bedouin schreef:Offtopic: Wij ontvangen hier engelstalige filmzenders uit SA maar al 3 dagen is er een nieuwsuitzending met het verslag van overlijden, en uitvaart vermoed ik - van kroonprins Sultan die al ver over de 70 was. Krijg jij daar nog iets van mee? Of zit je met de aandacht volop in de paarden?
Normaal is het 3 dagen, maar ze hebben besloten het wat langer te doen .... om het wat somber en sober te houden !
op de radio is alleen maar saaie klassieke muziek te horen en op de tv idd geen films ! of wel een film maar zonder geluid...
Verder zit ik wel veel met mijn gedachten hier bij de paarden ! Ik vind sommige zo ontzettend sneu en het is een behoorlijke klus die ik op mijn handen heb gehaald ! 18 paarden, 1 zeeeeeer eigenwijze paardentrainer die vroeger jockey is geweest maar eigenlijk geen kaas heeft gegeten van paarden.... en 4 stalhulpen die allemaal geen of heel weinig engels spreken ! Fijn ! 
Wat ik met de trainer aan moet weet ik nog niet... hij is niet bang voor de paarden dus dat is iig goed en gezien mijn veiligheid en mijn " verzekering " als " werkende" vrouw hier in dit land is het verstandiger als hij op de paarden rijdt die nog niet zo lief zijn ! ( niet dat ik dat niet durf.. maar verzekerings technisch is dat nogal een heissa als ik van een paard zou vallen bijvoorbeeld ! )
De zemelen zijn zojuist weer gearriveerd, en ik blijf erg onzeker over dit punt! Ik weet dat mijn vroegere verzorgpaardje altijd museli of bix en Slobber kreeg en de rest heel de dag door kuil of hooi.... Maar ze blijven maar dat die zemelen onwijs goed voor ze zijn en deze willen blijven voeren ! Terwijl ik inderdaad op internet lees van jullie hoor dat dit o.a. de stenen kunnen veroorzaken.. word ik er een beetje onzeker van wat ik nu moet doen ! Heeft iemand trouwens een idee hoe je ongeveer kunt uitrekenen of kunt zien hoeveel voer een paard exact nodig heeft? Want ik neem aan dat een veulen niet evenveel nodig heeft als een volwassen hengst van 9 jaar? REacties welkom!!!!!
groetjes, Kimberley