Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ELpatcho schreef:Waarom wil je er geld voor hebben? Wees blij dat iemand jou paardje aandacht wilt geven omdat je dat zelf niet doet.
xxMaxx schreef:Never nooit dat ik nog een paard deel.... Gaat niet altijd even goed hoor!! Moet je het juiste persoon hebben
tinkervrouw schreef:wat maakt het nu uit dat ze 3 dagen niet kan .....
ze zoekt er voor haar paard toch ook een goede verzorging ..
en 100 euro vind ik niet veel ...
LillLady schreef:ELpatcho schreef:Waarom wil je er geld voor hebben? Wees blij dat iemand jou paardje aandacht wilt geven omdat je dat zelf niet doet.
Het gaat mij ook niet direct om het geld, maar de gene gebruikt wel mijn paard een aantal dagen in de week
er kunnen dan ook problemen ontstaan en ook gebruikt de gene me spullen ik ga er vanuit met goede bedoeling maar daarom wil ik er ook geld voor vragen dan weet ik tenminste dat een goed bedoelt persoon komt
d0nnaa_dan schreef:Of ik het er wel/niet voor zou betalen hangt af van de stalprijs die de eigenaar betaalt, wat ik met het paard mag en kan, en van de vrijheid die ik krijg.
100 euro voor 3 dagen vind ik erg veel, ik vind 75 echt de max. Vergeet niet dat hij/zij hiernaast waarschijnlijk ook nog wilt gaan lessen, dat komt er ook nog bij.
Hoeveel betaal je aan stalgeld?
Myca schreef:Als geld niet echt een isue is zou ik er niets voor vragen.
In jouw geval is het duidelijk prettig als een ander tijd en aandacht aan je paard geeft.
Maar als die bijrijder daarvoor moet betalen heeft hij/zij ook rechten. Ik heb nooit een bijrijder gehad, maar ik zou ten alle tijden helemaal zelf het heft in eigen hand willen hebben en als je ergens geld voor gaat vragen geef je een deel van je zeggenschap weg.
d0nnaa_dan schreef:Wat als je stalhouder onzorgvuldig je paard buitenzet en het daarbij een blessure oploopt?
Jij bent ten alle tijden verantwoordelijk voor je paard, en aan je stalhouder ga je ook een bijdrage vragen vanwege het risico op...
Dat is het gevaar wat je loopt door anderen met je paard om te laten gaan. Wie dan ook.
En ben je echt bereid om je paard voor zo'n deel op te geven? Ik zou echt nooit een bijrijder willen, mijn paard, mijn ding!
jiperdepip schreef:ik vind dat het een beetje afhangt van het bedrag dat jij aan stalling moet betalen.
sta je op een simpele stalling en vrij goedkoop dan betaald de leaser naar mijn idee minder dan bij een luxe en prijzige stalling
Danique_G schreef:Daarnaast denk ik dat er heel weinig mensen zijn die alle 7 dagen in de week bij hun paard zijn.
Verafjord schreef:Danique_G schreef:Daarnaast denk ik dat er heel weinig mensen zijn die alle 7 dagen in de week bij hun paard zijn.
hier zo iemand, ik ben er elke dag en ook al heb ik een bijrijdster dan nog ga ik die dag nog naar ze toe. Ik ben toevallig gisteren met ze verhuisd naar een pensionstal, waardoor ik er nog maar 1 keer per dag heen hoef omdat ze daar gevoerd worden voor me. Maar waar ik stond moest ik er 2 keer per dag heen om te voeren. 40 urige werkweek, elke morgen om half 8 alvast de poep uit de wei scheppen, werken, weer naar de paarden om te voeren. De donderdag komt mijn bijrijdster, maar ik was er dan toch 's morgens om te voeren en te mesten. Hooguit dat ik die dag dan niet 's avonds ging om te voeren, omdat zij ze al had gegeven.
maar goed dat is erg offtopic. Ik ben van mening dat iemand die mij uit de "brand" helpt door mijn paard(en) te verzorgen daar niet voor hoeft te betalen, in mijn ogen leveren wij elkaar een wederdienst. De 1 heeft een paardje waar ze mee kan rijden en de ander is blij dat ze die dag niet naar haar paard hoeft.
nikkialex schreef:Ik vind dat zoo egowistisch he.
mensen met een paard,
Iemand helpt jou uit de brand omdat jij anders op je paard zit te stuiteren omdat hij veel dagen niks doet omdat jij niet kan,
En dan vraag je er 100 euro voor iemand die JOU wil helpen!?
Eggt dodelijkk