Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Isegrim schreef:Het probleem dat jij schetst, is er niet. Er is voldoende ruimte voor alle paarden. Het scheelt dat het geen vierkante ruimte is (ze kunnen elkaar makkelijk ontlopen) en dat er voldoende voerstations zijn. Het is gewoon echt niet te klein, er is voldoende ruimte voor iedereen.
Enneh sorry, maar de meeste paarden hebben een bewegingsruimte van 3x3 het grootste deel van de dag.
Vestlandhest schreef:Ik rijd op een manege waar ze de grootste HIT-Aktief stal van Europa hebben. Dit vind ik een heel goed systeem, mits er voldoende onderhoud wordt gepleegd. De paarden hebben veel loopruimte en een grote schuilschuur, dit lijkt mij ook erg goed voor de paarden. Schoonvegen wordt gedaan met een shovel. Ik vind het een mooi initiatief en wens je heel erg veel succes!
Jolliegirl schreef:Mijn pony stond op +- 50x50, en kreeg daarvan de HELFT!
En was hij ongelukkig? neehoor, meneer vermaakte zich prima. het kon gewoon niet anders omdat hij de kudde niet in kon.
Komop.. op de foto's is toch te zien dat het ruimtelijk is!
Accepteer elkaar nou eens... iedereen doet zijn/haar best om het beste voor zijn/haar paard te hebben.
Dat niet iedereen 100 HA land heeft... het is nou eenmaal zo!
Sorry dat ik zo aangebrand reageer... maar wordt er beetje moedeloos van eigenlijk...![]()
Citaat:Ik denk echt dat het systeem, zeker met zoveel paarden en een beperkte ruimte, nadelen kan hebben voor een aantal van die paarden, mijn oudje zou ik nooit zo huisvesten, combinatie leeftijd en veel paarden zouden voor hem niet werken. Die zou dan echt beter af zijn met een paar uur paddock en rest stal. Voor mijn jonkie zou het systeem denk ik wel weer werken, als hij het eenmaal doorheeft.
Citaat:Ik vind het zeker ook een goed initiatief, ik hoop dat er over 20 jaar alleen nog maar stallen van dat soort zijn. Niet per se Hit Actief (er is inmiddels ook al een concurrent) maar stallen waar de paarden in kuddeverband worden gehouden en het grootste deel van de dag vrij kunnen bewegen.
Cowgirl schreef:Maar hoe doe je dat dan met paarden die op ijzers staan?
Een hit-actie heeft geen boxen (wellicht 1 voor een ziek paard) dus opsluiten kan niet.
Jibbel schreef:Cowgirl schreef:Maar hoe doe je dat dan met paarden die op ijzers staan?
Een hit-actie heeft geen boxen (wellicht 1 voor een ziek paard) dus opsluiten kan niet.
Ik ben ergens wezen kijken en daar mochten de paarden die in de kudde liepen dus geen ijzers. Enerzijds voor het geval er een keer geknokt wordt je de kans op verwondingen minimaliseert en anderzijds vanwege sneeuw/ijs in de winter en glijpartijen met ijzers.