Schapen bij paarden?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

CM_

Re: Schapen bij paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 11:04

Hier ook altijd schapen bij de paarden, geen probleem.
Zorg wel dat de schapen een stukje hebben waar de paarden niet bij kunnen.
Hier gebruiken we gewoon schapengaas, met daarvoor een paardenstroomdraadje, zodat paarden niet in de buurt van gaas komen.
Schapen blijven niet achter stroomdraad, omdat door de dikke vacht de stroomdraad niet gevoeld wordt.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 11:09

was bij ons inderdaad ook het geval; schapengaas met daarvoor stroomdraden voor de paarden, wou prima.

De schapen waren de enige vriendjes van mijn verzorgpony vroeger. als het regende gingen ze bij haar staan om te schuilen (of onder haar buik schuilen :+ ) Ze stonden op afstandje te kijken bij de bevalling van haar veulen en waren daar toen al gauw vriendjes mee.
Toen mijn eigen welshje erbij kwam heeft hij af en toe wel even achter de schapen aangezeten, maar dat was na twee weekjes ook wel over.

Afbeelding

luf_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 11:17

Mijn pony heeft, toen ik klein was, jarenlang met schapen gestaan en onze wei is daarna nooit meer zo mooi geweest. De schapen eten al het onkruid enz.

Ik kan me wel een keer herinneren dat een schaap een trap kreeg van mijn pony, omdat het schaap probeerde mee te eten en ik geen hele lieve pony had. Ook had ik een lammetje, maar dat werd altijd bij mij vandaan gejaagd door de pony. Verder konden ze prima overweg eigenlijk en ik zou het zo weer doen als ik schapen tot mijn beschikking had haha

Sylvia_muis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 10:39

Hier hebben ook een hele tijd schaapjes bij onze paarden gelopen. Erg leuk, alleen zijn mijn paarden te lief voor de schapen, ze lieten alles toe. Dit heeft ervoor gezorgd dat mijn paard bijna geen voorpluk meer over had (ook de manen waren al behoorlijk aangevreten). Nu de schaapjes weg zijn groeien de voorplukken en manen gelukkig eindelijk weer aan...