Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
mirka1994 schreef:Mijn paarden staan ook zonder deken! Ik moet zeggen dat het me tot nu toe erg bevallen is! Vorig jaar was ik nog bang met zweet en rijden etc maar daar maak ik me ook niet druk meer om! Mijn volwassen merrie is wat mijn vorige da noemde chronisch verkouden maar heeft hier echt niet meer last van sinds zonder deken staat. Vorig jaar had ze er volgens mij zelfs minder last van dan de voorgaande jaren..
Voor het plaatje vind ik ze toch mooier als ze onder een deken staan maar goed om het daar nu om te doen :s
Ik vind dat wij mensen ons niet moeten bemoeien met hun prachtig zelf regelende temperatuurverschijning! Ik moet zeggen dat ik er misscien stiekem ook wel een beetje jaloers op ben als mens zijnde
mirka1994 schreef:Helaas zijn er uitzonderingen idd Appie... Maar je hebt iig geprobeerd, en zonder te proberen zou je het nooit weten..
Voeren julie ook nog speciale kruiden bij ofzo voor de weerstand? Ik voer in de winter dan toch een poedertje voor de luchtwegen omdat mijn volwassen merrie daar gevoelig voor is. En de kleine geef ik dan ook voor de zekerheid. Omdat ik toch vind dat er te weinig in het hooi en gras zit. En ze krijgen bij mij geen kilos brok (waar naar mijn idee ook niet alles in zit)..
kevje06 schreef:Denk dat paarden niet snel gaan hoesten van de kou maar van slecht geventileerde stallen en tocht.
Focussed schreef:Hoe gaat het bij jullie?
Mijn paard heeft geen extra vacht aangemaakt. De haren zijn denk ik iets korter dan 1,5 cm, eigenlijk gewoon hetzelfde als een paar weken geleden.
Ze lijkt het niet koud te hebben dus ik laat het lekker zo. Het andere paard wat geen deken op heeft is al veel wolliger. Maar misschien kan mijn merrie gewoon beter warmte vasthouden of is de vacht kort al isolerend genoeg.