JoCo schreef:Of het door de stand komt, weet ik natuurlijk niet 100% zeker, haar vorige eigenaar was een man, die echt wel dacht dat hij het goed deed, en geen kwaad zag in zijn stands, aangezien de paarden dagelijks naar buiten gingen.
Maar Tasmani bijt inderdaad, ze schopt, is kopschuw, kan geen enkel ander paard uitstaan, maar wordt ook helemaal wild als ze uit het zicht zijn. Ze is extreem moeilijk te zadelen, en het poetsen was ook een ramp. Kortom, alle dingen wat Chaos beschrijft.
Ik heb er een jaar over gedaan, te beslissen wat ik toch maar aanmoest met dit paard, ze was diep ongelukkig, werd verstoten door de rest en wantrouwde alles en iedereen. Ze was ronduit gevaarlijk.
Maar ik heb doorgebeten, en heb er nu een superpaard bij. Maar, nog steeds als je haar routine doorbreekt, haar in een andere stal zet, of iemand anders haar laat benaderen, dan heb je problemen.
Komt dit allemaal door een stand? Ik weet het niet, maar ik weet wel dat ze in mijn ogen, er serieuze "neuroses" aan overgehouden heeft.
Ja, dit klinkt idd als ALLE standpaarden/ponys die ik ken!
Weten zich gewoon geen houding te geven in een box met vrije ruimte. Sneu toch!
Dat soort paarden zijn naar mijn mening ook een soort van gebroken.