Manege/pensionstal Den Haag + omgeving.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 12:02

Rivano"]
[quote="IngridM schreef:
Molenkamp = Duur.

Heb net terug gevonden dat het 325 euro per maand is. En daar komt nog extra geld bij als je je paard in de wei wilt hebben. Ik weet niet of dit de meest recente maandprijs is.

[D
[/quote]

Ja dat is per 1 oktober dacht ik, MAAR dan krijgt je paard maar 1 keer per dag kuil, en gezien het hele dagen op stal staan wil je wel dat je paard dat dan 2 keer krigjt.............= + 10 euro.
Dus dan zit je al op 335..................bij een normale boxmaat he......
Wil je een grotere box of buitenbox is het nog duurder

Bovendien hebben ze wel land, maar als je wilt dat ze hele dagen staan moet je ze er zelf in en uitzetten en dat kost ook nog iets van 100 euro per maand EXTRA dacht ik. Wil je dat niet, dan hebben ze paddocks waar 3 sprietjes instaan en waar ze een uurtje inkunnen.
Voor de winter is het best een fijne stal, maar gezien de prijs zou ik er nooit meer gaan staan. Geef mij maar een boer en dan worden we maar nat hoor. Wel land, zoek er een met een goede bak en klaar.

Mensen zijn daar over het algemeen ook veel leuker..........

succes met je keuze straks!

leonci

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 12:12

Dat vind ik ook ga op je eigen gevoel af en niet wat andere ervan vinden of zeggen. Ik heb zelf ook een tijd op de Arckelhoeve gestaan en zou er net als Marijn niet meer willen staan, maar andere vinden het juist een top locatie, zo ieder ze eigen mening.

en de Eendenkooi zit ook ergens in Den haag heb ik ooit wel eens gehoord, ken het verder niet hoor. En je hebt de Wilhoef die is ook geloof goed te bereiken met openbaarvervoer

succes

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 12:16

De eendenkooi is geen pensionstal, maar alleen een manege.

Bedenk ook goed wat je met en voor je paard wil... Als je een gezellige manege wil met een hoop aanspraak en drukte, is HCW heel leuk (als de mensen je liggen), als je een super serieuze dressuurstal wil met topverzorging voor je paard (maar zonder veel gezelligheid) is Maya de Hoog in 's Gravenzande misschien iets voor je. Daar tussenin liggen nog zo'n 30 stallen hier in de regio!
Laatst bijgewerkt door Mrijn op 29-09-03 12:20, in het totaal 1 keer bewerkt

leonci

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 12:18

O sorry wist ik niet, heb ik ooit van gehoord van Eendekooi duss..

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 12:48

Marijn4045 schreef:
De eendenkooi is geen pensionstal, maar alleen een manege.

Bedenk ook goed wat je met en voor je paard wil... Als je een gezellige manege wil met een hoop aanspraak en drukte, is HCW heel leuk (als de mensen je liggen), als je een super serieuze dressuurstal wil met topverzorging voor je paard (maar zonder veel gezelligheid) is Maya de Hoog in 's Gravenzande misschien iets voor je. Daar tussenin liggen nog zo'n 30 stallen hier in de regio!

even offtopic:
ik dacht ook dat je bij de hoog stond, bij sharon, die stond daar toch ook?
heb je nog les van sharon ?

Sheila

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 16:04

Nog meer bedrijven: El Sham in Monster:De Hoeve in Naaldwijk:Noordland in "s Gravenzande:Prinsenstad in Delft:Riouw in Den-Haag:Vliet in Leidschendam:Voortstede in Rijswijk: Haha! *LOL* Ziek

Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 16:22

Sheila schreef:
Nog meer bedrijven: El Sham in Monster:De Hoeve in Naaldwijk:Noordland in "s Gravenzande:Prinsenstad in Delft:Riouw in Den-Haag:Vliet in Leidschendam:Voortstede in Rijswijk: Haha! *LOL* Ziek

Prinsenstad is ook een erg mooie manege, maar puur gericht op de wedstrijdsport. Ben er 2 keer op kamp geweest en weet dan er bijna geen ruiterpaden zijn.

De Riouw Rijschool raad ik niet aan, heb er 8 jaar manegeles gehad en ben er sinds een half jaar weg. Het was er altijd leuk, maar de sfeer is weg, het is echt een soort van fabriek, weet niet hoe ik het moet uitleggen. Voor de eigen paarden ligt dit natuurlijk anders, maar ik kan je verzekeren dat er een vrij lange wachtlijst is.

SheMellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 16:25

Ook ik heb het erg naar mn zin op de Arckelhoeve.

Ik vind dat het er vanaf hangt wat je verwacht en hoe je zelf bent.
Op de Arckel komen over het algemeen mensen die echt voor hun plezier rijden (zo vind ik dat hoor).

En Prinsenstad is nogal belachelijk duur heb ik gehoord.
Je betaald gewoon vet voor het in de wei en uit de wei zette/halen van je paard.

leonci

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 16:31

Bij de arckelhoeve is het zeker ook meer rijden voor je plezier (als het goed is doet iedereen dat) maar ook veel buitenrijders niet echt wedstrijd ruiters zijn er wel een paar maar meer gewoon lekker rijden maakt niet.

Prinsenstad is zeker heel duur en Chardon is 325euro weet ik dus ook aardig aan de prijs.

Nou als je wat heb gevonden laat het dan eventjes weten, wij zijn erg benieuwd

Sheila

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 16:45

De Wildhoef ligt in de bosjes van peks vlak bij de duinen en het strand is in de jaren erg veranderd (voor deel) en het paard trees heb ik ook gekent .

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 16:46

leonci schreef:

Prinsenstad is zeker heel duur en Chardon is 325euro weet ik dus ook aardig aan de prijs.

Nou als je wat heb gevonden laat het dan eventjes weten, wij zijn erg benieuwd

Ja maar chardon is nu dus wel 10 euro goedkoper dan molenkamp en dan heb je bij chardon VEEEEEEEEEEEEEEEEL betere bakken EN weidegang (om de dag) alleen mag je daar je eigen instructie niet meenemen)

Prinsenstad kost dacht ik 385 Haha!

leonci

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 16:52

Is prinsenstad zo duur.. jemig zeg had ik niet verwacht.. kan toch bijna niemand betalen

O chardon heeft wel heel veel sterren en is een mooi manege vind ik en goed te bereiken.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 18:02

leonci schreef:
O chardon heeft wel heel veel sterren en is een mooi manege vind ik en goed te bereiken.

en heeft achterberg bodems !!!!!!!!!!!!!!

basje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 18:28

Sheila schreef:
Voortstede in Rijswijk: Haha! *LOL* Ziek

Als je snel je paard kapot wil hebben moet je hier staan.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 19:43

De voortstede is de enige manege in den haag zonder wachtlijst........ zegt genoeg denkk

Sheila

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 21:37

Ik heb alleen wat bedrijven op genoemd die ik in omstreken wist, verder kan rivano zelf kijken wat ze ermee doet.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 23:27

basje01"]
[quote="Sheila schreef:
Voortstede in Rijswijk: Haha! *LOL* Ziek

Als je snel je paard kapot wil hebben moet je hier staan.
[/quote]

ziet er tegenwoordig meer uit als een cowboy manege.....

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-03 12:03

Marijn4045 schreef:
Daar tussenin liggen nog zo'n 30 stallen hier in de regio!

Dat was ook precies mijn probleem. Alhoewel eigenlijk een Luxe positie!
Toen ik op zoek ging bleken er zo ontzettend veel pensionstallen in Den Haag en de omgeving te zijn dat ik door de bomen het bos niet meer zag. (bos??? uitrijmogelijkheden!!!)
Maar hoe ga je beginnen met de selectie? Ik hou alle info bij in een Excell Sheet. Heb nu 27 stallen die me wel wat lijken, en dan nog een lijst met 10 tot 15 stallen die niet geheel voldoen. (voornamelijk moeilijk te bereiken met openbaar vervoer) En door dit forum krijg ik nog meer adressen. Echt super. Er moet er 1 tussen zitten die het best bij me past.

Hoewel iedere mening persoonlijk is, hecht ik er toch wel enige waarde aan. Niet dat ik er mijn beslissing op baseer, maar je neemt het mee als je gaat kijken op die pensionstal. Dan weet je een beetje waar je op moet letten/naar moet vragen.

Mijn plan is alsvolgt: Met alle info van jullie via dit forum en via de PM maak ik een lijstje met 5 stallen ofzo, en die ga ik bezoeken. Zodra ik in Den Haag woon, ga ik er enkele rijlessen volgen. En daarna is er tijd voor de GROTE AANKOOP. (Hummm..Moet ik me eerst waarschijnlijk inschrijven voor de lange wachtlijst.. ) Maar het gaat helemaal goedkomen.

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-03 12:04

Oja, maar wel gewoon je info blijven spuien hoor!!

perlee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 12:34

Ik weet in wassenaar nog een goede pensionstal.
20/60 binnenbak dito buitenbak veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeelllllll land grote boxen trainingsmolen.
Wel prijzig ik betaal 385 voor mijn box moet ik alleen we zelf uitmesten maar aangezien ik nou niet echt een schoonpaard heb vind ik dat niet erg want dan weet ik tenminste hoe hij erbij staat.
Overdag worden de paarden in de molen gezet dus ze komen er in ieder geval al even uit naast het rijden.
Het is een wedstrijd stal ben op het moment de enigste met een paard in pension de rest zijn pony's maar wel allemaal gerichte en fanatieke wedstrijdruitertjes dus geen last van het penny gebeuren.
Dressuurles is daar zeker aan te bevelen omdat het niet door de minste gegeven word.

kara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 12:51

Hoi Perlee, allereerst een vraagje aan jou, welke pensionstal in W'naar heb je het over? Je kan me PB-en als je het niet zo kwijt wilt. En wie geeft daar les? Is het toevallig Haubert?

Ik weet nog wel een stal in Wateringen dressurstal de Elzenberg, binnenbak 20x40 en buiten 20x60 en weiland.

ZHJV is een leuke vereniging, jaarijks clinic en bekers voor clubkampioenen, echt leuk gedaan alleen wel prijzig. Je kan ook lid worden van de delflandruiters, doen en maken veel uitstapjes, hebben clublessen en veel clinics en ook bekers voor clubkampioenen. Maar ook o de elzenberg zit een vereniging en dat RV GRoenendael, doen ook leuke dingen en iedere maand of om de 3wkn wedstrijd, handig als je daar staat, Niet al te grote vereniging maar is aan het groeien en de leden zijn relatief jong dus erg gezellig...........

Als je meer wil wten hoor ik het wel

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 12:54

Kara, waar sta jij? Ik ben erg benieuwd naar alle nieuwe bokkers uit de buurt!

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 16:54

ik ben laatst toevallig bij kennissen wezen kijken,die staan op een pensionstal op de grens den haag/wassenaar.Schuin tegenover de ingang van duindicht.Leuke pensionstal.Een box of 50 denk ik.Merendeel buitenboxen.Allemaal grote boxen ik denk zo'n 3,5x3,5m.Een binnenbak en een grote buitenbak en je rijd er zo de duinen in.Ik weet niet de prijs,maar het zit rond de 300 euro geloof ik.Alleen ook geen wei.het heet ten hage. sucses met zoeken.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 18:07

Ten Hage is best heel leuk maar echt een recreatie stal........