Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Wesco schreef:mang schreef:Nounou, ik vind het niet meer dan normaal om zelf wat voor je paard te doenKom jij soms alleen om te trainen??
Ik kom om te rijden en te tutten. Ik mest de paddock uit en doe de stal wanneer deze nog niet gedaan is. Ik vind het luxe om te komen wanneer het mij uitkomt. Hiervoor heb ik op een stal gestaan waar jezelf voer moest klaar zetten en buiten zetten. Hierdoor werd ik geacht om op een bepaald tijdstip te komen. Uitslapen zat er dus niet in. En soms erg vervelend om andere (sociale) afspraken steeds om je paard heen te plannen.
Citaat:als ik verdorie echt alles zelf moest regelen.
janvm schreef:@Angela: Het door ons betalen van voer etc. dat de pensionklant maar 'pakt wat het nodig heeft' werkt absoluut niet. Mijn ervaring is wel dat de klant zelf ervoor zorgt dat het 's ochtends of in het weekend door een ander wordt gedaan.
Het opslaan van strooisel is mogelijk, dit kan tevens gemerkt worden per klant. Tot nu toe lopen de meningen over welk paard op welke bodem moet ook erg uiteen.
Een gedraineerde zandbak is heel goed te creëren, dit zou bijvoorbeeld in de toekomst (als de plannen op papier eenmaal zijn uitgewerkt) kunnen. Reacties met toevoegingen of wat eventueel in jouw ogen mist zijn ook welkom!
Sugarfoot schreef:Ik ben de dochter van de TS![]()
En wij horen graag:
- wat een paardenliefhebber voor deze plek over zou hebben
- eventuele motivatie
Reacties als:
als ik verdorie echt alles zelf moest regelen.
en
Dan zocht ik een andere stal
Vind ík geen meerwaarde hebben.
@mang: Er zijn best veel paardenhouders die inderdaad zelf alles voor hun paard willen doen, júist omdat het zelf niet voeren e.d. hun niet goed is bevallen... Met zulke mensen krijgen wij nu veel te maken, in dat geval kunnen ze bij ons hun gang gaan.
Sugarfoot schreef:Ik ben de dochter van de TS![]()
En wij horen graag:
- wat een paardenliefhebber voor deze plek over zou hebben
- eventuele motivatie
Reacties als:
als ik verdorie echt alles zelf moest regelen.
en
Dan zocht ik een andere stal
Vind ík geen meerwaarde hebben.
@mang: Er zijn best veel paardenhouders die inderdaad zelf alles voor hun paard willen doen, júist omdat het zelf niet voeren e.d. hun niet goed is bevallen... Met zulke mensen krijgen wij nu veel te maken, in dat geval kunnen ze bij ons hun gang gaan.
Sugarfoot schreef:Een voerschema en het binnen/buitenzetten is geen probleem, dit kan onderling makkelijk worden geregeld.
LouLouB schreef:Ik sta op eenzelfde stal als hier geschetst wordt en bij ons regelen we het zo dat iedereen een dag verantwoordelijk is voor het voeren in de ochtend en het buitenzetten.
Avond voeren en binnen zetten doe je zelf, aangezien iedereen toch naar stal komt voor zijn paard.
Dat betekent dus niet dat je 'Alles zelf moet doen', maar dat je even overlegt met elkaar en zo ook een stuk goedkoper uit bent.
Paddenpad schreef:Sugarfoot schreef:Een voerschema en het binnen/buitenzetten is geen probleem, dit kan onderling makkelijk worden geregeld.
Dat is zo op papier inderdaad,maar in de praktijk?!
Wat als degene die voerbeurt heeft ineens met een kapotte auto staat en van minimaal 10km verder moet komen sochtends in de winter met sneeuw bijvoorbeeld, of autopech heeft geen fiets en de bus daar niet kan komen?
Wat als iemand met een dikke kater in zijn bed blijft liggen omdat hij/zij een feestje heeft gehad de vorige dag?
Wat wanneer de voerbeurt plots een flinke griep heeft en met koorts in bed blijft liggen of het kind is ziek?
Je moet echt wel mensen hebben waar je van op aan kan en zelf zou ik er niet gerust op zijn.
Paddenpad schreef:LouLouB schreef:Ik sta op eenzelfde stal als hier geschetst wordt en bij ons regelen we het zo dat iedereen een dag verantwoordelijk is voor het voeren in de ochtend en het buitenzetten.
Avond voeren en binnen zetten doe je zelf, aangezien iedereen toch naar stal komt voor zijn paard.
Dat betekent dus niet dat je 'Alles zelf moet doen', maar dat je even overlegt met elkaar en zo ook een stuk goedkoper uit bent.
Er zijn ook mensen die in een bepaalde sector werken dat ze wisselende diensten draaien,wanneer die persoon dan moet werken tot 22.00u blijft het paard dan buiten staan?
Niet iedereen komt op hetzelfde tijdstip savonds lijkt mij,paarden die dan met hun weidemaatje mee willen kunnen dan over de draad of door het lint meekomen wanneer ze alleen achter moeten blijven.
De paarden worden onrustig wanneer de ene zijn voer al op heeft en de andere krijgt het een uur later,hoort die eerste dat en wil ook weer voer!
Sugarfoot schreef:Wij hadden het volgende probleem:
Hooi kochten wij op grote schaal in, pensionklant pakt wat hij/zij nodig heeft en geeft dit door. Aan het eind van de maand wordt dit verrekend.
Wij liepen tegen het probleem aan dat de pensionklant het paarden houden opeens te duur vond en de rekening van het hooi niet wilde betalen. Want 'zoveel heb ik toch niet gepakt?' Dat soort fratsen kregen wij helaas.
Uiteindelijk waren wij degene die heel erg voor onnodige kosten kwamen te staan.
Angela schreef:Sugarfoot schreef:Wij hadden het volgende probleem:
Hooi kochten wij op grote schaal in, pensionklant pakt wat hij/zij nodig heeft en geeft dit door. Aan het eind van de maand wordt dit verrekend.
Wij liepen tegen het probleem aan dat de pensionklant het paarden houden opeens te duur vond en de rekening van het hooi niet wilde betalen. Want 'zoveel heb ik toch niet gepakt?' Dat soort fratsen kregen wij helaas.
Uiteindelijk waren wij degene die heel erg voor onnodige kosten kwamen te staan.
Dat is ook geen handige manier. Spreek van tevoren af wat de "hooi/stro inclusief" prijs is, en daarbij kan iedereen pakken wat het nodig heeft, net als bij een gewone all-in pension stal. Alleen wordt dan gegeven wat er nodig is, nu wordt er gepakt wat nodig is. Dat is gewoon een gemiddelde per pension klant. Voor iedereen gelijk dus, en daardoor dus ook geen verrassingen aan het einde van de maand.
LouLouB schreef:@Paddenpad
Klopt, sommige mensen werken nachtdiensten of iets dergelijks. Die mensen zorgen dat alles klaar staat, zodat iemand anders hun paard alleen nog maar naar binnen mee hoeft te nemen. En onrust om oneven voertijden ken ik eigenlijk niet.. Dat ligt er misschien ook aan wat een paard gewend is.