Hoeveel betalen voor deze stal?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

dandie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 20:16

Ik betaal 240 euro voor 1 paard. Maar hiervoor hoef ik niets te doen als alleen maar te rijden. Als ik het vraag wordt hij ook in de stapmolen gezet. 's morgens op een hele grote weide en 's avonds naar binnen.
Altijd schone stal, binnen- en buitenbak. Het is voor hier (vlakbij Breda) een normale prijs, maar we hebben wel extra faciliteiten. ook zitten we zo in het bos.

Ik zou alleen willen dat het iets dichterbij huis was...

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 20:19

Ik weet niet hoe oud je bent, maar een brommer of scooter kan ook heel veel schelen hoor, en die zijn niet zo duur in brandstof en onderhoud... Het fietsen went wel (hier vandaan moeten veel kinderen ook 30 tot 40 minuten naar school fietsen) maar leuk is anders met rot weer. Is er ook een busverbinding in de buurt? Willen je ouders je af en toe brengen of ophalen (desnoods met de fiets achterop de auto, zodat zij maar 1x hoeven te rijden en jij maar 1x hoeft te fietsen :P)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 20:21

Als het ook incl. Buiten zetten is, zou ik het zeker overwegen. Maar ja, als je zelf dagelijks heen wilt, dan is het best even fietsen... (maar goed, je wordt ouder en misschien later scooter of auto?)

Ik sta veel goedkoper, maar moet alles zelf doen en geen voorzieningen. T is maar 5 minuten fietsen, dat wel :P

paardje2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 20:24

ik betaal 175, maar dan heb ik wel een binnenbak incl. hooi/kuil en binnen buiten zetten moet wel zelf mesten en brok betalen

dandie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 20:26

Ik ga altijd met de auto, maar het is bijna 3 kwartier rijden en dan ook terug. Dan ga je niet s avonds even op en neer. Gelukkig is het inclusief alles, zodat ik zelf niets hoef te doen, want ik kan niet iedere dag op en neer rijden. En dat vind ik wel jammer. Want anderhalf uur in de auto en dan ook nog paardrijden lkost heel veel tijd.

xHanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-11 20:26

Hee, er is een bushalte op tweehonderd meter waar volgens mij regelmatig een bus komt, en mijn ouders willen ook wel eens rijden, of dat ik fiets en dat zij me ophalen.

Het is echt een perfect plekje maar ja, wel ver weg. Brommer zou ook kunnen, maar daar zou ik voor moeten werken en als ik een baatnje zou nemen, dan zou ik mijn ouders ook wel willen helpen met de gewone kosten... Ik woon wel op loopafstand van school dus die reistijd heb ik helemaal niet. Daarom denk ik ook wel dat ik het er maar gewoon voor over moet hebben... En volgend jaar student, hopelijk krijg ik dan ook nog een OV-kaart, dan kan ik door de weeks gewoon met de bus! :P

Het is echt incl alles, paard wordt super verzorgd... In de zomer staat ze trouwens 24/7 op de wei, dan is het 125 euro. Zou niet dagelijks heen hoeven omdat ik dan helemaal geen verplichtingen heb. Nu moet ik soms 20p minuten heen en 20 minuten terug, alleen om wat hooi te brengen. Dus dat zou wel helemaal komen te vervallen...

opisop_shop

Re: Hoeveel betalen voor deze stal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 20:31

oh dus het is 20minuten fietsen enkele reis, ik dacht 40minuten enkele reis ;)
Dat scheelt nog flink, 20min. vind ik nog wel te doen.
Maar als je even rondkijkt op bokt in topics kun je veel stallen vinden in en om Groningen, maar ik weet niet in welke regio je zoekt (zoals ik jou hoor richting Glimmen? ).

xHanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-11 20:33

Nee, waar ik nu sta is 20 minuten enkele reis. Plek die ik in gedachten heb is 40 minuten enkele reis, 2x zo ver. Ander plekje waar ik vandaag ben geweest is wel maar 20 minuten fietsen, maar wel veel minder...

Ik woon bij het stadspark, dus Eelde-hoogkerk-graveburg is voor mij goed te doen, of direct aan de rand van de stad

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 20:47

Ik zou als ik jou was even een lijstje voor en nadelen maken van stalling in de omgeving.

Maneges in de buurt zijn ook vaak volpension, maar mis je toch vaak dat ze buiten mogen komen. De koeien of schapenboeren zijn goedkoper, dichterbij maar echt voorzieningen mis je vaak.
Dit is verder weg, maar wel goed.

Je raakt wel aan de afstand gewend en je hebt geen verplichtingen. Als er een bus gaat is het helemaal makkelijk. Voor je het weet heb je een Ov of je rijbewijs, vooral met de auto is het een eitje :D
En je ouders willen je vast ook wel even brengen met slecht weer.

xHanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-11 20:52

Voor- en nadelenlijstje wilde ik inderdaad nog gaan maken... Lastig allemaal hoor!

Er zijn maar twee maneges in de buurt, van de ene weet ik in ieder geval dat er nauwelijks mogelijkheid tot weidegang is (daar heb ik jaren als manegeklant gereden), en van de ander heb ik gehoord dat het ook tegenvalt. Bovendien zijn die ook een beetje boven het budget en ik wil liever iets kleinschaligers.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 20:57

ah zo, oke.

dit is m denk ik?
[EA-CO] Luxe stalling aangeboden in Eelde (dichtbij Groningen)

verder nog wat opties, geen idee of ze te ver zijn voor je maar voor het geval dat;
de Onner Esch in Onnen of wellicht bij Annie Blom in Haren
http://www.hippischcentrumdeonneresch.nl/

stuk duurder maar wie weet toch iets voor je
http://hippischcentrumeelde.nl/manege/home.html

oddyssey staat ook op een stal die misschien in je regio ligt, moet je even pb'en;
ik sta op een stalling 7 km van groningen, binnenbak van 35x20, buitenbak 50x25 waar ok in de winter gereden kan worden. 52ha land. voor meer info PB

zo te lezen staat bokker annett1990 in ellerhuizen;
pensionstalling nienhuis misschien?? heel gezellig (ook minder gezellige mensen natuurlijk ) met weidegang, stalling, binnenbak, buitenbak. bos vlakbij kan verschillende kanten op. naar kardinge ook.
is in ellerhuizen (tussen bedum en zuidwolde). kost 100 euro voor weidegang, 160 met stalling.

nog wat verder weg maar wel goedkoper, dus misschien te combineren met een brommer?
http://www.staloakforest.nl/

nog eentje in haren
[EA-CO] [AG] Stalling omgeving Groningen, Haren.

Paterswolde;
[EA-CO] Stal in Paterswolde aangeboden voor 3 paarden

doe het zelf;
[VSW] Weiland 2 hectare beschikbaar (vlakbij Stad Groningen)

Wat ik je zou afraden is de oude held, daar staan ze echt 24/7 op stal :o

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 21:00

Klopt, ik zou ook niet snel voor in ieder geval 1 van die maneges kiezen... (de oude held inderdaad haha ) Bovendien is het ook best aan de prijs! Dan fiets ik liever verder...

Ik ken ook nog wel een boer waar je goedkoop kunt staan, maar moet je wel zelf voeren (en dat kun je verdelen met anderen natuurlijk) en voorzieningen zijn alleen qua uitrijmogelijkheden. Dus heb je weer verplichtingen....

Ik heb gekozen voor verplichtingen, scheelt in de kosten. Maar ja, bij sneeuw kan ik als het moet nog wandelen :D want het is een kilometer van mijn huis

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 21:02

Ik zou toch overwegen of je met de brommer kan. Ik denk dat 40 minuten fietsen heel pittig is!
Verder klinkt het heel goed voor een mooie prijs!

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 21:02

als je een vouwfiets hebt kun je in combinatie met OV ook uitwijken naar onze stal, in Hoogezand (manege Nieboer). Mooie uitrijmogelijkheden, voldoende bakken om in te rijden, lage prijs en je paard staat het hele jaar door 24/7 buiten in groepsverband, the ideal package dus :D

xHanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-11 10:17

Het is voor mij geen optie om standaard met de bus te gaan... Dat zie ik niet zitten! Ik ga vanmiddag nog bij wat mensen langs die paarden hebben, van één weet ik ook dat ze pensionstalling aanbieden maar ik denk dat zij geen plek hebben. Anders ga ik denk ik toch voor de stal die wat verder weg is, want dat lijkt me toch een fijner plekje als ik af en toe dagen niet kom en bovendien vind ik het ook echt fijn dat die eigenaar veel van paarden weet, want ik weet er zelf nog niet alles van. Dan maar even wat duurder.... misschien een baantje voor op zaterdag zoeken :D

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 23:53

en heb je inmiddels al besloten?

xHanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-11 15:23

Oh ja, paardlief is inmiddels als verhuisd naar deze stal! Ben er toch wel heel blij mee :)

Mutskke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 21:51

MiSsY_Me schreef:
Sonja schreef:
Als het inclusief is, is het een redelijke prijs mits de bakbodem goed is en blijft.

ook mee eens

Wendie1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 21:57

jeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeetje denk dat ik maar ga verhuizen. Hier in de omstreek delft/ schipluiden denhoorn betaal je een gods vermogen voor zo'n stal!!

Hier op stal heb je een box met stro, 2 x per dag word er hooi of kuil gevoerd, 1 buiten rij bak en 1 losgooi bak, in de zomer 1 uurtje weide per dag.

Hier betalen wij 230.
Dan komt je biks en/of musli nog bij, moet je zelf mesten en losgooien, zelf op en af de weide halen, buiten rijbak is vrijwel altijd te berijden.

Dus jullie zijn goedkoop uit hoor daarzo!!!!!

thoraklover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 22:03

Ik weet niet waar in groningen je woont, maar hier op het platteland (in het noorden in de buurt van Winsum) sta je al voor 40,- per week met binnen en buitenbak :j

Ik zag dat je al verhuist was van stal, maar ik dacht van als je ooit nog is je paard op een goedkope stalling wil ;)

xHanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-11 22:36

wow thoraklover, dat is pas goedkoop :O ik ga het onthouden hoor!!

Noompje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 19:43

ppff lekker goed koop :j
al klaag ik echt niet hoor bij ons opstal is het super
200p/m met brok en hooi.3wasplaatsen 2 binnenbakken 1 buiten en een springwei, stapmolen. en wel zelf uitmesten en op de wei zetten,
voeren wordt gedaan. en het is vlak bij het bos en er is eigelijk altijd wel koffie :P :9
voor mij nooit meer anders :)

Bontjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 19:49

thoraklover schreef:
Ik weet niet waar in groningen je woont, maar hier op het platteland (in het noorden in de buurt van Winsum) sta je al voor 40,- per week met binnen en buitenbak :j

Ik zag dat je al verhuist was van stal, maar ik dacht van als je ooit nog is je paard op een goedkope stalling wil ;)

Dat is echt goedkoop, wordt er ook gevoerd en worden ze buitengezet of moet je dat zelf doen?

thoraklover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 21:00

Bontjee schreef:
thoraklover schreef:

Dat is echt goedkoop, wordt er ook gevoerd en worden ze buitengezet of moet je dat zelf doen?

Ze worden gevoerd, buiten zetten moet je volgens mij zelf doen.