af en toe op stal of regelmaat?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Regelmatig op stal of alleen bij slecht weer? (alleen herfst/winter)

Voor paard regelmaat, dus dagelijks snachts op stal
30 (66%)
Enkel bij slecht weer snachts op stal
15 (33%)

Totaal aantal stemmen: 45

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 08:56

EskeGirl schreef:
Gewoon lekker buiten.
Een paard kan veel meer aan dan mensen, als ze een stalletje hebben om te schuilen helemaal ideaal, ze zijn niet van suiker.
De meeste lijken regen helemaal niet erg te vinden :n

Nou die van mij wel :') Die staat zielig ineengekrompen met zielige oogjes te trillen.

Eske_B

Re: af en toe op stal of regelmaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 08:59

Daarom zei ik de de meeste :')
De Shetters hierzo vinden het niet erg, die kunnen kiezen, in de schuilstal is een afsluitbaar deel, daar wordt de dominante Shet bij heel slecht weer opgesloten, omdat ze anders de andere weg jaagt, maar dat is nog bijna nooit gebeurd...

manex

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 09:19

Waar staan je stallen? Naast je paddock misschien? Kun je dan niet gewoon de staldeur open laten staan, zodat ze zelf kunnen kiezen of ze binnen of buiten willen staan als je ze in de paddock hebt?
Dan kun je toch gewoon je stal als schuilstal gebruiken ook al zitten er deuren in?

intel_1x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-11 12:03

Helaas is die optie er niet Manex, dan moeten ze nl ons toekomstige terras met tuinmeubels doorkruizen (maakt ook te veel herrie, naast de troep, mest en vlasrommel wat ze dan veroorzaken). Ik haal ze nu altijd over de weg, want de paddock is aan de andere kant van het huis en dan ook nog stukje achterin de weide gelegen..

Mijn paarden gaan altijd onder de bomen staan als het hard regent, maar in de winter hebben ze natuurlijk daar niet zoveel aan als de bomen zo kaal zijn ;-)

Waarschijnlijk zal het ook helpen als ze de hele nacht ruwvoer ter beschikking hebben, omdat ze het nu op hebben rond 1 uur en ze zich dan gaan vervelen. Met als gevolg gebonk tegen de deuren :(