Wat voor bedrag moet ik aan de leaser vragen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Rudina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-11 17:40

Ik zelf zit 5 dagen op school, 3 van de dagen van de week zitten bolvol met lessen daarbij woon ik 50 km van mijn school vandaan ook zet ik mijn paard 15km van mijn huis vandaan dan zou het op een dag veel gereis worden daar naast woon ik op mezelf en heb ik ook het huishouden.

Ik zet het paard wat verder van huis omdat ik een binnenbak wil, en vlakbij een bos omdat ik ook graag bosritten maak.
Mijn studie duurt nog een jaar, maar naar dit jaar wanneer ik zal gaan werken is het ook fijn dat je afentoe toch een rustige dag er tussen kan hebben.

En ik zelf heb het wel wat gehad met de lease paarden die bijvoorbeeld naar een tijd weer verkocht werden etc.
Nu ben ik toe aan mijn eigen paardje met mijn eigen wensen

tinkervrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 17:41

wat maakt het nu uit dat ze 3 dagen niet kan .....
ze zoekt er voor haar paard toch ook een goede verzorging ..
en 100 euro vind ik niet veel ...

Rudina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-11 17:42

ELpatcho schreef:
Waarom wil je er geld voor hebben? Wees blij dat iemand jou paardje aandacht wilt geven omdat je dat zelf niet doet.

Het gaat mij ook niet direct om het geld, maar de gene gebruikt wel mijn paard een aantal dagen in de week
er kunnen dan ook problemen ontstaan en ook gebruikt de gene me spullen ik ga er vanuit met goede bedoeling maar daarom wil ik er ook geld voor vragen dan weet ik tenminste dat een goed bedoelt persoon komt

leonie1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 17:42

xxMaxx schreef:
Never nooit dat ik nog een paard deel.... Gaat niet altijd even goed hoor!! Moet je het juiste persoon hebben

Daar heb je helemaal gelijk in! Ik heb geen verzorger nodig, red het prima zelf, maar een passende verzorger vinden is vaak even lastig als een passend paard vinden :j

Edit: Het lijkt me inderdaad slim om er een bedrag voor te vragen. Dan heb je sowieso meer kans om een serieuze ruiter te vinden.
Laatst bijgewerkt door leonie1988 op 02-10-11 17:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 17:44

tinkervrouw schreef:
wat maakt het nu uit dat ze 3 dagen niet kan .....
ze zoekt er voor haar paard toch ook een goede verzorging ..
en 100 euro vind ik niet veel ...

Nee oke, maar ik kan het mezelf niet voorstellen en zou geen verzorgster willen. Het gaat erg goed en heel af en toe komt mijn nichtje gewoon langs en dan geef ik een beetje les! Het is inderdaad erg ontspannend een paard te hebben in een druk jaar, dat geef ik toe. Dan kan je lekker uitwaaien in het bos of alleen even lekker kroelen. Ik vind het altijd fijn als ik bij hem ben. Al zit ik in de wei een beetje bij te zitten, vind het heerlijk!!

Donna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 17:44

LillLady schreef:
ELpatcho schreef:
Waarom wil je er geld voor hebben? Wees blij dat iemand jou paardje aandacht wilt geven omdat je dat zelf niet doet.

Het gaat mij ook niet direct om het geld, maar de gene gebruikt wel mijn paard een aantal dagen in de week
er kunnen dan ook problemen ontstaan en ook gebruikt de gene me spullen ik ga er vanuit met goede bedoeling maar daarom wil ik er ook geld voor vragen dan weet ik tenminste dat een goed bedoelt persoon komt

Dit vind ik echt de grootste onzin. Geld vragen omdat er dan tenminste een goed bedoelend persoon komt...
Echt, hier kan ik niet bij.

Maar nogmaals, hoeveel betaal je aan stalgeld? :)

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 17:46

Ik heb een bijrijder voor drie dagen in de week waar ik 100 euro voor vraag. Omdat de stallingskosten 350 euro in de maand is en je zit in een prachtige omgeving. En dit ook zodat ik weet dat er serieuse mensen reageren, in de trant van volwassenen en ervaren mensen die het echt graag willen. je hebt niet alleen de lusten en ook de lasten. Als ik een goedkopere stalling had zou ik minder vragen, zo rond de 70 zat ik dan aan de te denken. Dus voor omgeving Friesland vind ik dit misschien net iets te veel, maargoed ik weet de stallingskosten niet dus 100 euro zou best kunnen.

En ik zou nog graag even willen zeggen dat dat niet voor iedereen geld, ik zit in 5vwo en ik heb echt geen tijd voor mer als 4 dagen in de week. Ik zit twee keer in de week tot half 5 en de rest tot 3 uur. Daarnaast werk ik twee keer in de week nog dus ik heb heel weinig tijd voor huiswerk. Owja mijn paard staat op 3 kwartier fiets afstand Daarnaast denk ik dat er heel weinig mensen zijn die alle 7 dagen in de week bij hun paard zijn.

Rudina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-11 17:49

d0nnaa_dan schreef:
Of ik het er wel/niet voor zou betalen hangt af van de stalprijs die de eigenaar betaalt, wat ik met het paard mag en kan, en van de vrijheid die ik krijg.
100 euro voor 3 dagen vind ik erg veel, ik vind 75 echt de max. Vergeet niet dat hij/zij hiernaast waarschijnlijk ook nog wilt gaan lessen, dat komt er ook nog bij.

Hoeveel betaal je aan stalgeld?

Bedankt voor je reactie, de stalprijs is 200 eventueel andere stal naar mijn wensen 250.

Dit maakt mij verder niet uit, die kosten hoef ik er niet uit te drukken een paard is nou eenmaal duur.
Maar ik wil wel dat mijn paard voldoende aandacht krijgt en in de omgeving is het toch erg fijn om een binnenbak te hebben en een bos aangezien ik in zuid west friesland woon waar het over het algemeen plat is en veel blubber bakken.

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 17:50

Als geld niet echt een isue is zou ik er niets voor vragen.
In jouw geval is het duidelijk prettig als een ander tijd en aandacht aan je paard geeft.

Maar als die bijrijder daarvoor moet betalen heeft hij/zij ook rechten. Ik heb nooit een bijrijder gehad, maar ik zou ten alle tijden helemaal zelf het heft in eigen hand willen hebben en als je ergens geld voor gaat vragen geef je een deel van je zeggenschap weg.

Donna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 17:52

Ik snap dat het jou niet uitmaakt (en dat is maar goed ook...), maar ik kan me heel goed voorstellen dat een potentiele leaser het wel uitmaakt. Ik vind 100 euro dan teveel.. 75 zou ik een reëel bedrag vinden.
Verder is van Myca zegt exact wat ik er verder van vind!

Rudina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-11 17:54

Myca schreef:
Als geld niet echt een isue is zou ik er niets voor vragen.
In jouw geval is het duidelijk prettig als een ander tijd en aandacht aan je paard geeft.

Maar als die bijrijder daarvoor moet betalen heeft hij/zij ook rechten. Ik heb nooit een bijrijder gehad, maar ik zou ten alle tijden helemaal zelf het heft in eigen hand willen hebben en als je ergens geld voor gaat vragen geef je een deel van je zeggenschap weg.

Daar heb je helemaal gelijk in, maar hoe ga ik dan te werk als de gene die mn paard verzorgd een blessure aan brengt of andere vervelende dingen, of mijn zadel molt oid daarvoor zie ik een bijdrage vooral.

Donna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 17:56

Wat als je stalhouder onzorgvuldig je paard buitenzet en het daarbij een blessure oploopt?
Jij bent ten alle tijden verantwoordelijk voor je paard, en aan je stalhouder ga je ook een bijdrage vragen vanwege het risico op...

Dat is het gevaar wat je loopt door anderen met je paard om te laten gaan. Wie dan ook.
En ben je echt bereid om je paard voor zo'n deel op te geven? Ik zou echt nooit een bijrijder willen, mijn paard, mijn ding!
Laatst bijgewerkt door Donna_ op 02-10-11 17:57, in het totaal 1 keer bewerkt

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 17:56

Wat ik me af vraag,hoe gaat dat dan als het paard door bv kreupelheid komt stil te staan? Betaald de bijrijder dan ook?

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 17:58

TS je noemt daar inderdaad een paar lastige mogelijkheden.
Je zou bijvoorbeeld wel een borg kunnen vragen voor schadegevallen. En je moet ook checken of die bijrijder wel een rechtsbijstandverzekering heeft. Verder blijf jij als eigenaar altijd verantwoordelijk voor je paard. Dus als je paard schade veroorzaakt aan derden terwijl hij bij de bijrijder was, blijf jij juridisch aansprakelijk. En andersom zou ook kunnen. Wat als jouw paard straks in een jolige bui je bijrijder er af mikt en er letsel ontstaat? Ben jij dan gedekt voor een mogelijke claim?

Rudina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-11 17:59

d0nnaa_dan schreef:
Wat als je stalhouder onzorgvuldig je paard buitenzet en het daarbij een blessure oploopt?
Jij bent ten alle tijden verantwoordelijk voor je paard, en aan je stalhouder ga je ook een bijdrage vragen vanwege het risico op...

Dat is het gevaar wat je loopt door anderen met je paard om te laten gaan. Wie dan ook.
En ben je echt bereid om je paard voor zo'n deel op te geven? Ik zou echt nooit een bijrijder willen, mijn paard, mijn ding!

Daar heb je inderdaad gelijk in, nog niet bij stil gestaan.
Eerst maar opzoek naar mijn droom paardje <3

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 18:01

ik vind dat het een beetje afhangt van het bedrag dat jij aan stalling moet betalen.
sta je op een simpele stalling en vrij goedkoop dan betaald de leaser naar mijn idee minder dan bij een luxe en prijzige stalling

Rudina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-11 18:06

jiperdepip schreef:
ik vind dat het een beetje afhangt van het bedrag dat jij aan stalling moet betalen.
sta je op een simpele stalling en vrij goedkoop dan betaald de leaser naar mijn idee minder dan bij een luxe en prijzige stalling

Dat vind ik dan inderdaad ook, ik heb tot 2 maal een lease paard gehad ik betaalde fors voor wat ik kreeg.
1 van de paarden sloot ook niet op mij aan ik betaalde 80 en dit midden in de wintermaanden terwijl het dik vroor en ik niks met het paardje kon.
Daarom vond ik in eerste instantie 100 erg reeël met wat ik aan ga bieden tegen over dat,
ik wil sowieso een super lief paard, er is binnenbak aanwezig en allerlei attributen op 2 minuten stap afstand bos aanwezig en je hoeft geen vuile klusjes te doen.

Maar aan de andere kant mag ik ook inderdaad blij zijn dat er iemand voor mijn paard komt, wel een lastige situatie!

Verafjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 18:09

Danique_G schreef:
Daarnaast denk ik dat er heel weinig mensen zijn die alle 7 dagen in de week bij hun paard zijn.

hier zo iemand, ik ben er elke dag en ook al heb ik een bijrijdster dan nog ga ik die dag nog naar ze toe. Ik ben toevallig gisteren met ze verhuisd naar een pensionstal, waardoor ik er nog maar 1 keer per dag heen hoef omdat ze daar gevoerd worden voor me. Maar waar ik stond moest ik er 2 keer per dag heen om te voeren. 40 urige werkweek, elke morgen om half 8 alvast de poep uit de wei scheppen, werken, weer naar de paarden om te voeren. De donderdag komt mijn bijrijdster, maar ik was er dan toch 's morgens om te voeren en te mesten. Hooguit dat ik die dag dan niet 's avonds ging om te voeren, omdat zij ze al had gegeven.

maar goed dat is erg offtopic. Ik ben van mening dat iemand die mij uit de "brand" helpt door mijn paard(en) te verzorgen daar niet voor hoeft te betalen, in mijn ogen leveren wij elkaar een wederdienst. De 1 heeft een paardje waar ze mee kan rijden en de ander is blij dat ze die dag niet naar haar paard hoeft.

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 18:21

Tijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 18:21

Ik kon door omstandigheden niet meer zelf elke dag rijden en ben enorm uit de brand geholpen door mijn bijrijdster, ik heb daar ook niets voor gevraagd want het is ten alle tijden mijn verantwoording en mijn paard.
Dat spullen slijten als ze gebruikt worden lijkt me logisch, dan kan er best eens iets stuk gaan. Als je er al vanuit gaat dat iemand niet netjes met je spullen omgaat zou ik diegene al niet bij mijn paard in de buurt willen hebben.
Ik zou wachten met een paard aanschaffen tot je tijd genoeg hebt, als geld geen issue is.
Wat als je geen geschikte leaser kunt vinden? Dan staat je paard in ene 3 dagen stil?

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 18:23

Verafjord schreef:
Danique_G schreef:
Daarnaast denk ik dat er heel weinig mensen zijn die alle 7 dagen in de week bij hun paard zijn.

hier zo iemand, ik ben er elke dag en ook al heb ik een bijrijdster dan nog ga ik die dag nog naar ze toe. Ik ben toevallig gisteren met ze verhuisd naar een pensionstal, waardoor ik er nog maar 1 keer per dag heen hoef omdat ze daar gevoerd worden voor me. Maar waar ik stond moest ik er 2 keer per dag heen om te voeren. 40 urige werkweek, elke morgen om half 8 alvast de poep uit de wei scheppen, werken, weer naar de paarden om te voeren. De donderdag komt mijn bijrijdster, maar ik was er dan toch 's morgens om te voeren en te mesten. Hooguit dat ik die dag dan niet 's avonds ging om te voeren, omdat zij ze al had gegeven.

maar goed dat is erg offtopic. Ik ben van mening dat iemand die mij uit de "brand" helpt door mijn paard(en) te verzorgen daar niet voor hoeft te betalen, in mijn ogen leveren wij elkaar een wederdienst. De 1 heeft een paardje waar ze mee kan rijden en de ander is blij dat ze die dag niet naar haar paard hoeft.

Joehoeee! Hierooo, ik ben er ook elke dag! Ookal is het maar voor een halfuurtje. Ik moet hem gewoon elke dag zien!

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 18:25

Ik zou als ik jou was eerst kijken hoe het paardje het doet met minder rijden.

Ik heb zelf een paard die in volpension staat en in de zomer 24/7 op de wei en in de winter in groepjes in de paddock. Ik kom zelf ook maar 3 dagen en heel soms 4 om te rijden/longeren. Ik heb een fulltime baan, vriendje en een leven naast mijn paard. Hij doet het hier geweldig op en ik heb geen moment overwogen een bijrijder te zoeken. Komen ze op je stal overdag ook buiten?

nikkialex

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 18:30

Ik vind dat zoo egowistisch he.
mensen met een paard,
Iemand helpt jou uit de brand omdat jij anders op je paard zit te stuiteren omdat hij veel dagen niks doet omdat jij niet kan,
En dan vraag je er 100 euro voor iemand die JOU wil helpen!?

Eggt dodelijkk

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 18:31

Ik vraag 5 euro per keer, maar ik geef dan ook les.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 18:32

nikkialex schreef:
Ik vind dat zoo egowistisch he.
mensen met een paard,
Iemand helpt jou uit de brand omdat jij anders op je paard zit te stuiteren omdat hij veel dagen niks doet omdat jij niet kan,
En dan vraag je er 100 euro voor iemand die JOU wil helpen!?

Eggt dodelijkk

Zo overdrven hoef je niet te doen... Genoeg mensen die een paard/pony zoeken om te mogen bijrijden omdat zelf een paard betalen te duur is. Zo heb je toch een beetje paard voor minder geld. En als je geen geld meer hebt of het niet meer lukt kan je er gewoon mee stoppen. Dan zit je neit vast aan een eigen paard