Spaarpotje voor je eigen paard vraag

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 15:07

chipieke, jij brengt het ook mooi... alsof niemand in die situatie een cent overhoud!

Ik heb een groot huis in m'n eentje met "leuke" hypotheek, heb 2 paarden in pension staan (ok, eentje daarvan is goedkoop), ik neem les, heb nog andere dieren, betaal in verhouding veel voor mijn auto in de maand... maar ik hou echt wel wat over. Al gaat dat niet allemaal op de spaarrekening, ik leef ook nog een beetje buiten de paarden om ;)
Het is ook maar waar je voor kiest dus, niet alleen maar wat iemand "kan missen".

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 15:11

Tja, hoe valt het anders te zeggen :') Ik spreek hier trouwens niemand persoonlijk aan,
maar ik zal het wat uitbreiden:

ik ken mensen zat die 2 of 3 paarden hebben op een dure privé-stal, 2 dikke auto's onder hun kont hebben,
een lening hebben voor een huis ter waarde van 1 vol loon, 30 keer per jaar op vakantie gaan, elke week 3x lekker gaan uiteten.
Ja, dan moet je niet komen zeuren dat je niets overhoud op het einde van de maand, nietwaar?
Van zulke mensen krijg ik persoonlijk de wubbes.

Ik rij speciaal met een oude auto, paarden staan op een weiland, koop naar het geld dat ik kan en wil missen
en heb een huis gekocht naar mijn budget, waardoor ik best fijn kan leven :j
Laatst bijgewerkt door Mi_Amore op 03-11-11 15:13, in het totaal 1 keer bewerkt

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 15:13

Maar niemand zeurt hier over het niets overhouden aan het einde van de maand?

Mi_Amore

Re: Spaarpotje voor je eigen paard vraag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 15:14

Nee maar die komen er nog wel :+ De eerste pb zit al in mijn mailbox :')

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 15:18

Zou niet in dit topic moeten, daar gaat het niet over. ;)

Krijg jij pb's van mensen die klagen dat ze niets overhouden aan het einde van de maand, n.a.v. dit topic? :D

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 15:19

Jep, net eentje gekregen hoe ik zoveel kan overhouden, bij hun lukt het niet :')

Maar het profiel spreekt dan weer boekdelen...

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 15:19

hier ook niets over aan het eind van de maand. De dag dat het geld gestoort wordt voor de volgende maand haal ik wat ik over had door naar de spaarrekening.

Maar die 1000 euro kan ik ook niet wegzetten per maand. Denk de meeste niet maar het bedrag wat er op de rekening staat voor noodgevallen is meer dan dat.

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 15:47

In 1x een bedrag van €5000,- opzij zetten, nee, dat gaat niet lukken (of elke maand 1000, dat ook niet). Daarvoor moet je gewoon lange tijd elke maand iets apart zetten om er te komen.
Ik vind het in het algemeen behoorlijk risicovol om geen €5000,00 achter de hand te hebben (ongeacht of je paarden hebt of niet). Wat als je ineens door je vent/vrouw het huis uitgezet wordt of andere hoge kosten moet maken?
Het is niet zo dat je per se die 5000 voor je paard apart moet laten of alleen op moet maken aan je paard, ik bedoel het meer als minimale buffer in het algemeen.
Ik kan in het algemeen niet begrijpen dat er mensen zijn die geen buffer hebben voor wat voor kosten dan ook.

@chipieke: Ik denk dat niet veel mensen openbaar op bokt oid gaan zetten of ze wel of niet wat overhouden eigenlijk, snap best dat ze dat via pb doen dan. En bovendien ligt het natuurlijk ook aan je salaris hoeveel je overhoudt. Als je maar 1250 euro in de maand verdient, kun je onmogelijk 1000 apart zetten in de maand.

Mandy1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 16:48

Ik heb voor mijn paard 8000 euro appart staan op een rekening.
Dit geld is enkel en alleen voor mijn paard bestemt mocht er iets met haar gebeuren.
Anderhalf jaar geleden had ik dat geld hard nodig en was ik maar wat blij dat het appart stond!
Je staat in gevallen van nood al voor zoveel moeilijke keuzes dat je je eigenlijk ook niet nog druk wil maken om het geld.
Tenminste dat is mijn ervaring dan.
Ik ga trouwens gewoon nog naar school en doe dit dus van mijn bijbaantje.

Het geld wat ik verbruik van die rekening vul ik ook weer aan.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 23:12

Ik denk, dat het bij ons ook een kwestie van manier van leven is hoor!
Wij willen naast de paarden en de dure racefietsen en mountainbikes ook nog regelmatig uit eten en kleren shoppen etc.
Sowieso vinden wij ong. 400 euro in de maand sparen voldoende!
En inderdaad als je met beide paarden naar een dure instructeur gaat, dan maak je die keuze.

Mij zul je niet horen klagen hoor!!! Ik ben tevreden en leef met de dag! Ik hoef geen vette spaarrekening te hebben. Een leuk gevulde is ook fijn!

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 23:17

Ik heb mijn paard niet verzekerd maar zet samen met mijn zus elke maand geld appart. Dit is voor in noodgevallen maar betalen er ook wel eens de hoefsmid van.