Vora schreef:Ik weet niet of je al eens op zo'n zadel hebt gereden?
Toen ik zadels uit ging proberen had ik al het een en ander gehoord van het luchtzadel en het leek mij heel logisch dat het beter voor het paard was. Ik heb de zadels uitgeprobeerd en merkte direct verschil. In eerste instantie had ik zelf erg veel moeite met mijn balans, je voelt je net een tuimelaar. Mijn paard leek daarbij te vliegen. Hij liep altijd wat stug, voornamelijk vanuit zijn schouder. Meteen met dit zadel liep hij al veel vrijer. De echte verandering kan je al na een paar maanden (2 à 3) zien. Dat is ook de tijd dat je van Triest even weer moet bellen om het zadel weer aan te passen (lucht erbij of eruit). Daarna gewoon 1 keer per jaar even na laten kijken of als je zelf iets voelt.
Met deze zadels heeft het paard zo min mogelijk druk op zijn spieren, zelfs een goed opgevuld zadel met wol geeft behoorlijk druk. Doordat er lucht in de kussens zit past het kussen zich zoveel mogelijk aan aan de rug van het paadrd, het kan dus nergens drukken. Mits natuurlijk het zadel verder ook goed past, maar dat kun je wel aan van Triest over laten.
Ik heb nog niet op een zadel gezeten die kussens heeft met lucht gevuld.Van Triest heeft het mij wel aangeboden
Maar ik heb geen klachten over mijn huidige zadel en de merrie loopt goed.Ik denk dat ik nog meer mensen nodig heb die uit de praktijk mij kunnen laten zien dat de lucht gevulde versies een significant verschil geven tov de traditionele kussens.Bij springen heb ik begrepen zou je er meer profijt van hebben.
Zien de mensen die jou paard kennen verschil tussen voor en na de luchtkussens en komt dat ook tot uiting in de instructie/wedstrijd resultaten?