Weitje groot genoeg ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

herbielover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-11 18:52

Thirty schreef:
Buiten het feit dat het te klein is, is het al helemaal geen goed plan een pony alleen te zetten. Daar lijk je een beetje overheen te praten.

nee ik praat daar helemaal niet overheen het is geen probleem om er miss nog een shetje bij te zetten hoor

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 18:57

Dit huis staat net over de grens in duitsland he? Als dat zo is hebben wij er destijds ook nog even over nagedacht maar uiteindelijk voor een ander huis gegaan omdat het idd te weinig grond is om twee paarden (want eentje kan niet-contact met buurpaarden is niet hetzelfde en wat als die ooit weggaan?) fatsoenlijk op te houden (incl hooi, stro, mest..). Heb nu 7000 m2 voor 2 grote paarden en dat kan net aan. Ik zou het dus niet doen tenzij je van te voren weidegang voor de zomer kunt regelen (en dat kan nog wel eens lastiger zijn dan je verwacht-maar misschien heb je geluk). Voor 2 shetten zou t nog wel gaan denk ik :)

herbielover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-11 18:59

kjoetie schreef:
Dit huis staat net over de grens in duitsland he? Als dat zo is hebben wij er destijds ook nog even over nagedacht maar uiteindelijk voor een ander huis gegaan omdat het idd te weinig grond is om twee paarden (want eentje kan niet-contact met buurpaarden is niet hetzelfde en wat als die ooit weggaan?) fatsoenlijk op te houden (incl hooi, stro, mest..). Heb nu 7000 m2 voor 2 grote paarden en dat kan net aan. Ik zou het dus niet doen tenzij je van te voren weidegang voor de zomer kunt regelen (en dat kan nog wel eens lastiger zijn dan je verwacht-maar misschien heb je geluk). Voor 2 shetten zou t nog wel gaan denk ik :)

nee dit is niet het huis wat u denk
dit huis ligt in zuid-limburg in vaesrade
een huis met over de 2000 m² grond is altijd mooi
maar helaas laat dat het budget niet toe

en er hoeven niet persee paarden/pony's op te staan geitjes zijn ook leuk natuurlijk

kimberley82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 19:02

Ik moet zeggen... ik heb ze hier ook achter het huis staan op 1000 vierkante meter.
Schuilstal met grote uitloop dus. Wel met zijn tweeen inderdaad!!! :o
Spreek even uit ervaring dat gras niet echt goed te doen is. Na een wintertje lopen ze in de blub,
dus nu hebben we er een paddock van gemaakt.
Wij hadden het huis eerst gekocht en later op zoek gegaan naar stukje wei om bij te huren.
Dat loopt vaak wel los. Ons voordeel is ook dat wij de mest iedere week op een kar weg kunnen brengen, want anders zou het wel gauw een bende worden lijkt mij.
De paardjes zijn in ieder geval nog steeds happy! Zie ze op verschillende stallen vaak een stuk zuurder kijken! :D

herbielover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-11 19:05

kimberley82 schreef:
Ik moet zeggen... ik heb ze hier ook achter het huis staan op 1000 vierkante meter.
Schuilstal met grote uitloop dus. Wel met zijn tweeen inderdaad!!! :o
Spreek even uit ervaring dat gras niet echt goed te doen is. Na een wintertje lopen ze in de blub,
dus nu hebben we er een paddock van gemaakt.
Wij hadden het huis eerst gekocht en later op zoek gegaan naar stukje wei om bij te huren.
Dat loopt vaak wel los. Ons voordeel is ook dat wij de mest iedere week op een kar weg kunnen brengen, want anders zou het wel gauw een bende worden lijkt mij.
De paardjes zijn in ieder geval nog steeds happy! Zie ze op verschillende stallen vaak een stuk zuurder kijken! :D

het kan altijd haha :+
maar u wei zal denk ik wel breder zijn als de wei in dit topic?
tja een wei erbij huren zal voor ons ook de enige optie kunnne zijn denk ik

zandvangers

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 19:09

,
Laatst bijgewerkt door zandvangers op 25-04-23 21:15, in het totaal 1 keer bewerkt

kimberley82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 19:10

Mja voel me er wel beter bij als ze naar een wei kunnen (die inderdaad wat groter is :o )
Gaan ze niet iedere dag (ligt aan weer en werk) maar ALTIJD op zo'n stukje lijkt me wel saai voor ze ja.
1 voordeel is wel, dat je ze sneller en vaker aandacht geeft achter huis :D

herbielover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-11 19:16

zandvangers schreef:
ik had ooit op een stukje grond van 2200 m2 een haflinger en een klein welshje , dat was zomerdag leuk maar met 1 regenbui was het al modder .
en opdelen kon je zon klein stukje ook amper .
als ze op 1 stukje 2 weken hadden gelopen was het al drek .
ik was er dan niet rouwig om dat de paarden moesten verhuizen naar een stal verder op gelegen .

het mest probleem zit je ook mee , je mag wel direct rondvragen hoe en wat de mensen in je buurt er mee doen

2 shetlanders of een stel geiten en kipjes dat zou misschien kunnen .
maar voor zover ik op de site kan zien is het huis al onder voorbehoud verkocht ?

haha u heeft het huis ook opgezocht lekker verschut :o
tja van binnen is het volkomen crap en alles moet nieuw erin badkamer keuken verfen enz
we hadden het huis op jaap.nl gezien en daar stond dat niet en toen is mijn moeder door
gaan zoeken en toen kwam ze op een site uit waar ze dat zag staan dat die ovv is
me moeder gaat morgen naar de makelaar bellen of we evt nog een bezichtiging kunnen krijgen
anders is het einde verhaal en moeten verder kijken voor een goedkoop huisje met toch wel
enn leuk stukje grond

hoe heeft u het huis kunnen opzoeken bent u uit de buurt van zuid-limburg?

herbielover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-11 19:17

kimberley82 schreef:
Mja voel me er wel beter bij als ze naar een wei kunnen (die inderdaad wat groter is :o )
Gaan ze niet iedere dag (ligt aan weer en werk) maar ALTIJD op zo'n stukje lijkt me wel saai voor ze ja.
1 voordeel is wel, dat je ze sneller en vaker aandacht geeft achter huis :D

ja dat is idd het grootste voordeel je dat ze aan huis staan
is handiger dan dat sommigen soms 10 min moeten fietsen/rijden
om naar hun paard te gaan..
want bij kinderen gaat dan tovh snel/vaak de lol ervan af omdat ze altijd denken
boh moet ik weer helemaal daarheen :D

boefliz2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 19:18

Hallo,
Het is moeilijk te bepalen, omdat we geen foto zien.
Ik dek dat het voor het helejaar teweinig is,
Tenzij je genoeg hoor bijvoert denk ik,
Maar zoizo zou ik niet je pony in zijn 1tje laten.
Ik denk neit dat dat leuk is.
Ik zou er een kleine shetlander ofiets
Gewoon per voor de gescheldschap(als u alleen maar alleen moet blijven vindt u dat ook niet leuk )

malissapaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 19:19

dat is echt te klein voor een fjord en een shet ofzo.
als je het wil doen moet je zeker weten dat die een paar dagen in de week bij andere paarden op het gfras kan!

herbielover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-11 19:20

boefliz2 schreef:
Hallo,
Het is moeilijk te bepalen, omdat we geen foto zien.
Ik dek dat het voor het helejaar teweinig is,
Tenzij je genoeg hoor bijvoert denk ik,
Maar zoizo zou ik niet je pony in zijn 1tje laten.
Ik denk neit dat dat leuk is.
Ik zou er een kleine shetlander ofiets
Gewoon per voor de gescheldschap(als u alleen maar alleen moet blijven vindt u dat ook niet leuk )

als je een pagina terug klikt zie je toch echt een foto staan hoor? ;)

herbielover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-11 19:21

malissapaard schreef:
dat is echt te klein voor een fjord en een shet ofzo.
als je het wil doen moet je zeker weten dat die een paar dagen in de week bij andere paarden op het gfras kan!

dat weet ik dat het te klein zal zijn daarom zou je kunnen kijken in de omgeving voor nog een weitje erbij de pachten

kimberley82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 19:23

Hebben volwassenen ook weleens last van hoor :o hahaha.
Vooral met dat rare afwisselende weer is het lekker om in de twee tellen dat er een zonnetje schijnt naar buiten te rennen en wat met de paarden te doen.
Scheelt dat wij direct aan een natuurgebied wonen.
Daar zou ik ook wel naar kijken! Ligt er ook nog eens aan waaaaar je je paardje op zoveel honderd vierkante meter grond wilt zetten. Als er geen goede uitrij-mogelijkheid was geweest had ik ze ook niet zo gauw achter het huis gezet.

herbielover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-11 19:26

kimberley82 schreef:
Hebben volwassenen ook weleens last van hoor :o hahaha.
Vooral met dat rare afwisselende weer is het lekker om in de twee tellen dat er een zonnetje schijnt naar buiten te rennen en wat met de paarden te doen.
Scheelt dat wij direct aan een natuurgebied wonen.
Daar zou ik ook wel naar kijken! Ligt er ook nog eens aan waaaaar je je paardje op zoveel honderd vierkante meter grond wilt zetten. Als er geen goede uitrij-mogelijkheid was geweest had ik ze ook niet zo gauw achter het huis gezet.

haha...
bij dit huis zijn wel redelijk goede uitrij mogelijk heden achter het huis ligt
een bos waar je evt kunt rijden..dus daar maak ik me verder geen zorgen om

ja bah met het weer vind ik ook altijd zo vies toen ik nog verzorg paarden had en het regende keihard onweer en alles heb ik toch echt geen zin om op me fietstje te stappen :D

zandvangers

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 19:27

h .
Laatst bijgewerkt door zandvangers op 25-04-23 20:59, in het totaal 1 keer bewerkt

herbielover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-11 19:39

zandvangers schreef:
ha ha nee hoor ik kom uit overijssel .
ik heb het opgezocht via de google fotozoeker , dat schijnt nieuw te zijn van google .
ik heb dus gewoon jouw foto (url )opgezocht zeg maar .
en aangezien ook wij willen verhuizen ( in overijssel ) vind ik het wel leuk om gewoon huizen te kijken .

het huis moet inderdaad veel aan gebeuren , maar dat is voor een ieder heel persoonlijk hoor .
ik zelf zou dat niet willen omdat mijn man dus klusser is :D
hij breekt alles wat we willen verbouwen eruit en bouwt het niet weer op :+
maar heb je de tijd en huur je evt mensen in dan kan het toch .
eigenlijk best mooi om het naar eigen smaak te verbouwen , je kan zo te zien met dit huis wel veel kanten op namelijk .

en als het huis wel te koop is kun je gelijk eens rondkijken of er mogelijkheden zijn voor je paardje .
de manege had je al gevonden , en misschien is er wel ergens in de buurt een plekje waar je goedkoop je paard kunt stallen .
als het weiyje toch te klein is dan kan je hem/haar evt in de weekenden of vakantie ook nog bij huis zetten om lekker alles kort te maken .
zo doen kennissen van mij het wel , die hebben niet veel grond maar net genoeg om hun paarden in vakanties etc etc bij huis te zetten .

ooh ik wist niet dat dat kon met dat van google..

mijn vader is ook niet zo van dat klussen..haha
beetje te vergelijken met uw man :D

tegenover het huis..zie je denk ik ook wel met streetview
kun je zien dat er wel genoeg weien in de omgeving liggen om evt te kunnen vragen aan een eigenaar of je iets mag lenen/pachten..bijna aan het einde van de straat heeft een kennis van mijn oma een wei waar we miss wel ons paardje mogen zetten..

maarja misschien zijn we er zo over het praten en plannen aan het maken en is het huis toch al verkocht...

we shall see

zandvangers

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 19:45

.
Laatst bijgewerkt door zandvangers op 25-04-23 20:58, in het totaal 1 keer bewerkt

herbielover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-11 19:50

zandvangers schreef:
dromen / wensen en rondkijken mag toch .
ik kijk ook wel rond voor huizen maar heb de onze nog niet verkocht .
zo krijg je wel een goed beeld naar wat je wil en kan met een huis .

en weet je , het loopt allemaal wel los mocht je dit huis kunnen kopen .
meestal komen er wel oplossingen voor een weitje in de buurt of toch deels aan huis of wat je wil .

dat ben ik helemaal met je eens..
ook wij moeten eerst ons huis zien te verkopen..
en als we dat huis zouden kunnen kopen,
dan komt dat weitje misschien vanzelf wel idd

pmarena

Re: Weitje groot genoeg ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 20:56

"Dat loopt wel los" is naar mijn mening niet iets waar je op gaat gokken :n

Je moet vantevoren wel afspraken kunnen maken met mensen die land hebben , niet eerst het huis kopen , paarden op een postzegel zetten en er dan pas achter komen dat je nergens grond bij kunt huren want dan zijn de paarden de dupe want die kunnen dan dag-in-dag-uit op zo'n strookje staan te verpieteren , dat is niet eerlijk :=

Vantevoren je zaakjes goed regelen , en er anders niet aan beginnen :)

Als het hier niet lukt dan is er vast wel iets leukers te vinden ;)

zandvangers

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 21:02

.
Laatst bijgewerkt door zandvangers op 25-04-23 21:15, in het totaal 1 keer bewerkt

kimberley82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 21:32

Wij hadden eerst ook een wei geregeld in de buurt en dan ineens word dat 'toch maar verkocht'
net nadat wij voor ons huis getekend hadden... Konden we moeilijk gelijk weer een te koop bord in de tuin zetten :D
Hebben we gewoon een andere wei gevonden (dat bedoelde ik met mijn 'loopt wel los')
Al doende leer je en anders kan je gauw genoeg nog een pensionstal zoeken.
Zeg hier niet mee dat je alles maar onbezonnen moet doen, maar mijn ervaring is dat dingen toch anders gaan dan je van te voren bedenkt en ook dan komt het goed ;)
Gelukkig wonen wij in een buurt waar mensen een hoop voor elkaar over hebben, dus misschien ben ik
daar in verpest.
Neem aan dat we allemaal het beste met ons paardje voor hebben en dus vanuit dat oogpunt kijken.

herbielover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-11 21:53

zandvangers schreef:
sorry :o ik bedoelde uiteraard niet de pony zomaar meenemen en dan verder kijken .
maar ik neem aan dat de pony nu ook op een stal staat , en bij dit huis zit een manege aan het eind van de straat waar ze kan vragen of er stallen vrij zijn .
en anders in de buurt vragen en dan dus pas de pony verhuizen .
en dan evt verder kijken naar de mogelijkheden in de buurt of in de tuin .
voor zover ik kan inschatten willen de ouders dit huis kopen en droomt ts van een pony aan huis .

ff btw we hebben nu geen eigen pony
als we hier zouden gaan wonen en er is mogelijkheid voor een pony
dat zou dit me eerste eigen pony worden

herbielover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-11 21:56

pmarena schreef:
"Dat loopt wel los" is naar mijn mening niet iets waar je op gaat gokken :n

Je moet vantevoren wel afspraken kunnen maken met mensen die land hebben , niet eerst het huis kopen , paarden op een postzegel zetten en er dan pas achter komen dat je nergens grond bij kunt huren want dan zijn de paarden de dupe want die kunnen dan dag-in-dag-uit op zo'n strookje staan te verpieteren , dat is niet eerlijk :=

Vantevoren je zaakjes goed regelen , en er anders niet aan beginnen :)

Als het hier niet lukt dan is er vast wel iets leukers te vinden ;)

ja ik zei ook al eerder in een reactie dat een kennis van mijn oma een stuk land heeft
en dat we hem daar miss op mogen zetten..
hij heeft trouwens zelf er ook al paarden op staan
anders krijg je dadelijk de reactie weer dat het dan weer zielig is dat die alleen staat enz

eempje41

Re: Weitje groot genoeg ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 22:00

Ik zou gewoon in de buurt kijken of er ergens een weitje is
Verder Miss kan je op Google earth een foto van boven geven is wat duidelijker +)