Stalmatten, wie heeft ze?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Wat is je ervaring met stalmatten?

Positief!
34 (47%)
Positief, maar alleen over vochtdoorlatende matten
10 (14%)
Negatief..
3 (4%)
Geen ervaring
24 (33%)

Totaal aantal stemmen: 71

Lante

Re: Stalmatten, wie heeft ze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 15:02

Ik heb waterdichte rubberen stalmatten. Ik strooi er houtkrullen overheen, elke dag even de mest en de natte plekken eruit; werkt prima. Mijn stallen zijn goed geventileerd.

lique10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 15:04

urine doorlatende matten in de stallen gehad, vond het helemaal nix. er ligt een gladde vloer onder met afvoer, onder de matten verzameld zich een drap. Schoonspuiten is een zware klus, matten moeten eruit ook dan. ik gebruikte wel gewoon stro erop, wil dat mijn paarden wat de knabbelen hebben.
ik heb nu rubber matten die niet doorlatend zijn, stro gewoon erop, dus geen besparing wat mij betreft.
deze bevallen goed.

de mensen die de paarden op alleen maar matten hebben, geven die dan de hele dag ruwvoer bv?
vindt het anders geen goed idee

Bucke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 14:04

Hinke schreef:
WAuw, 4000 euro? Gelukkig heb ik maar 1 stal, maar dan nog.. Wat voor matten waren dat?
Die transportbanden lijken me ook wel wat:) MAar weet niet of hij dat komt bezorgen voor maar 1 stal?

Ik zat zelf nu te kijken naar deze matten: http://www.dubbelsprong.com/default/kun ... hoser.html Iemand die daar ervaring mee heeft?

Die heb ik! De matten bevallen me super! Ze hebben die matten in een dichte en in een doorlatende mat. Ik heb zelf de dichte matten, want ik heb geen afvoer in m'n stal.
De prijs viel me heel erg mee, voor mijn 3x3 stal was ik €299,40 kwijt en de bezorgkosten waren maar €35,-. Ik heb een dun laagje Hempbed op de matten liggen (dat verkopen ze daar ook). Als je daar voor meerdere stallen in 1x koopt, dan krijg je korting op de matten (dat zeiden ze tenminste :+ ).

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 14:24

Die matten zijn van kunststof en niet van rubber. Lijkt me veel gladder (ondanks die nopen).

Bucke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 14:57

DubbelDun schreef:
Die matten zijn van kunststof en niet van rubber. Lijkt me veel gladder (ondanks die nopen).

Dat dacht ik eerst ook :+ , maar ze zijn helemaal niet gladder. Ook niet als ze nat worden.

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 15:08

Ik heb zelf eerst vochtdoorlatende matten gehad zonder afvoer maar met een strook achterin als 'wc'.
Dit ging prima in de winter maar in de zomer kon ik weekelijks de matten en de 'wc' helemaal schoon maken met chloor om de vliegen weg te houden. Na 3 keer schoonmaken heb ik ze eruit gehaald en heeft ze alleen voorin 1m liggen waar ze schoon haar hooi kan eten en zodat ze niet alle vlas eruit trapt/schuift. (ze loopt namelijk nogal veel).

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 21:00

@Bucke, over die matten had ik ook een prijs opgevraagd, maar vroeg me af of ze wel zacht genoeg waren om op te liggen, of dat je alsnog een dikke laag moet strooien...
En inderdaad of ze vloeistofdichte matten hadden, omdat vooral de doorlatende matten beschreven worden.

Bucke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 21:56

joyce B schreef:
@Bucke, over die matten had ik ook een prijs opgevraagd, maar vroeg me af of ze wel zacht genoeg waren om op te liggen, of dat je alsnog een dikke laag moet strooien...
En inderdaad of ze vloeistofdichte matten hadden, omdat vooral de doorlatende matten beschreven worden.

Ze zijn wel zacht genoeg om op te liggen; het is niet dat zo dat die kunststof matten keihard zijn. Ik heb zelf de vloeistofdichte, want ik heb geen afvoer in de stal. Tot nu toe heb ik echt geen spijt van gehad! We konden ze ook heel makkelijk op maat zagen.

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 11:59

Is er iemand die ervaring heeft met een paard met artrose op matten?
Geeft het verbetering?
Maakt kunststof of rubber verschil?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 13:12

Ik heb bij mijn ouwetje met artrose wel het idee dat ze makkelijker ligt.