Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
demo_love schreef:Ik vind het onzin hoor, een paard moet gewoon even 5 minuten alleen kunnen blijven. Lijkt me niet meer dan normaal, en als hij dat nog niet kan, dan moet hij dat maar leren. Hoe wil je anders ooit in het eentje buitenrijden, in de bak rijden enz.???
Mijn paard gaat in het weekend ook naar 'de grote' wei, waar nog 10 eigenaren hun paard(en) op mogen zetten. Mijn paard gaat er meestal als laatste bij, omdat we ver van stal wonen en als zij er dan 2 uur staat gaat de rest er al weer uit. Ze blijft dan alleen over. Vond ze in het begin niet leuk, maar ze went er maar aan! Nu gaat het gewoon goed en gaat ze rustig grazen.
Elk paard moet en kan het gewoon leren hoor. De situatie is niet altijd dat je 2 of meer paarden tegelijk mee kunt nemen...
russel schreef:Paarden leren heel erg snel aan het hoe en wat.
Vankje schreef:russel schreef:Paarden leren heel erg snel aan het hoe en wat.
Dan zouden ze ook moeten kunnen leren hoe het is om even alleen te moeten blijven(en dat ze daarna snel genoeg opgehaald worden)
russel schreef:Ooit gehoord van kuddegedrag, vluchtinstinct, prooidier dat achter blijft en dus prooi wordt, angstig karakter? Dus gewoon paardenkennis.?
FlorisSam schreef:russel schreef:Ooit gehoord van kuddegedrag, vluchtinstinct, prooidier dat achter blijft en dus prooi wordt, angstig karakter? Dus gewoon paardenkennis.?
Angstig karakter is ook lekker als je dat aan je touw hebt,terwijl je met 2/3/4/5 paarden tegelijk loopt,dat is lekker veilig.
Kudde gedrag,als er nou een aan het touw schrikt,en ze gaan er vandoor,wordt jij ondergelopen,zie maar eens 5 geschrokken paarden in bedwang te houden.
russel schreef:demo_love schreef:Ik vind het onzin hoor, een paard moet gewoon even 5 minuten alleen kunnen blijven. Lijkt me niet meer dan normaal, en als hij dat nog niet kan, dan moet hij dat maar leren. Hoe wil je anders ooit in het eentje buitenrijden, in de bak rijden enz.???
Mijn paard gaat in het weekend ook naar 'de grote' wei, waar nog 10 eigenaren hun paard(en) op mogen zetten. Mijn paard gaat er meestal als laatste bij, omdat we ver van stal wonen en als zij er dan 2 uur staat gaat de rest er al weer uit. Ze blijft dan alleen over. Vond ze in het begin niet leuk, maar ze went er maar aan! Nu gaat het gewoon goed en gaat ze rustig grazen.
Elk paard moet en kan het gewoon leren hoor. De situatie is niet altijd dat je 2 of meer paarden tegelijk mee kunt nemen...
Lekker makkelijk praten als je geen idee hebt waar je het over hebt. En een mooie tip om mee te geven aan iemand die dat ook nog niet weet......
demo_love schreef:Ik weet prima waar ik het over hem, dank je...
Kuddegedrag, prima. Maar dit heeft met opvoeden te maken.
Russel schreef:Vankje schreef:
Dan zouden ze ook moeten kunnen leren hoe het is om even alleen te moeten blijven(en dat ze daarna snel genoeg opgehaald worden)
Ooit gehoord van kuddegedrag, vluchtinstinct, prooidier dat achter blijft en dus prooi wordt, angstig karakter? Dus gewoon paardenkennis.?