heel inie minie voorplukje

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Fenna_s

Re: heel inie minie voorplukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 13:51

hebben jullie ook ervaring met cowboy magic? dat schijnt ook te helpen voor het groeien van de manen.

Change_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 14:00

ik heb het wel een keer gedaan, meneer had geen voorpluk en zijn manen zagen er ook niet uit.. Heb het er allemaal eraf gehaalt en zijn voorpluk is nog niet lang maar het is zeker langer en voller als dat het daarvoor was. Het is dan wel bij me shetlander en niet bij een tinker

voor:
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-NNHSKKHA.jpg

na denk ik 1 a 2 maanden:
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-B8OHRWBW.jpg

en nu:
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-UC673VHU.jpg

t is nog niet veel maar iig een stuk beter dan dat het was

Luisa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-11 15:26

Ja, ik heb ook ooit met een efileerschaar de puntjes van de voorpluk en manen geknipt (manen caa 2 cm, voorpluk halve cm haha) maar nooit echt verschil gemerkt.

Ja ik gebruik cowboy magic, voor zowel de manen + voorpluk, als ook voor de staaart en sokken.

@change_ dat ziet er idd stukken beter uiit! Maar ik diirf t echt niet af te knippen, stel je voor dat er niets mmeer terug komt :$
Toch maar even noch wachten tot het derde oor bijgegroeit is en dat dan mee naar voren halen denk ik.

Change_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 18:31

er zal geen kale plek overblijven.. Denk ook wel dat het een fabeltje is dat het niet meer terug groeit.. Haren vallen er de hele dag uit en daar groeien toch ook gewoon weer lange nieuwe haren voor in de plaats?

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 23:05

Haar blijft toch gewoon groeien, het denkt toch niet van: 'Hé, nou is alles eraf, lekker kort, laten we het zo maar houden en stoppen met groeien?'
Mijn paard had dunnen en sprieterige manen toen ik haar kreeg, meteen anderhalve hand breed geknipt (het was heel lang :'() en nu groeit het super aan. Haar voorpluk is altijd al dun geweest, wel lang, maar dun. Ik denk ook dat het aanleg is. Net als bij mensen trouwens (dacht ik).

Luisa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-11 23:09

Nee, idd zal het haar zelf niet gauw op het idee komen van goh, laten we eens sniet meer gaan groeien!
Maar ik vind het wel moeilijk..
Als ik mn benen scheer komt t ook dubbel zo hard terug, netzo met het derde oor van noes, maar toch ben ik ergens bang dat er strax niks meer over blijft..

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 23:26

Ja snap ik. Je hebt het ook nog nooit geprobeerd? Misschien kan je een heel ieniemienie stukje doen en dan kijken hoe dat gaat?
Persoonlijk denk ik dat de voorpluk nooit veel langer zal worden dan hij nu is, kijk ook maar naar een foto hierboven ergens, die heeft lange manen maar niet echt een lange voorpluk. Ik ben bang dat jij hetzelfde hebt met jouw paardje. Tja, ik snap dat het niet zo mooi is, maar ach, je bent toch gek op haar ;) Succes ermee !

Jeanneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 23:32

Knip je ook vaak de (dode) puntjes eraf? Dat hielp enorm bij mijn paard.

Echt niet de hele pluk eraf scheren, dat is eeuwig zonde!

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 21:05

http://94.100.121.231/1360000001-1360050000/1360014601-1360014700/1360014684_6_DT7n.jpeg

hier nog zon zielepiet, okee geen tinker die een super bos hebben moet! maar toch.
haar manen verder zijn behoorlijk dik maar der voorplukkie blijft zo...
ze heeft hem nu alleen iets dunner dan op de foto, aangezien de der hoofd precies op dat plekkie stoten moest.(ze had stres toen ze door de deur heen moest gooit der hoofd omhoog en whoppaaa.... deur is inmiddels door mn lieve pappie 50 cm verhoogd!)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 21:20

Doen we bij Funny ook, dat '3e oor' ermee proppen. Bij [naam] is ie afgeknipt omdat het in de weg ligt.
Staat wel beter hoor :)

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 22:01

Mijn merrie heeft 3 (bij wijze van) haren als voorpluk. Ik laat nu een stukje 3e oor groeien...nu heeft ze iets van wat je een voorplukje kan noemen.

Ter illustratie:

Afbeelding

Kan er niet heel erg mee zitten...staart vindt ik belangrijker.