Spoed: Stallingsdillema!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

VERAx

Re: Spoed: Stallingsdillema!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-11 16:10

We besluiten uiteindelijk gewoon voor stal 1 te gaan!

linsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 16:13

Volgens mij heb je zelf (onbewust) al voor stal 1 gekozen. Op stal 2 geef je al minpunten en kritiek aan. Op stal 1 niet. Je kunt ons wel vragen voor advies maar het belangrijkste is dat je iets kiest waar jij je goed bij voelt en waar je met plezier naartoe gaat. Als je van tevoren al met minpunten begint zul je steeds blijven twijfelen en jezelf afvragen waarom je niet naar die andere stal bent gegaan.....

Oftewel, volg je gevoel, wat spreekt je het meeste aan en waar voel je je zelf het beste bij!

Succes!!

VERAx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-11 16:15

Ja eigenlijk heb je daarin wel gelijk, maar vond het wel fijn om nog wat extra visies te horen aangezien het allemaal op zo'n korte termijn zou moeten. Maar we blijven gewoon bij ons plan en gaan lekker naar stal 1, uiteindelijk gaat paard toch voor, als paard niet gelukkig is kan ik er ook niet van genieten! :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 16:15

Stal 1 klinkt voor je paard veel fijner , en je kunt er dagelijks van een goede bak gebruik maken.
Als het vervoer geen probleem is dan zou ik zeker voor die stal gaan.

Je noemt zelf al wat negatieve punten aan stal 2 , en zeker is het risico mij te groot dat je ineens weer weg kunt als de eigenaar er toch mee besluit te stoppen.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 16:20

Stal 1 klinkt eigenlijk ideaal en een mooie combi van veel buiten MET schuilstallen en allemaal goede bakbodems en binnenbak! Ik zou het wel weten ;) Zijn er ook noodstallen en gelegenheid tot droog poetsen/opzadelen/werkruimte dierenarts en hoefsmid?

Als je zelf vervoer hebt en de kosten van brandstof/auto geen probleem zijn, dan is die nare route ook te doen.

Heb je geen goed vervoer, en spelen kosten toch een belangrijke rol, dan zou ik toch een keer extra stal 2 overwegen...

VERAx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-11 16:25

8 poetsplaatsen met warm water, word daar wel verwend hoor :P Geen noodstal, wel een klein afgezet weitje voor als je paard kreupel is oid. Er zijn daar ook boxen dus mocht er iets heel ernstigs zijn is er vast wel iemand die zijn paard een nachtje buiten wilt houden oid. :) Dus eigenlijk is alles ideaal, behalve die afstand, maar die zou ook geen probleem zijn als ik die andere stal ook niet aangeboden kreeg. :P

Viv1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 12:25

Stal 2, dichtbij en goedkoper. Dat het kleiner is hoeft niet erg te zijn toch?
Zulke stallen die chaotisch ogen zijn juist vaak heel gezellig en karaktervol!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 13:36

En, toch nog stal 1 geworden? Heb je al besloten of staat je paardje er al?

VERAx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-11 18:54

Jep, paardje staat er al bijna een week en we hebben het er prima naar onze zin :D

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 19:02

kun je tenmisnte ookaltijd rijden, als het weer zon sneeuw en ijs zooi word

Megamutsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 19:06

Zie dat je toch voor stal 1 hebt gekozen,
stal 1 klinkt heeeeeel aantrekkelijk, alleen ik denk dan weer aan de komende winter, met al die sneeuw van afgelopen winter ben ik ook wel een dagje niet naar mijn paard kunnen gaan met de auto omdat alles ondergesneeuwt was en spekglad.. met een stal die 300 meter verderop zit heb je dat probleem natuurlijk totaal niet. :)

VERAx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-11 19:13

Klopt, hoewel het merendeel van de wegen naar die stal ook busverbindingen zijn, en die dus over het algemeen als een van de eersten gestrooid worden (als het goed is :+ )

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 19:17

ik zou voor stal 2 gaan, 10 km fietsen gaat je toch tegenstaan en zeker als het op die weg ook af en toe niet pluis is, ik zou dan voor iets minder luxe gaan maar wel dichter bij

VERAx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-11 19:19

Ik sta al op stal 1 :) Kreeg te horen dat ze op stal 2 vaak niet eens aan 2 uurtjes in de wei toe komen, nou toen hoefde ik niet lang meer te twijfelen haha!

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 19:20

oh oke, ja dan is stal 1 zeker een betere optie, ze moeten er wel redelijk veel uit kunnen, veel succes daar

jameson

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 19:58

Veel plezier op je nieuwe stal! Hopelijk bevalt het.

Siesje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 21:09

Klinkt alsof je de juiste keuze gemaakt hebt! Lijkt mij heerlijk hoor, de mogelijkheid voor een binnenmanege in de wintermaanden. Zeker als je ook het vervoer voor elkaar hebt.

Groetjes, Sigrid

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 21:21

Lees ik nou dat stal 1 24/7 buiten is??? Als je een rijpaard hebt zou ik dan voor stal 2 gaan, waar hij 's nachts lekker binnen stond. :j Sommige paarden gaan nl niet zelf naar binnen in loopstallen en blijven buiten staan (of ze komen niet binnen door de rangorde).
Als je paard bezweet is is het fijner dat je hem binnen kunt zetten zonder dat je van iemand verwacht dat die zijn paard buiten zet. of heb ik het nou allemaal verkeerd gelezen?
Laatst bijgewerkt door Bravura op 30-10-11 21:23, in het totaal 1 keer bewerkt

VERAx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-11 21:22

Dat is weer een andere discussie. Snap niet waarom een rijpaard niet 's nachts buiten kan staan eigenlijk.. :=

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 21:24

VERAx schreef:
Dat is weer een andere discussie. Snap niet waarom een rijpaard niet 's nachts buiten kan staan eigenlijk.. :=

Wat dacht je van een bezweet rijpaard? Hoog in het bloed staand....lekker kou vatten, of de volgende dag nog steeds nat onder de deken. Dan worden ze vanzelf helemaal koud. Zeker met de winter die ze nu weer voorspellen.

VERAx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-11 21:25

Kwestie van de training een beetje aanpassen en lang genoeg uitstappen, ik zet hem uiteraard niet bezweet op de wei!

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 00:56

Bravura schreef:
VERAx schreef:

Wat dacht je van een bezweet rijpaard? Hoog in het bloed staand....lekker kou vatten, of de volgende dag nog steeds nat onder de deken. Dan worden ze vanzelf helemaal koud. Zeker met de winter die ze nu weer voorspellen.

Dus alle paarden die 24/7 buiten staan zijn zoiezo geen rijpaarden volgens jou? :') Ook een rijpaard kan 24/7 buiten staan..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 10:48

[/quote]
Wat dacht je van een bezweet rijpaard? Hoog in het bloed staand....lekker kou vatten, of de volgende dag nog steeds nat onder de deken. Dan worden ze vanzelf helemaal koud. Zeker met de winter die ze nu weer voorspellen.[/quote]

Dus alle paarden die 24/7 buiten staan zijn zoiezo geen rijpaarden volgens jou? :') Ook een rijpaard kan 24/7 buiten staan..[/quote]
Inderdaad, volgens mij heb ik toch echt een rijpaard die 24/7 buiten staat en waar ik op rij :D gaat prima hoor, als je maar goed uitstapt, een bezweet paard heb je dan niet namelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 10:50

Ging niet helemaal goed hierboven, de laatste zin is mijn antwoord, de rest quote.