Huurpijs voor deze locatie.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 15:04

@Tijn goed gezien..dat deze persoon ook in het plan zit.

Jammer dat sommige mensen niet meer leuk kunnen reageren als mensen toch niet zo enthousiast reageren op hun plan..(is ook niet leuk om te horen).

Maar mijn paard staat in brabant op luxe pension stal en daar is de kale prijs dus inclusief voer wijdegang, stro etc super de luxe binnenbak met professionele bodem (25*70en overdekte longeercirkel en loslaat ruimte onbeperkt warm water, super grote buitenbak + springweide : voor kleine pony's (AB) 155 euro, CD 175 en paarden 235, maar dan ben je dus wel van alle gemakken voorzien en voor alles wordt gezorgd (behalve uitmesten)

en dit is in brabant en in twente betaal je echt wel minder voor deze faciliteiten, dus ik denk max 50 euro voor alleen de wei zoals de TO omschrijft is meer dan genoeg in mijn optiek.

Daarnaast is het alleen maar te doen al je relatief dichtbij die weide woont, ik kan nu rustig 1 maand op vakantie gaan..mijn paard zal er super bijstaan

Daarnaast kun je voer/stro etc merken..maar dan moet je wel mensen hebben die allemaal met elkaar handen van elkaars stro afblijven...

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 15:05

Wesco schreef:
mang schreef:
Nounou, ik vind het niet meer dan normaal om zelf wat voor je paard te doen ;) Kom jij soms alleen om te trainen??

Ik kom om te rijden en te tutten. Ik mest de paddock uit en doe de stal wanneer deze nog niet gedaan is. Ik vind het luxe om te komen wanneer het mij uitkomt. Hiervoor heb ik op een stal gestaan waar jezelf voer moest klaar zetten en buiten zetten. Hierdoor werd ik geacht om op een bepaald tijdstip te komen. Uitslapen zat er dus niet in. En soms erg vervelend om andere (sociale) afspraken steeds om je paard heen te plannen.

Hmm oke. Dit zinnetje kwam op mij heel vreemd over. Alsof het heel raar is om zelf voor je eigen paard te zorgen..
Citaat:
als ik verdorie echt alles zelf moest regelen.

janvm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-11 15:07

Toevoeging: Het is de bedoeling dat de paarden zoveel mogelijk buiten staan, het binnen zetten hoeft dus niet, ook niet 's winters.

@Annemiek89: Het is ook een optie om de stal all-in te maken, alles is mogelijk maar dan moet er wel animo zijn en qua kosten moet het contractueel vastgelegd worden (halfpension hebben wij eerder mee gewerkt maar we werden door bepaalde klanten de kosten in gejaagd omdat ze het paarden houden plots te duur vonden).

Wesco

Re: Huurpijs voor deze locatie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 15:10

Als ik dan toch advies mag geven zou ik er een pensionstal van maken waarbij de stal eigenaar voert en binnen en buitenzet. Dit om onrust te voorkomen bij de paarden onderling.
De stal eigenaar koopt het hooi en / stro in. De stal kaal verhuren en dan het stro en hooi laten afnemen bij de stal eigenaar. Ik vind het wel een must dat de bak een goede bodem heeft.

Posh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 15:13

Ik ben de dochter van de TS :j

En wij horen graag:
- wat een paardenliefhebber voor deze plek over zou hebben
- eventuele motivatie

Reacties als:
en
Dan zocht ik een andere stal

Vind ík geen meerwaarde hebben.

@mang: Er zijn best veel paardenhouders die inderdaad zelf alles voor hun paard willen doen, júist omdat het zelf niet voeren e.d. hun niet goed is bevallen... Met zulke mensen krijgen wij nu veel te maken, in dat geval kunnen ze bij ons hun gang gaan.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 15:14

Op zo goed als iedere stal zit het hooi/stro bij de prijs in. Ik snap de opmerking "dat het niet werkt" dus eigenlijk niet. Ook is het in grote hoeveelheden kopen echt vele malen goedkoper dan het kopen van enkele balen. Bovendien kun je voor 1 paard alleen kleine balen kopen, omdat het werken met grote balen dan echt niet werkt, of iedereen moet een eigen stal voor opslag hebben. En hoe zie je of niemand van jou grote baal pakt? Je zet de pensionklanten dus onnodig voor extra kosten. Als de stalhouder hooi en stro betaald, dan ben je gewoon echt goedkoper uit doordat je kunt werken met grote balen, en ook nog eens groot kunt inkopen.

Dus daarom: hoezo "dat werkt niet?" Wat zijn jullie ervaringen daar dan in? Ik denk eerder dat ieder voor zich niet gaat werken. Krachtvoer is natuurlijk een ander verhaal, dat kan heel prima ieder voor zich, en wordt juist vaak fijner gevonden zodat het voer is aangepast op het paard.

Tijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 15:16

janvm schreef:
@Angela: Het door ons betalen van voer etc. dat de pensionklant maar 'pakt wat het nodig heeft' werkt absoluut niet. Mijn ervaring is wel dat de klant zelf ervoor zorgt dat het 's ochtends of in het weekend door een ander wordt gedaan.

Het opslaan van strooisel is mogelijk, dit kan tevens gemerkt worden per klant. Tot nu toe lopen de meningen over welk paard op welke bodem moet ook erg uiteen.

Een gedraineerde zandbak is heel goed te creëren, dit zou bijvoorbeeld in de toekomst (als de plannen op papier eenmaal zijn uitgewerkt) kunnen. Reacties met toevoegingen of wat eventueel in jouw ogen mist zijn ook welkom!

Ik heb jaren doe het zelf gestaan en wij pakten wat we nodig hadden aan hooi en stro, dat gaf nooit problemen.
Tegen wat voor problemen ben je dan aangelopen dat je van mening bent dat echt niet werkt?

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 15:16

Sugarfoot schreef:

En wij horen graag:
- eventuele motivatie

Reacties als:
en

@mang: Er zijn best veel paardenhouders die inderdaad zelf alles voor hun paard willen doen, júist omdat het zelf niet voeren e.d. hun niet goed is bevallen... Met zulke mensen krijgen wij nu veel te maken, in dat geval kunnen ze bij ons hun gang gaan.

Ik sta zelf ook op een stal waar ik alles zelf kan bepalen en doen. Maar wij hebben onderling een schema voor binnen/buiten zetten en voeren. Stro krijgen wij van stal, hooi halen we zelf. Hooi zelf halen vind ik ook heel fijn omdat ik nu zelf kan bepalen wat ik goed hooi vind en dus wil kopen. Het lijkt mij 10x niks als alles zou worden gedaan, en ik zelf alleen maar hoef te komen om mijn paard te rijden oid.

Posh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 15:23

Wij hadden het volgende probleem:

Hooi kochten wij op grote schaal in, pensionklant pakt wat hij/zij nodig heeft en geeft dit door. Aan het eind van de maand wordt dit verrekend.

Wij liepen tegen het probleem aan dat de pensionklant het paarden houden opeens te duur vond en de rekening van het hooi niet wilde betalen. Want 'zoveel heb ik toch niet gepakt?' Dat soort fratsen kregen wij helaas.

Uiteindelijk waren wij degene die heel erg voor onnodige kosten kwamen te staan.

Tijn

Sugarfoot schreef:

En wij horen graag:
- eventuele motivatie

Reacties als:
en

Zelf een reactie plaatsen wat de huurprijs zou moeten vind je wel meerwaarde hebben?

Paddenpad

Nou TS ik hoop voor je dat je mensen kunt krijgen die minimaal 3 paarden of pony's hebben want anders wordt het naar mijn ervaring een en al ellenden om 6 verschillende mensen op 1 pension het scenario in handen te geven.

Persoonlijk zou ik niet gaan voor zo een combinatie en vind het fijn dat ik nu precies iedere maand weet wat ik kwijt ben aan stalgeld,ook omdat ik wat verder weg gekozen heb zodat mijn paard iedere dag weidegang heeft zomer en winter ben ik blij dat ik niet verplicht iedere dag op een bepaald tijdstip hoef te gaan en weet dat mijn paard krijgt wat ze nodig heeft.

Er zullen onderling strakke afspraken gemaakt dienen te worden en dan maar hopen dat iedereen zich eraan houdt,wil dit project slagen.

Posh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 15:24

Een voerschema en het binnen/buitenzetten is geen probleem, dit kan onderling makkelijk worden geregeld. :j

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 15:24

Ik denk dat je je markt enorm vergroot als je binnen/buiten-zetten en voerdiensten zelf regelt en dus niet aan de klant overlaat. Je kunt wel vragen of voer klaar te zetten zodat je het alleen maar in stal hoeft te kiepen.
Je kunt hooi en stro zelf regelen en dan tegen kostprijs aan de klanten doorverkopen, zodat het wel centraal geregeld is maar de klant toch zelf kan bepalen. Edit: vooraf betalen dus. ;)

LouLouB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 15:34

Ik sta op eenzelfde stal als hier geschetst wordt en bij ons regelen we het zo dat iedereen een dag verantwoordelijk is voor het voeren in de ochtend en het buitenzetten.
Avond voeren en binnen zetten doe je zelf, aangezien iedereen toch naar stal komt voor zijn paard.

Dat betekent dus niet dat je 'Alles zelf moet doen', maar dat je even overlegt met elkaar en zo ook een stuk goedkoper uit bent.

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 15:36

Sugarfoot schreef:
Een voerschema en het binnen/buitenzetten is geen probleem, dit kan onderling makkelijk worden geregeld. :j

Dat is zo op papier inderdaad,maar in de praktijk?!
Wat als degene die voerbeurt heeft ineens met een kapotte auto staat en van minimaal 10km verder moet komen sochtends in de winter met sneeuw bijvoorbeeld, of autopech heeft geen fiets en de bus daar niet kan komen?

Wat als iemand met een dikke kater in zijn bed blijft liggen omdat hij/zij een feestje heeft gehad de vorige dag?
Wat wanneer de voerbeurt plots een flinke griep heeft en met koorts in bed blijft liggen of het kind is ziek?

Je moet echt wel mensen hebben waar je van op aan kan en zelf zou ik er niet gerust op zijn.

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 15:39

Pfoeh ik zou hier ook geen geld voor betalen, dan kun je beter zelf een weitje huren en alles zelf doen.
Dit is niet bedoeld om het af te kraken maar ik denk wel dat veel mensen zo denken.
Ik heb mijn pony om bij te relaxen in de weinige vrije tijd die ik al heb, dus als ik ook nog het binnen/buiten zetten hooi/stro ect zelf zou moeten regelen zou ik daar niet gaan staan.
Ik sta nu op een pension stal waar alles wordt gedaan, binnen/buiten zetten, uitmesten, voeren tevens hebben we ook nog een grote buiten bak en een binnen bak, en overdekte wasplaats. Hiervoor betaal ik +- 230 euro. Dit is wel in brabant.
Ook heb ik op een wei gestaan waar we alles zelf moesten regelen en waar we ook geen bak hadden.

Wanneer jullie hier echt een pensionstal van willen maken zou ik als eerst voor een goede bak zorgen. En ook het binnen en buiten zetten zelf doen. Ik snap wat je zegt over het hooi/stro en voeren. De makkelijkste oplossing is dan om zelf de stallen te mesten en er stro en hooi in te gooien. Dan krijg je ook geen gezeur dat de ene pensionklant veel meer hooi/stro pakt dan de ander. Dit is wel meer werk maar je kan er dan ook een stuk meer voor vragen.
Voer zou je als extra optie kunnen doen, dus dat jullie voor een x aantal euro's de paarden voeren met basisbrok, willen ze ander voer, prima maar dan zelf aanschaffen en eventueel ook zelf voeren.

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 15:41

LouLouB schreef:
Ik sta op eenzelfde stal als hier geschetst wordt en bij ons regelen we het zo dat iedereen een dag verantwoordelijk is voor het voeren in de ochtend en het buitenzetten.
Avond voeren en binnen zetten doe je zelf, aangezien iedereen toch naar stal komt voor zijn paard.

Dat betekent dus niet dat je 'Alles zelf moet doen', maar dat je even overlegt met elkaar en zo ook een stuk goedkoper uit bent.

Er zijn ook mensen die in een bepaalde sector werken dat ze wisselende diensten draaien,wanneer die persoon dan moet werken tot 22.00u blijft het paard dan buiten staan?
Niet iedereen komt op hetzelfde tijdstip savonds lijkt mij,paarden die dan met hun weidemaatje mee willen kunnen dan over de draad of door het lint meekomen wanneer ze alleen achter moeten blijven.
De paarden worden onrustig wanneer de ene zijn voer al op heeft en de andere krijgt het een uur later,hoort die eerste dat en wil ook weer voer!

LouLouB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 15:41

Paddenpad schreef:
Sugarfoot schreef:

Dat is zo op papier inderdaad,maar in de praktijk?!
Wat als degene die voerbeurt heeft ineens met een kapotte auto staat en van minimaal 10km verder moet komen sochtends in de winter met sneeuw bijvoorbeeld, of autopech heeft geen fiets en de bus daar niet kan komen?

Wat als iemand met een dikke kater in zijn bed blijft liggen omdat hij/zij een feestje heeft gehad de vorige dag?
Wat wanneer de voerbeurt plots een flinke griep heeft en met koorts in bed blijft liggen of het kind is ziek?

Je moet echt wel mensen hebben waar je van op aan kan en zelf zou ik er niet gerust op zijn.

Op de stal waar ik sta (eenzelfde als hier beschreven wordt) staan wij met 7 mensen die varieren van 16 jaar tot 50, van moeder tot stapper en ik heb nog nooit meegemaakt dat iemand de paarden niet buiten kwam zetten. Natuurlijk komt het voor dat iemand niet kan, maar dat kan altijd onderling geregeld worden. Op zo'n stal ben je samen verantwoordelijk en mijn ervaring is dat dat heel erg goed werkt.

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 15:42

Paddenpad schreef:
LouLouB schreef:

Er zijn ook mensen die in een bepaalde sector werken dat ze wisselende diensten draaien,wanneer die persoon dan moet werken tot 22.00u blijft het paard dan buiten staan?
Niet iedereen komt op hetzelfde tijdstip savonds lijkt mij,paarden die dan met hun weidemaatje mee willen kunnen dan over de draad of door het lint meekomen wanneer ze alleen achter moeten blijven.
De paarden worden onrustig wanneer de ene zijn voer al op heeft en de andere krijgt het een uur later,hoort die eerste dat en wil ook weer voer!

zo iemand zal dan dus niet op zo'n stal gaan staan he ;)

LouLouB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 15:44

@Paddenpad

Klopt, sommige mensen werken nachtdiensten of iets dergelijks. Die mensen zorgen dat alles klaar staat, zodat iemand anders hun paard alleen nog maar naar binnen mee hoeft te nemen. En onrust om oneven voertijden ken ik eigenlijk niet.. Dat ligt er misschien ook aan wat een paard gewend is.

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 15:46

Nee Mang inderdaad niet,maar die andere zijn dan verplicht om allemaal tegelijk op hetzelfde tijdstip aanwezig te zijn savonds anders blijft hun paard ook achter en wordt niet gevoerd?!

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 15:49

Sugarfoot schreef:

Hooi kochten wij op grote schaal in, pensionklant pakt wat hij/zij nodig heeft en geeft dit door. Aan het eind van de maand wordt dit verrekend.

Wij liepen tegen het probleem aan dat de pensionklant het paarden houden opeens te duur vond en de rekening van het hooi niet wilde betalen. Want 'zoveel heb ik toch niet gepakt?' Dat soort fratsen kregen wij helaas.

Uiteindelijk waren wij degene die heel erg voor onnodige kosten kwamen te staan.

Dat is ook geen handige manier. Spreek van tevoren af wat de "hooi/stro inclusief" prijs is, en daarbij kan iedereen pakken wat het nodig heeft, net als bij een gewone all-in pension stal. Alleen wordt dan gegeven wat er nodig is, nu wordt er gepakt wat nodig is. Dat is gewoon een gemiddelde per pension klant. Voor iedereen gelijk dus, en daardoor dus ook geen verrassingen aan het einde van de maand.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 15:51

Angela schreef:
Sugarfoot schreef:

Dat is ook geen handige manier. Spreek van tevoren af wat de "hooi/stro inclusief" prijs is, en daarbij kan iedereen pakken wat het nodig heeft, net als bij een gewone all-in pension stal. Alleen wordt dan gegeven wat er nodig is, nu wordt er gepakt wat nodig is. Dat is gewoon een gemiddelde per pension klant. Voor iedereen gelijk dus, en daardoor dus ook geen verrassingen aan het einde van de maand.

Ik denk dat je daar te veel vertrouwen hebt in de gemiddelde pensionklant. Ik ken er genoeg die gerust meer zouden pakken 'want ik betaal het toch niet zelf'.

Hooi en stro op vaste tijden kunnen afrekenen bij de staleigenaar zou eigenlijk niet nodig moeten zijn, maar is imo wel het 'veiligst'.

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 15:52

LouLouB schreef:
@Paddenpad

Klopt, sommige mensen werken nachtdiensten of iets dergelijks. Die mensen zorgen dat alles klaar staat, zodat iemand anders hun paard alleen nog maar naar binnen mee hoeft te nemen. En onrust om oneven voertijden ken ik eigenlijk niet.. Dat ligt er misschien ook aan wat een paard gewend is.

Nou de meeste paarden hebben zulke goede oren dat wanneer je ook maar heel zachtjes de voerton opentrekt of wanneer ze de schep iin de brokken horen gaan zich echt wel laten horen.

De mijne krijgt na het rijden altijd een schep muesli en dan hoor je die andere echt wel protesteren dat ze ook iets willen,wanneer die ook binnengehaald zijn en ik savonds gereden heb.
Tevens is het ook geen optie om sochtends alles buiten te zetten na het voeren en 1 binnen te houden om te rijden want dan komt ze ook over de deur als je niet uitkijkt.

LouLouB

Re: Huurpijs voor deze locatie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 15:57

@ Paddenpad
Dat is jou ervaring. Jou paarden zijn waarschijnlijk ook gewend om allemaal tegelijk eten te krijgen?
Bij ons weten alle paarden in de ochtend dat ze tegelijk eten krijgen, en hoor je inderdaad hinniken. Maar in de avond weten ze simpelweg dat ze niet tegelijk eten krijgen en hoor ik er geen een tegen de deur aan schoppen of hinniken. Ik denk dat het afhankelijk is van wat een paard gewend is.

In de ochtend rijden heb je gelijk in, alleen achterblijven vinden ze niet fijn, maar goed, bij ons rijdt er niemand in de ochtend, dus dat probleem hebben we niet. Wat ik doe als ik in de ochtend wil rijden is eerst buiten zetten, dan mesten en alles klaarzetten en daarna ophalen. Dan is er geen probleem meer.