Van gewone stallen uitloopstallen maken, dom of verstandig?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

probabeest

Re: Van gewone stallen uitloopstallen maken, dom of verstandig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 13:30

gewoon proberen, ik heb een tijdje zoiets gehad met 1 grote en 3 kleintjes, heb wel eens 's nachts als we terugkwamen snel gespiekt hoe ze erbij stonden......met z'n allen in 1 stal (3.5 x 3.5) dus, lekker knus tegen elkaar aan.
moet wel zeggen dat al mij dieren allemaal reuze sociaal naar elkaar zijn.

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 19:23

Bij ons delen de paarden 1 stal van 4x4 met zijn 4en en dat gaat prima.
Verwacht niet dat ze met zijn allen met de regen etc. in de stal willen, bij ons staat er als het regent geen een binnen!
En soms liggen ze er met zijn 3en in.

Het is een risico, maar bedenk wel dat je daar een echt paard-waardig bestaan voor krijgt. Buiten in de groep!

Antar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 00:47

ik heb 3 paarden met 1 schuilstal , de stal waar ze in en uit in kunnen lopen is 4.00 / 5.00 M .
En ze staan kont aan kont met z'n allen eronder als het stort van de regen .
( 1 fries , berber en een grote 2,5 jarige , 2 merries en 1 ruin )

Annemun

Re: Van gewone stallen uitloopstallen maken, dom of verstandig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 10:55

Ik heb hier 2 ruinen die heel goed samen kunnen en 2 stallen die continue open staan. Stallen en paddock staan met elkaar in verbinding d.m.v. een pad. En ik kan eventueel ook het hek naar de wei open zetten. Ik sluit de paarden nooit op. Ze mogen zelf kiezen of ze buiten of binnen willen. Zelden dat ze samen op 1 stal staan. Meestal als er eentje op stal gaat staan, gaat de ander het liefste voor de stalopening staan onder de veranda. Die is niet graag opgesloten en meent zo snel te kunnen vluchten? De veranda voor de stallen is dus ook overdekt en afgemaakt met winddoek, zodat hij ook beschut staat.

Mijn advies; gewoon je staldeuren open zetten. Ze maken onderling wel uit wie waar gaat staan. Ik maakte mij eerst ook zorgen dat wanneer ze met 2en in 1 stal zouden staan als er paniek uitbreekt. Dat ze dan beide door de smalle deuropening willen. Maar dat is in al die jaren niet gebeurd. Paarden hebben zelf ook nog verstand blijkbaar :-)