Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Pinda_Dipje schreef:Eerlijkheidshalve heb ik zelf nog nooit een paard gehad dat ik niet aan het glimmen kreeg
Wel eens een dier gehad met een soort van dipje, maar die staat inmiddels ook weer te glanzen. Met de wintervacht is dat wel altijd wat lastiger te zien, maar ook dan kunnen ze glanzen
kiomiamigo schreef:Hier ook een schimmeltje die ik niet glanzend krijg. Ik vind het zelf ook vervelend met name omdat ik niet zou willen dat het iets medisch is wat ik over het hoofd zie. Hij krijgt meusli een halve kilo op 1 dag met olie erdoor. Eerste klas hooi en overdag staat hij op het land met nog voldoende gras. We hebben hem nu anderhalf jaar en heeft nog nooit geglommen, tandarts is erbij geweest en heeft hem opgeknapt, hij verwachte dat de glans dan vanzelf zou komen, maar helaas. Andere tips nog???????
Rianneke schreef:Ik ook nietWel eens een dier gehad met een soort van dipje, maar die staat inmiddels ook weer te glanzen. Met de wintervacht is dat wel altijd wat lastiger te zien, maar ook dan kunnen ze glanzen
je kunt wel helpen met bepaalde borstels en sprays enzo, maar ware diepe glans is een uiting van gezondheid. Zowel mijn schimmel als mijn vos glimmen de pan uit, ik zie de glans ook als indicator van hoe ze zich voelen/hoe het met de weerstand staat. Maar ik kan me voorstellen dat er haarstructuren zijn die minder glanzen, maar zeker weten doe ik dat niet.
). Maar hij glimt als een spiegeltje hoor!

) draagt ook wel degelijk bij, daarom is het zo belangerijk om niet te focussen op 1 ding, maar te zorgen dat het hele plaatje compleet is

helaas ook geen zon