Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
).
Ayasha schreef:Ben er vrij simpel in, ik wil dat mijn paard het goed heeft (een aantal uren per dag op weide, ruwvoer enz) en ik wil met rust gelaten worden. Na 8 uren werken heb ik tijd noch zin om veel met anderen te doen. Ik sla wel eens een praatje maar als ik een dag geen zin heb om sociaal te zijn wil ik er ook gewoon met een "hoi" vanaf kunnen zijn.
Amaretto27 schreef:Ayasha schreef:Ben er vrij simpel in, ik wil dat mijn paard het goed heeft (een aantal uren per dag op weide, ruwvoer enz) en ik wil met rust gelaten worden. Na 8 uren werken heb ik tijd noch zin om veel met anderen te doen. Ik sla wel eens een praatje maar als ik een dag geen zin heb om sociaal te zijn wil ik er ook gewoon met een "hoi" vanaf kunnen zijn.
Maar word je dan niet snel genegeerd door de anderen? Omdat je niet vaak een praatje maakt?
Mijn vrienden heb ik sowieso niet tussen de paarden zitten.
Er is weinig comfort voor mezelf, geen kantine ofzo maar da's geen ramp. Dan nemen we gewoon een thermoskan hete chocolade of thee mee in de winter!
ze zijn heel gastvrij
Paard mág het hele jaar door de wei in maar dit wil ik zelf niet. Ik bedoel hiermee te zeggen dat ze eerst met z'n alle de hele wei verrot lopen tot er bijna niets meer op staat en weg zakken tot op de kogels ( klei grond) als het dan gaat vriezen kletteren ze lekker met ze alle over die kapot getrapte gaten heen... Dus in zo'n tijd heb ik hem toch liever een paar uurtjes in de paddock
Ayasha schreef:Nee eigenlijk niet. Ik heb een vrij sprekende manier van doen, ze hebben snel door wanneer ze me even met rust moeten laten en zelfs al zou dat zo zijn. Dan zou ik dat nog niet zo erg vinden eigenlijk.Mijn vrienden heb ik sowieso niet tussen de paarden zitten.
Amaretto27 schreef:Ayasha schreef:Nee eigenlijk niet. Ik heb een vrij sprekende manier van doen, ze hebben snel door wanneer ze me even met rust moeten laten en zelfs al zou dat zo zijn. Dan zou ik dat nog niet zo erg vinden eigenlijk.Mijn vrienden heb ik sowieso niet tussen de paarden zitten.
Oke, maar word je dan niet snel betiteld als chagarijn? Of afstandelijk?
Chagrijn, kan ook maar zeggen ze me iig niet in mijn gezicht. Maakt me ook al niet veel uit eigenlijk 
(als ze me iets langer kennen zien ze het ook wel aan mijn manier van doen of ik in de stemming ben of niet). Ik snauw ook niet of ben niet onvriendelijk, ik zeg gewoon weinig op zo'n dagen en je merkt aan mijn manier van doen dat ik graag met rust gelaten wil worden.
Op de stal waar ik nu sta respecteren ze dat en als ik van een ander zie dat die zo'n dag heeft van "vandaag effe niet" dan respecteer ik dat ook 
Mijn mobiel nummer hangt ook op mijn stal. Het zou niet de 1e keer zijn dat iemand smst van "he het is die en die van dat paard, ben je op stal en zo ja, zou je hem mee binnen kunnen nemen?" dus zo chagrijnig zal ik niet over komen als ze zo durven sms'en
Aan de andere kant, als ik wat later ben door omstandigheden krijg ik soms ook een sms van "is het goed als ik Sam mee binnen neem, hij staat aan de draad".
Ik heb gewoon dagen dat ik stil ben en niet echt zin heb in kletsen.