Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Moos99 schreef:De stal komt in de regio Noord-Brabant, Bakel.
Ik betaal de huur voor een jaar, deze begint in januari.
Ik probeer dan ook vanaf januari de stallen vol te hebben, hoe makkelijk dit word weet ik dus nog niet.
Alle stalling in omgeving liggen ook tussen de 200-300 euro.
studiemiep schreef:.Ik weet het uiteraard maar van 1 stalling en daar sta ik zelf, Paarden worden binnen en buiten gezet 6 dagen per week, op zondag moet je het zelf doen. Paarden staan per 2 in een ruime weide (dus geen paddock), paarden staan zo gemiddeld 4.5-5-5.5 uur buiten (afhankelijk van het weer..) de weidegang is extra en kost 25 euro.
Uitmesten mag je zelf doen maar kan ook voor je worden gedaan (kost 25 euro extra). Paarden staan allemaal in zeer droge schone stallen (ik laat mijn stal uitmesten)
AB Pony's vanaf 130 euro in de maand.
CD pony's vanaf 150 euro in de maand.
Paarden vanaf 210 euro in de maand.
Het gebruik van de accommodatie zit daarbij inbegrepen, evenals brok, kuilvoer, stro en ontworming
(uitmesten is dus + 25 euro en weidegang ook +25 euro).
Dus tis prima voor TS als ze een pensionstal wilt beginnen maar ik denk dat ze haar prijs al behoorlijk hoog moet zetten om zelf al uit de kosten te komen omdat de hooi/stro kosten zo hoog zijn.
studiemiep schreef:Tuurlijk kun jij je prijs laag zetten, alleen ik denk dat het voor jou dan vrij lastig is om uit te kosten te komen vanwege de hoge stro en hooi prijzen, en ik neem aan dat jij wel uit te kosten wilt komen. En wat doe je met die mensen die heel veel stro en hooi gebruiken?
Bij ons op stal is het trouwens ook super rustig en hebben veel recreatie rijders en veel mensen die buitenritten maken (zal van het weekend eens tellen hoeveel paarden ze hebben staan).
Uitmesten gebeurd trouwens iedere dag behalve zondag (ik laat het doen omdat ik gene tijd ervoor heb, maar er zijn ook genoeg die het zelf doen en dat is ook prima te doen omdat we echt goede droge stallen hebben)
mhollander schreef:En hoe doe je dat met sleutels? Krijgt iedereen een sleutel en kunnen ze komen en gaan wanneer ze willen? Of is er altijd iemand aanwezig tot een bep. tijd. Is er iemand die bij de stallen woont?
Wat als er onderling ruzie komt. Praat uit ervaring. Sta je sterk genoeg in je schoenen om geen partij te kiezen.
Begrijp me niet verkeerd. Is voor mij ook een droom hoor als ik 300 per maand zou overhouden maar ben bang dat je dat niet red.
Hoe zit het met verzekering? Toen ik wat ging huren kon ik dus niet de loods enz verzekeren omdat ik niet de eigenaar ben. Ik kan alleen de spullen in de loods verzekeren. Dus niet de stallen zelf. Daar draait de eigenaar op, die kan het wel door verrekenen in de huurprijs.
Ben wel beniewd hoe alles verder gaat hou dit topic zeker in de gaten.