn vroegst rond 8 uur pas weer. Dan staan ze ook 10 uur zonder ruwvoer, dat is dan ook veel te lang zou je zeggen.
@ ts: kun je niet met je stalbaas overleggen dat je jouw drachtige merrie graag extra ruwvoer wilt aanbieden, ivm het veulen en haar bijv. op een apart stukje kan zetten om te laten eten? Waar sta je nu als ik het vragen mag (ik kom ook uit de regio nl.)
DendroFleur schreef:Als ik moet kiezen dan heb ik ze liever zonder eten buiten dan een dag opgesloten op stal. Beide heb ik hier. De merries staan in de winter van 07.30 tot 18.00 in de paddock en hebben dan geen eten ivm zand.
Mareng schreef:Jastiehorse, daarom vind ik het fijn bij Annie! Ze krijgen hun kuil in de paddock. We zijn er over aan het nadenken om hooitassen op te hangen... Waterdicht, dan heb je toch minder verspilling. Als het nu regent en kuil is nat, dan eten de paarden het niet meer..... ik vind het onacceptabel om paarden de hele dag zonder ruwvoer buiten te laten staan.. Zo zitten ze niet in elkaar! Paarden horen de hele dag kleine porties te kunnen eten.