Groei maantjes, groei!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 10:10

1997suus schreef:
I.p.v. Cowboy Magic, probeer eens Hergon haar Serum van de action. Is veel goedkopen maar 3 euro en het werkt even goed als de Cowboy Magic. Ik gebruik het ook voor de manen van mijn paard die niet willen groeien :)

reken eens uit.. het aantal ml in het stinkende action serum en de neutrale cowboy magic?
idd.. actionserum is NIET goedkoper! :Y)

Cowboy magic an-sich doet niets aan de groei, maar houd de manen zacht (breken minder af) en ontklit makkelijk!
ik zweer erbij _/-\o_

lisanne66

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 15:32

cowboy magic werkt wel goed vind ik zelf

quarterH

Re: Groei maantjes, groei!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 15:39

cowboy magic is goed tegen afbreken maar stimuleerd geen groei.
wat wel groei stimuleerd is Shepley's MTG. te verkrijgen bij veel westernzaken (UHG webshop heeft het ook, zitten ook hier op bokt).

dat spul is SUPERRRR!!!!!

ook tegen allerlei soorten huidaandoeningen. bv mok, schimmel enz. echt paar dagen en het is WEG!

en als je het 1 x per week in de manenkam/staartwortel inmasseerd bevoorderd het ook de groei van de haren.
is is wel vies spul dat stinkt en vettig is.
maar het werkt echt super! ik zweer erbij! ook op kale plekjes op het lijf of hoofd van stoten werkt het super.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 15:44

De lengte van manen is genetisch bepaald, dus je kan er van alles in gooien, maar als dit zijn genetische lengte is... zal het zo blijven

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 15:48

quarterH schreef:
cowboy magic is goed tegen afbreken maar stimuleerd geen groei.
wat wel groei stimuleerd is Shepley's MTG. te verkrijgen bij veel westernzaken (UHG webshop heeft het ook, zitten ook hier op bokt).

Goede tip, ik ga het eens proberen.

binky

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 15:50

stef schreef:
De lengte van manen is genetisch bepaald, dus je kan er van alles in gooien, maar als dit zijn genetische lengte is... zal het zo blijven

:j

Marsu

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 20:18

Ik ben wel benieuwd naar die Shepleys m.t.g. Mijn merrie heeft door ziekte hele korte manen gekregen (vielen gewoon uit).

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 21:39

Ik vond diverse topics op Bokt en die waren erg positief dus ik ga het zeker proberen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 22:11

Shapleys zorgt alleen dat beschadigde manen sneller terug komen. Het is geen wondermiddel voor een paard wat van zichzelf geen lange manen heeft. Ik heb het voor m'n haf gebruikt toen ze dr staart tijdens de dracht had geschuurd. Hielp wel, maar t is wel vette zooi

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 11:11

Ik zou het willen gebruiken omdat de haarkwaliteit vrij bros is en daardoor snel afbreekt, zou het daarvoor wel geschikt zijn Stef? De groei is geen probleem, maar omdat het zo kwetsbaar is raakt het haar ook snel beschadigd.

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 19:06

Ik heb vanmiddag maar even cowboy magic spul gekocht en moet zeggen dat het zowiezo echt erg fijn werkt..Had maar een klein beetje nodig om de manen en staart te doen en kon het zo uitkammen..Ook werden de staarten van mijn vieze weide paarden er best schoon van..Eerder gebruikte ik andere antiklit,maar die werkte echt niet zo goed als deze :)

ymkeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 20:07

Mijn friesje vlecht ik in, zij heeft hele dunne manen, die afbreken, en ze zullen nooit dik worden, maar sinds ik ze vlecht, worden ze wat dikker en groeien ze ook.

Blubje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 20:39

Klinkt misschien een beetje raar maar knippen kan ook helpen.
Als het dood is aan de onderkant dan groeit het niet verder. En het groeit sneller.
En heb lijkt dikker... En dan in combinatie met wondermiddeltjes.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 16:51

Blubje11 schreef:
Klinkt misschien een beetje raar maar knippen kan ook helpen.
Als het dood is aan de onderkant dan groeit het niet verder. En het groeit sneller.
En heb lijkt dikker... En dan in combinatie met wondermiddeltjes.

Als het aan de onderkant dood is groeien de manen niet meer?
Klopt niet. De manen groeien boven aan de manenkam en niet onder. Jou haar groeit ook gewoon ookal zijn de putjes dood.
Knippen is ervoor zodat je de dode manen weg knipt waardoor het niet afbreekt. Want wat dood is breekt snel af ;)

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 16:54

Heel veel anti-klit en vlechten :j Zelf heb ik niet altijd zin in vlechten, maar t is eigenlijk wel beter voor de groei.