Slowfeeders, nadelig voor skelet????

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Re: Slowfeeders, nadelig voor skelet????

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 12:21

Mijn hooinetten zijn dus geen ' kussens' :D Ik heb de bovenkant gewoon open en met de vulstuk blijven ze ook mooi open staan.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 12:24

Ja daarom heb ik het ook over het kussen dat zo'n rotding is , de gewone grotere netten zijn top , ik wil nooit meer wat anders , en daar mis ik ook totaal geen vulstok bij...gaat toch prima zonder :)

(zie filmpjes die ik gisteren geplaatst heb :) )

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 12:25

Ik krijg ze ook wel gevuld zonder dat ik de vulstok gebruik, maar als er een paard in de buurt is gaat het met stok net even wat sneller :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 12:27

O dat kan ik me voorstellen inderdaad :)

Hier weten de paarden dat ze op moeten hoepelen als ik bezig ben met het vullen van de netten , ik hou niet van dat geduw en omver geloop , ze weten dat ze uit mijn plofcirkeltje moeten blijven als ik loopt te slepen en sjouwen enzo :P

Heb echt een pesthekel aan dat opdringerige in-de-weg-geloop :P

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 14:28

Maar bij dat kussen hangt de onderkant ook los, en heb je hetzelfde effect als het fijnmazige net dat ik nu ook heb hangen. Ze moeten toch een stuk trekken, voordat het los komt, omdat het kussen eerst een stuk meegeeft. Of heb je hem aan de onderkant ook vast zitten?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 14:40

Mijn netten zitten aan de onderkant ook vast. Natuurlijk zit er altijd wel iets rek in als ze er aan trekken. Dat moet ook wel anders slijten de netten veel te hard.

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 15:05

Die van mij zit ook vast aan de onderkant, maar ze heeft het halve net al kapot getrokken daardoor..Het gaat er ook niet zo rustig aan toe als hier op de filmpjes te zien is. Daar snap ik eigenlijk niets van, want het was nooit zo'n vreetkous en nu lijkt ze er een sport van te maken haar slowfeeder zsm leeg te eten..

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 15:53

Tancreda4 schreef:
Maar bij dat kussen hangt de onderkant ook los, en heb je hetzelfde effect als het fijnmazige net dat ik nu ook heb hangen. Ze moeten toch een stuk trekken, voordat het los komt, omdat het kussen eerst een stuk meegeeft. Of heb je hem aan de onderkant ook vast zitten?

Ik prop er hooi in , frommel het touwtje door de bovenkant heen om deze dicht te trekken , trek de bovenkant dicht , sla het touwtje om een balk of ophangring , en tja dan moet het uiteinde toch ergens heen en daarmee zet ik dan de onderkant nog een beetje vast. Maar het blijft een rommelig dingetje , ik vind het echt een waardeloos systeem vergeleken met onze andere netten :o

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 18:38

Ik heb het net nu ook aan de onderkant vast gezet, hoop niet dat ze hem kapot gaat trekken daardoor :=
Wij hebben overigens ander soort spijlen in stal, tot aan de grond. Ik heb hem nu in het midden hangen, maar een breder net is niet mogelijk omdat het dan bij de pisplek is (waar ze nooit staat om te eten) of juist bij de waterbak waar ze altijd met haar hoofd naar buiten staat. Ik wil die vrijheid niet belemmeren, vandaar een simpel hooinet nog.

Afbeelding

Barvrouwke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 18:43

Nadelig voor het skelet, dat valt denk ik wel mee.
Maar die metalen rekken, wat doet dat met de tanden?
Als je leest dat paarden van kunststof grasmaskers al scheef afgesleten tanden krijgen...