Hoeveel balen stro per maand ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

R0oszs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 23:24

Bij Zafier gooi ik gemiddeld per week halve tot één plak erin van zo'n grote baal. Hij staat alleen
s nachts op stal (4x6), wordt elke dag mest eruit gehaalt en na 6 maanden ongeveer gaat de bodem eruit. Als alles eruit is krijgt hij ongeveer 5 plakken

Amor krijgt bijna elke dag een (klein) half plakje van zo'n grote baal en na een goede 3 weken haal ik de bodem eruit (moet met de hand dus dat laat ik niet zo lang liggen) Hij staat alleen s nachts op stal (3x3) Als bij hem de bodem eruit is dan krijgt hij ook gewoon een half plakje erbij.

Maar er zijn hier ook paarden bij die elke dag een hele plak krijgen en daarnaast nog heel vaak helemaal leeggetrokken worden..

_suus19_

Re: Hoeveel balen stro per maand ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 01:45

Wij hebben ook van die rubber matten :) Scheelt superveel! Zeker met die stroprijzen van nu! Matten hebben goede demping, laten vocht door (zit putje onder de stal) en houden warmte vast.
Ik weet niet zeker (mest zelf niet uit), maar volgensmij gaan er elke dag ong. 2 plakjes in, alleen voor de nacht, want overdag staan ze buiten. Maar het wordt dan wel zo vies dat de volgende dag alles er weer uit moet.
Eigenlijk gebruiken we het stro meer zodat ze iets te knabbelen hebben de hele nacht door, de matten zijn op zichzelf wel goed genoeg.

Odysseus

Re: Hoeveel balen stro per maand ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 13:32

Van zon hele grote baal (4m lang?x 1,5 m breed x 1 meter hoog) 1 plak per dag.
Soms hebben we van die baaltjes van een kilo of 7? En dan gaat er iedere dag 1 heel baaltje in.

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 23:34

Iedere dag zo'n een halve of een heel baaltje, dat ligt eraan hoe lang ze op stal staan. Met slecht weer en weinig buiten een hele baal, met goed weer en veel buiten ongeveer een halve baal.

Edit: Dat is dan voor 3 pony's en een paard.