DubbelDun schreef:Mijn eerste netten zijn van Heunetz.de (6x6 cm) en die leven nog steeds, al heb ik hier en daar wel een maasje moeten samenknopen omdat paardlief er met de sluiting van zijn deken in was blijven hangen.
Verder heb ik ze van 3x3 en 4,5x4,5 (aanhangernetten).
Er is nog nooit een paard met de voeten in gekomen, geen tanden die er achter blijven hangen of andere ongein. Gewoon blije paardjes die lekker enthousiast aan de netten staan te rukken
Zaak is dat het materiaal niet te dun mag zijn. Minimale dikte is 3 mm, dikker is beter/steviger. Dunner wordt te scherp en is sneller stuk.
Zoek een ophangmanier die ook makkelijk weer los te maken is, want af en toe moeten ze echt even gewassen wordenZelf knip ik van autobanden dikke 'elastieken' en klem die om een houten paal.
Die aanhangernetten zijn dik genoeg? Daar kan ik zelf wel iets moois van maken. Mijn pony kauwt graag. Ze hadden onze halsters met touwen voor de stal gehangen en hij had touw naar binnen en die was uitgekauwd. Touw braak ook meteen. En hij heeft genoeg ruwvoer te kauwen.
De netten zijn bedoeld voor in stal. Ze krijgen ruwvoer op stal en staan buiten in de wei.