Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
. De mijne vinden een uurtje op stal prima maar daarna gaan ze gewoon echt de boel lopen terroriseren
dat is dus niet echt een oplossing (buiten het feit dat er geen stallen meer over zijn).
.
.
.
. Maar vanwege al die wilde verhalen over een extreme winter en het feit dat de overige paarden vannacht weer opgestald worden, is mijn overtuiging af en toe een beetje wankel
. Vorig jaar hebben ze het idd prima gedaan. Als de winter een enorme lading sneeuw met zich meebrengt, vind ik het ook niet erg, alleen die koude regen met die gure wind en dat dagen achter elkaar, daar maak ik me wel eens zorgen over.
. Onbeperkt voeren doen we hier wel. Er komt een baal kuil in de ruif en voordat ie leeg is, wordt hij bijgevuld. We kunnen de ruif ook niet echt afsluiten.
alleen stonden ze daar wel droog. En sinds bijna twee jaar staan ze dag en nacht buiten, ze zijn dus al wel 'gehard'.
Ajesca en Sofy. Ik heb te maken met twee beertjes in de winter, dat duurt eeuwen voordat die droog zijn, om nog maar niet te spreken van de shet die een vacht aanmaakt waar menig ijsbeer jaloers op is
. Uiteraard zijn ze wel op adem en voelt het zweet koud aan. Héél soms leg ik een plukkie kuil op de nieren, meer voor mijn idee want na vijf minuten ligt het toch op de grond en wordt het opgegeten
.
Net als de staart, dat die zo zwaar wordt door de ijspegels.
? Ik ben ook blij dat ik niet de enige ben op stal hoor, kunnen we elkaar steunen
. Als de boel financieel weer aantrekt, ben je dan wel van plan hem weer op stal te zetten?
.

Sees schreef:Packer, herkende je de profielfoto niet? Ik ben ook blij dat ik niet de enige ben op stal hoor, kunnen we elkaar steunen
. Als de boel financieel weer aantrekt, ben je dan wel van plan hem weer op stal te zetten?
Vuurneon, aha dat. Ik laat het altijd maar zitten, zou ook niet weten hoe ik het weg moet krijgen.
?
.
.
. Ik weet zeker dat er wel iets te regelen valt met de stalhouder mocht de nood aan de man zijn, alleen niet voor 10 paarden tegelijk
.
. Ik heb de warme kleren en handschoenen al klaar liggen!!
. Ik denk ook meer dat een schuilstal voor mijn gemoedsrust zou helpen als dat mijn paarden er meer dan een paar uur per jaar gebruik van zouden maken hoor
.
Voorderest zijn er, in mijn geval, geen verdere redenen om haar niét buiten te zetten. En wij komen ook stallen te kort, 8 paarden en 4 stallen, dus ik heb weinig keus. Of wij moeten in de loods een stal bijbouwen maar dit lijkt mij ook niks, staat ze zo alleen..
.
. Het is overigens wel een érg grote boom vóór een bomenrij. Droog staan ze dus niet, uit de wind in principe wel.
.
.
.
.[/quote]
ze hebben wel altijd hooi tot hun beschikking, geen schuilstal, wel een flinke rij bomen achter in de wei waar ze dan nooit bij staan...