paard langs de fiets gevaarlijk?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

shadowtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 12:51

natuurlijk is het wel gevaarlijk, maar het ligt er maar net aan of je een rustig, braaf paard/pony hebt of niet.
de een vind het eng,raar. de ander vind het weer heerlijk.
ik fiets weleens met mn pony en die vind het juist erg leuk.
maar het blijft toch een risico vind ik.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 13:10

Citaat:
maar het blijft toch een risico vind ik

tja, dat vind ik van rijden onder het zadel en mennen ook......
aan de hand lopen met mijn tank is nog het meest riskante

Manuella23

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 15:28

Ik doe het zelf elke dag bijna,
zazou is dan ook betrouwbaar voor dat soort dingen,
het hangt ook van je pony/paard af vind ik...

Myke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 17:35

Ik neem de vouwfiets mee en zit daarmee wat sneller met mijn voeten laag bij de grond. Werkt wel, maar je moet wel weten welk paard je meeneemt en wat er kan gebeuren. Het kan riskant zijn. Hangt van paard, situatie af. Maar dat is mijn mening.

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 18:01

ik neem Apollon wel eens een stukje mee uit fietsen, da's dan een ritje van 10 minuutjes over landweggetjes.
ik weet dat het gevaarlijk kan zijn. en dat er met het rustigste paard nog iets kan gebeuren, maar dan is alles gevaarlijk en kun je net zo goed je hele leven in je bed blijven liggen!

HeleennAnton

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 19:23

Ik doe het ook regelmatig met Anton maar ik heb dan wel altijd de fiets aan de hand want Anton loopt te langsaam om rechtop te kunnen blijven fietsen Schijnheilig Trouwens ik weet niet of als hij snel genoeg liep of ik het dat had gedaan want als Anton 1x naar een vlieg zwaait ben ik al van mijn fiets gebeukt, dat vind ik dus een beetje link.

SisLeone

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 22:45

Ik breng en haal ook regelmatig paarden naar en van de wei met de fiets. Doe dat nu al 7 jaar en er is nog nooit iets fout gegaan. Tuurlijk weet ik wel dat er dingen fout kunnen gaan maar dat zijn met meerdere dingen zo. Ik heb paarden ook in de wei met een gebroken been zien liggen omdat ze zich verstapten oid. Dan zou je niets meer kunnen doen. Er zijn veel dingen met haken en ogen eraan,.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 23:43

draumpje schreef:
hele volkstammen fietsen met het paard-pony
in mij ogen niet meer of minder gevaarlijk dan aan de hand, voor de kar of onder de mn, zolang je maar weet waar je mee bezig bent , maar geld dat niet voor alles

Jippie, ik hoor bij hele volksstammen *LOL* *LOL*
ik doe het regelmatig met een IJslander. Dat beest is zo cool, daar durf ik mee op carnavalzondag door de stad, die geeft geen krimp. Haar eigenaaresse heeft eens het touw tussen de spaken gehad. Stopt dus, heeft een half uur staan prullen alvorens de boel los te hebben en die IJs staat er droog naar te kijken: goh, heb je een probleem? Verward
Ik ben er vandaag mee gaan wandelen, hier in het dorp, langs een drukke doorgaande weg, grote rammelende vrachtwagens, knetterende brommers en rammelende fietsen, geen onvertogen handeling.
Kwestie van opvoeden?

Botervlieg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 23:51

Kwestie van levensmoe zijn?

Knipoog

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 00:14

Ik doe het ook nooit, je bent echt nergens als je paard wegrent.
Als ik wil longeren in de bak bij de 'buren', loop ik gerust dik 20 minuten met de merrie. Zij verklaren me voor gek dat ik niet ga fietsen, maar aangezien ik niet levensmoe ben Knipoog doe ik dat maar niet.
Met een Shet oid (no offence) vind ik het een ander verhaal, trouwens.

Manuella23

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 20:10

Myke schreef:
Ik neem de vouwfiets mee en zit daarmee wat sneller met mijn voeten laag bij de grond. Werkt wel, maar je moet wel weten welk paard je meeneemt en wat er kan gebeuren. Het kan riskant zijn. Hangt van paard, situatie af. Maar dat is mijn mening.

haha, ik doe net hetzelfde!!!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 20:20

Citaat:
haha, ik doe net hetzelfde!!!

me too, ik heb een kinderfiets uit de tijd dat ik nog met de honden fietste, kon ik met mijn voeten bij de grond, als er eentje een sanitaire stop maakte.......deed mijn paard vanmiddag ook aan de fiets, gaat ie uitgebreid staan plassen Verward

Overigens is de lol eraf bij mijn paard, hij stapt nu supertraag naast de fiets, wel heel braaf, maar het schiet geen bal op, ik neem de fiets mee, omdat ik dan niet terug hoef te lopen en fietsen bij de wei laten liggen mag niet bij ons