Hulsebos

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

paardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 18:19

Saar4 schreef:
Ik vind de kwaliteit leer van Hulsebos niet zo goed. Erg zacht en slijtgevoelig. En ik hou niet van de diepe flubber zit van hulsebos zadels. Ik ben zelf erg tevreden over Daaleman.

Kan, ik heb ook op Daaleman zadels gezeten, maar ik vind dat Hulsebos mooier is, super ligt, heerlijk zit en een hele goede kwaliteit heeft! Daaleman vind ik veel gewoner, niet zo speciaal.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 18:20

Ik vind Daaleman juist een heel 'eerlijk' product, zonder opsmuk gewoon kwaliteit Haha!

paardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 18:23

Sjuimpje schreef:
Ik vind Daaleman juist een heel 'eerlijk' product, zonder opsmuk gewoon kwaliteit Haha!

Dat wel, maar dat is Hulsebos zeker weten ook!

merelberfe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 18:52

ik heb geen ervaring met hulsebos, maar wel met de tweespan zadels, die raadt ik echt aan, is een super fijn zadel met een super service. Wachttijd voor een zadel is wel ong. 3 mnd. (ligt aan de periode) maar dat varieert, ik had mijn zadel al binnen 2 maanden. Heb er een keer een probleempje mee gehad en hem opgebeld, binnen een paar dagen stond hij op het stoep (helemaal vanuit friesland-hij moest in de buurt zijn - andere kant van brabant) en bekeek het zadel, hij zag waar de knelpunt was en heeft het meegenomen, binnen een week had ik mijn zadel terug. ZONDER KOSTEN, zelfs geen verzendkosten.
Je kunt het zadel ook echt helemaal aan je eigen wensen laten maken. dus lange zweetbladen (voor als je zelf heel lang bent) of juist korte, dikke of dunne kniewrongen etc.
Je kunt meer info krijgen op www.tweespan.com

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 21:03

Sjuimpje schreef:

Helemaal mee eens. Ik hou er ook niet van om in een houding gedwongen te worden. Maar anderen vinden het juist weer prettig.
Trouwens, ook bij Daaleman kun je voor een gelzitting e.d. kiezen.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 21:19

Ik bedank ook voor een Hulsebos
Ik was op zoek naar een zadel en mijn instructrice is er nogal weg van, dus op haar advies toch maar eens gebeld met Hulsebos onder het motto dat je ze toch een kans moet geven. Nou ik werd echt ronduit onbeschoft te woord gestaan door een of ander vrouwtje aan de telefoon. Toen bleek dat ik geen nieuwe wilde, maar geïnteresseerd was in een 2dehands (en zo krap was mijn budget echt niet hoor!) werd de hoorn er nog net niet opgelegd. Ze wilde me niet vertellen wat ze hadden liggen en eventueel passen van zadels was ook een moeilijk iets Verward
Later heeft mijn instructrice ze nog een keer gebeld en toen hebben ze het uiteindelijk wel redelijk opgelost, maar die eerste indruk vergeet je niet meer.... Een zadel heb ik er uiteraard niet gekocht. Heb er nog wel op eentje gezeten, maar ik vond het vreselijk zitten, het paste van geen kanten en de prijs klopte ook niet echt met de staat van het zadel.

Ik heb nu een KN voor Nescio, maar als er ooit een andere moet komen dan weet ik wel wat het wordt: een Daaleman! OK dan!
Gipsy heeft ook een Daaleman zadel (oorspronkelijk de inspiratie voor het zadel van Sjuimpje Haha! ) en niets dan lof daarover!

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 21:28

Mijn 20 jaar oude Daaleman

Afbeelding

Nu hoeft een zadel natuurlijk niet zolang mee te gaan maar ik betwijfel of een Hulsebos er na 20 jaar nog zo uit ziet.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 21:40

Mijn 35 a 40 jaar oude Daaleman:

Afbeelding

Die helaas niet past en ook niet passend te maken is Boos! maar ik durf er zo op weg te rijden. Alleen de singelstoten mogen wel eens vervangen worden, mag het na zo'n tijd?!

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 21:40

KarinvdM schreef:
Misschien kunnen de mensen met negatieve Hulsebos ervaringen me een zadel aanraden wat wel goed is? Ik heb nu een KN, ik vind hem erg fijn, maar ik vind de Hulsebos erg lekker zitten, de nieuwe KN ook trouwens.

Waarom van zadel wisselen terwijl je er nu fijn mee rijdt?

En ook al vind jij het lekker zitten ,past ie nog wel zo fijn als je hem op je paard legt?

Neem de moeite om je paard in de trailer te zetten en naar Meppel te rijden.Daar woont Aart van Triest ,zadelmaker die het vak nog van zijn vader heeft geleerd.Hij zal je paard opmeten en daarna uitleggen wat het beste is voor jullie beide.
Je zit dan niet aan een bepaald merk vast en bent verzekerd van Kwaliteit en service!
Stel je vragen aan hem en er gaat een wereld voor je open.
Schrik niet,er is veel zadelellende....

Vora

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 23:11

Citaat:
Neem de moeite om je paard in de trailer te zetten en naar Meppel te rijden.Daar woont Aart van Triest ,zadelmaker die het vak nog van zijn vader heeft geleerd.

Van Triest kan ik je ook van harte aanbevelen. Daar komen mijn zadels ook weg. Het passen ging wel even wat anders als Hulsebos dat deed.
Van Triest heeft mijn paarden helemaal opgemeten en dat op papier gezet, zodat na een tijdje ook duidelijk te zien was hoe mijn paarden zich hebben ontwikkeld. Hulsebos had alleen maar wat zadels mee en die werden er direct opgelegd, zo van dat past wel zo ongeveer. Van Triest is een echte vakman. Je bent altijd zeker van kwaliteit en een goed passend zadel. Als je wat meer uit te geven hebt zou ik hem vragen ook een zadel met een Flair-systeem mee te nemen om te passen en te proberen. Als je dat eenmaal kent wil je niets anders meer. Het is echt spectaculair hoe een paard onder zo'n zadel veranderd.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-03 23:34

Mijn KN is nu bijna 7 jaar oud, op zich is hij nog prima, maar hij begint kleine slijtage plekjes te vertonen (dat mag na 7 jaar) en hij laat af (na iedere wedstrijd boen ik me suf op m'n broek en sjabrak). Sinds kort heeft Romanoff aan een kant op z'n rug, vlak achter (schuin) de schoft een kleine verdikking. Voor ik ga rijden zit het er en na het rijden is het weg, volgens mij komt het door het zadel. Het kriebelt al een tijdje. Ik heb ook op de nieuwe KN gezeten, die zit ook fijn. Ik had veel positieve geluiden over Hulsebos gehoord, maar hoorde later ook negtieve dingen. Vandaar dat ik dit topic geplaatst heb. Hebben je meer info over van Triest (Heeft hij een website)?

Vora

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 23:40

Volgens mij heeft van Triest geen website. Het is een echte ouderwetse vakman. Hij maakt zelf geen zadels meer, maar past wel zadels aan zodat ze weer goed liggen. Ik weet zeker dat hij je verder kan helpen. Hij heeft tegenwoordig een assistente die langs de mensen gaat om paarden op te meten en zadels te passen. Ik zal het telefoonnummer even opzoeken en dan krijg je dat z.s.m.
Hij verkoopt ook KN, eventueel ook met flair-systeem.

Ctal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 07:53

Hulsebos heeft mijn pony ook opgemeten, en bij de schoft hoe breed etc.
Ik kan me zowat niet voorstellen dat daar ok zulke dingen gebeuren, maar dat zal dan wel.Ik heb er iig zeer veel schik van.

Carolien007

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 10:03

sorry dubbel
Laatst bijgewerkt door Carolien007 op 03-10-03 10:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Carolien007

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 10:04

op de manege hier in de buurt hebben ze laatst ook een aantal nieuwe hulsebos zadels gekocht. En die worden dus veel gebruikt en rijden super.
Hulsebos is ook wel eens bij ons langs geweest om een zadel aan te meten, ik heb geen slechte ervaringen met hun. Als je tuig kapot is kun je zo langskomen en als je geluk hebt het zelfs dezelfde dag nog ophalen.

paardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 10:15

Ctal schreef:
Ik kan me zowat niet voorstellen dat daar ok zulke dingen gebeuren, maar dat zal dan wel.Ik heb er iig zeer veel schik van.

Hulseos heeft bij ons ook opgemeten enzo. Maak je maar niet ongerust, het is echt een super product.

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 20:34

Vora schreef:
Citaat:
Neem de moeite om je paard in de trailer te zetten en naar Meppel te rijden.Daar woont Aart van Triest ,zadelmaker die het vak nog van zijn vader heeft geleerd.

Van Triest kan ik je ook van harte aanbevelen. Daar komen mijn zadels ook weg. Het passen ging wel even wat anders als Hulsebos dat deed.
Van Triest heeft mijn paarden helemaal opgemeten en dat op papier gezet, zodat na een tijdje ook duidelijk te zien was hoe mijn paarden zich hebben ontwikkeld. Hulsebos had alleen maar wat zadels mee en die werden er direct opgelegd, zo van dat past wel zo ongeveer. Van Triest is een echte vakman. Je bent altijd zeker van kwaliteit en een goed passend zadel. Als je wat meer uit te geven hebt zou ik hem vragen ook een zadel met een Flair-systeem mee te nemen om te passen en te proberen. Als je dat eenmaal kent wil je niets anders meer. Het is echt spectaculair hoe een paard onder zo'n zadel veranderd.

Ben jij een gebruiker van een zadel met het Flair-systeem?
Zo ja kun je uitleggen wat er veranderd?En in welk tijdsbestek merk je de verandering?

Hij heeft het mij ook uitgelegd,maar ik ben nog niet overstag gegaan Haha!

Vora

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 23:17

Ik weet niet of je al eens op zo'n zadel hebt gereden?
Toen ik zadels uit ging proberen had ik al het een en ander gehoord van het luchtzadel en het leek mij heel logisch dat het beter voor het paard was. Ik heb de zadels uitgeprobeerd en merkte direct verschil. In eerste instantie had ik zelf erg veel moeite met mijn balans, je voelt je net een tuimelaar. Mijn paard leek daarbij te vliegen. Hij liep altijd wat stug, voornamelijk vanuit zijn schouder. Meteen met dit zadel liep hij al veel vrijer. De echte verandering kan je al na een paar maanden (2 à 3) zien. Dat is ook de tijd dat je van Triest even weer moet bellen om het zadel weer aan te passen (lucht erbij of eruit). Daarna gewoon 1 keer per jaar even na laten kijken of als je zelf iets voelt.
Met deze zadels heeft het paard zo min mogelijk druk op zijn spieren, zelfs een goed opgevuld zadel met wol geeft behoorlijk druk. Doordat er lucht in de kussens zit past het kussen zich zoveel mogelijk aan aan de rug van het paadrd, het kan dus nergens drukken. Mits natuurlijk het zadel verder ook goed past, maar dat kun je wel aan van Triest over laten.

Angyi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 00:03

Na alle berichten eens terug te lezen over de Hulsebos zadels, schrik ik ervan dat er zoveel gelijkwaardige klachten zijn als die ik zelf heb ervaren met deze firma.
Inmiddels enkele jaren geleden heb ik ook een zadel bij Hulsebos gekocht met op het oog hij een zadel op maat kon maken gezien het feit mijn paard een redelijke afwijkende zadelmaat heeft.
Aanmeten: leg er een zadel op en zien wel welke het beste ligt, dan inch en zweetblad schatten en we hebben een zadel op maat gemaakt.
Niet beter wetende, nam ik aan dat het zo hoorde.
Na zeker 3 maanden wachten was dan eindelijk het zadel klaar. Keurig aan huis gebracht, geen klagen. direct even uitproberen, en leek goed te zitten.
Toen begon de ellende... had aldoor het idee scheef op het paard te zitten. Gek dat ik dat met mijn 2 andere zadels niet had ?!
Het zadel schoof aan de voorzijde naar rechts en achter links opzij. De beruchte S wat ik ook elders in een bericht terug las.
Goed, Hulsebos gebeld, afspraak gemaakt om eens naar het zadel te kijken. Naar zijn zeggen lag dit aan het paard, kussens werden ongelijk (?!) opgevuld om zo de schuiven tegen te gaan.
Klachten bleven aan, inmiddels baarde het mij zorgen en gebruikte het zadel niet meer tot het eens goed zou zitten. Weer Hulsebos gebeld en de klachten uitgelegd en nieuwe afspraak gemaakt. Opnieuw de kussens anders opgevuld en de stoten door het zadel bevestigd, met een advies om maar meer druk en gewicht te plaatsen aan de linkerkant en zo het zadel op zijn plaats te houden ?!!!?????
Nu was ik het goed zat, het zadel zat nog steeds niet ! Heb het opgeborgen om het niet meer te gebruiken op mijn paard.
Klachten die ik aan hun vermelde werden uiteindelijk afgewinpeld dat het aan mijn paard zou liggen, zou scheef zijn en hij bood mij aan zijn eigen fysiotherapeute erbij te halen naar het paard te kijken, toen ik hier niet mee instemde en een voorkeur had een onafhankelijke fysiotherapeute erbij te halen ging men hiermee niet accoord, ik was immers ervan overtuigd dat het probleem niet bij mijn paard lag maar in het duidelijk ogende scheve zadel.
Om een lang verhaal kort te maken, ik heb geprobeerd via wetswinkel de firma aansprakenlijk te stellen voor alle kosten en het leveren van een niet deugdelijk zadel, helaas is de firma erg sluw en had ik geen kans van slagen.
Hoe het verhaal nu is afgelopen. Het zadel is inmiddels helemaal 'gerenoveerd' door een andere zadelmaker, opnieuw kosten gemaakt, maar past uiteindelijk ! De boom bleek 5 cm scheef ingelegd te zijn !!!!

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 00:25

paardje"]
[quote="Ctal schreef:

Hulseos heeft bij ons ook opgemeten enzo. Maak je maar niet ongerust, het is echt een super product.
[/quote]
Ik geloof dat ik persoonlijk nooit aan een product zou beginnen waar zoveel slechte ervaringen mee zijn.
Waarom zou je dan nog aan zo'n zadel beginnen? Het is toch al geen maatwerk, dan kan je toch net zo goed een KN, Passier of ander gerenomeerd merk kopen?

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 10:06

Vora schreef:
Ik weet niet of je al eens op zo'n zadel hebt gereden?
Toen ik zadels uit ging proberen had ik al het een en ander gehoord van het luchtzadel en het leek mij heel logisch dat het beter voor het paard was. Ik heb de zadels uitgeprobeerd en merkte direct verschil. In eerste instantie had ik zelf erg veel moeite met mijn balans, je voelt je net een tuimelaar. Mijn paard leek daarbij te vliegen. Hij liep altijd wat stug, voornamelijk vanuit zijn schouder. Meteen met dit zadel liep hij al veel vrijer. De echte verandering kan je al na een paar maanden (2 à 3) zien. Dat is ook de tijd dat je van Triest even weer moet bellen om het zadel weer aan te passen (lucht erbij of eruit). Daarna gewoon 1 keer per jaar even na laten kijken of als je zelf iets voelt.
Met deze zadels heeft het paard zo min mogelijk druk op zijn spieren, zelfs een goed opgevuld zadel met wol geeft behoorlijk druk. Doordat er lucht in de kussens zit past het kussen zich zoveel mogelijk aan aan de rug van het paadrd, het kan dus nergens drukken. Mits natuurlijk het zadel verder ook goed past, maar dat kun je wel aan van Triest over laten.

Ik heb nog niet op een zadel gezeten die kussens heeft met lucht gevuld.Van Triest heeft het mij wel aangeboden Haha!
Maar ik heb geen klachten over mijn huidige zadel en de merrie loopt goed.Ik denk dat ik nog meer mensen nodig heb die uit de praktijk mij kunnen laten zien dat de lucht gevulde versies een significant verschil geven tov de traditionele kussens.Bij springen heb ik begrepen zou je er meer profijt van hebben.

Zien de mensen die jou paard kennen verschil tussen voor en na de luchtkussens en komt dat ook tot uiting in de instructie/wedstrijd resultaten?

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 15:34

Ik heb een Hulsebos zadel en ben er zeeeeer over te spreken. De service is niet denderend, toch zouik er zo weer eentje kopen. Het blijft voor mij een perfect zadel. Ik had toen geen keus want niks paste op mijn jonge paard. Ik zou het echt een drama vinden als dit zadel gejatzou worden ofzo.

Ik heb het zadel nu 3 jaar en is nu 1x gratis opgevuld. Op mijn paard ligt het perfect. Ik heb ook bij een kennis ereentje gezien die NIET goed lag.......je kan altijd pech hebben natuurlijk maar ja.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 16:59

orionneke schreef:
Ik had toen geen keus want niks paste op mijn jonge paard.

Jawel hoor, Daaleman Haha!

Vora

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 17:14

Citaat:
Zien de mensen die jou paard kennen verschil tussen voor en na de luchtkussens en komt dat ook tot uiting in de instructie/wedstrijd resultaten?

Hier kan ik alleen met een volmondig ja op antwoorden.
Mijn paard heeft niet vooraan gestaan bij het uitdelen van de spieren, dat is duidelijk. Maar met dit zadel is hij totaal veranderd, ik heb dezelfde instructrice en ben niet anders gaan rijden. Ik was altijd al bezig met oefeningen om mijn paard sterker te maken, maar mijn paard heeft altijd de neiging gehad om zijn rug weg te drukken en achter de teugel te gaan lopen. Met mijn nieuwe zadels is er een verschil van dag en nacht. Murdock loopt nu met zijn neusje eruit en loopt onstpannen, vanachter wordt hij met de dag sterker. Als hij iets moeilijk vind of als spoken ziet (wat niet zelden voorkomt) drukt hij nog wel zijn rug weg, maar hij is heel makkelijk weer naar de onspanning te rijden.
Ik kan geen foto's plaatsen, maar als je de voor en na foto's ziet sta je versteld.
Voordat ik deze zadels had was hij over zijn hele lichaam overgevoelig. Als je je hand op zijn rug legde kromp hij al ineen, ook dat is nu volledig verdwenen.
Ik rij nu ong. een jaar met deze zadels.

paardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 18:16

Margreet"]
[quote="orionneke schreef:
Ik had toen geen keus want niks paste op mijn jonge paard.

Jawel hoor, Daaleman Haha!
[/quote]
Maarja, ze koos toch voor de beste. Een zadel dat en goed ligt én het heerlijk zit Haha!