Ik betaal 7,50 per baal ongeveer. (Omgeving A'dam) Nou heb ik opzich vanuit mijn stal maar ook daar is de prijs erg van omhoog gegaan...
Anoniem
Geplaatst: 13-11-11 16:02
Aan jullie allen. Hoeveel balen per week aan vlas of zaagsel gebruiken jullie??? ik wordt er wel eens moedeloos van hoeveel geld ik elke week weer weg gooi....moet toch wel 2 pakken per week gebruiken...
Mijn fjorden staan beide op vlas. Mijn jonkie maakt er echt een bende van, daar bij haal ik alleen het natte vieze en de drollen eruit.
'Officieel'moet je ook bij de vlas de pies laten liggen, nou mij niet gezien, dan ben ik idd 2 pakken of meer per week per fjord kwijt.
Anoniem
Geplaatst: 13-11-11 16:09
Als ik de natte plekken wegschep, ligt er te weinig in, en dat kan ik 1 keer doen, maar na de 2e keer moet ik een pak er bij doen...en dan is het wel een schep geld elke keer hoor.
Roihi
Geplaatst: 13-11-11 16:11
hier zitten we al op €8 per baal (afnamen vanaf 50 balen) als je minder afneemt zijn ze nog duurder
Roselie
Geplaatst: 13-11-11 16:11
Hoe groot is je stal, misschien doe je er te weinig vlas in? Er moet natuurlijk wel iets zijn om de pies etc op te nemen. Mijn stallen zijn 2.75 bij ruim 3 gok ik. Daar gaan 2 balen in (kale stal)en dan elke keer het natte eruit, drollen eruit, het vieze droge omscheppen en klaar
Anoniem
Geplaatst: 13-11-11 16:12
Mijn stallen zijn groter, maar ze hebben toch altijd maar 1 plek om te plassen en te liggen en dat is bij ruinen altijd in het midden..
CoRiNa1983
Geplaatst: 13-11-11 16:13
vorig jaar betaalde ik €4,50 begin dit jaar €5,00 en ben vorige week voor de prijs geweest omdat ik in december een nieuwe voorraad moet gaan aanleggen en toen zaten de prijzen op €7,00 en ik werd gelijk gewaarschuwt de prijzen zijn nog stijgende. neem wel altijd gelijk 2 pallets af, per stuk zouden ze nu €8,50 zijn.
Roselie
Geplaatst: 13-11-11 16:13
Mijn paarden lopen overigens wel van 09.00 tot 17.00 buiten. Mijn oudste fjord poept achterin de stal en plast in het midden, mijn jonkie poept waar hij staat en plast in het midden, beide ruinen.
Anoniem
Geplaatst: 13-11-11 16:14
In de winter schijnt de prijs extra hoog te zijn, dus hamsteren vlak voor de winter zou een optie kunnen zijn.
ik was bij voorbaad al gewaarschuw dus heb vorig jaar december mega voorraad aangelegt voor een heel jaar dat begint nu op te raken heb nog een 25 pakken liggen maar elke week 1 pak en dan x 2 paardenboxen dus nog een 12 weekjes vlas, ben nu dus aan het uitvragen overal hier in de buurt en ik heb er al gevonden die wat goedkoper willen zijn als hun concurrent.
gister kocht ik een pak voor 9,50 euro ! dit was een maand geleden nog 8,50... en 2 maand geleden 7.50... ik ben dus wel opzoek naar een andere oplossing. 1 euro per pak per maand duurder word wel een leuke grap !! ik woon trouwens in friesland
Hier ook al een stuk duurder. Normaal rond de 6 euro maar deze mensen verkopen niet meer omdat ze nodig hebben voor eigen gebruik. De enige die het nog verkopen doen het dan voor rond de 8 à 9 euro in omgeving Almere
Ik betaal nog steeds 6 euro per pak van 21 kg en zie inderdaad de grote pris verschillen met een aantal jaar geleden. Vriendin van me betaald 8.50 per 21 kg aan vlas.
Ik ben voor 10 stallen elke maand zo'n 250 / 300euro kwijt aan vlas en dan reken ik niet eens de eerste 4 pakken van een pege stal mee.
Ik mag niets anders gebruiken, i.v.m. brandgevaar en het verbod op het hebben van een mesthoop. Daarnaast mogen we van onze verhuurder ook geen opslag hebben, dus wij halen 1x per maand.
Wij gebruiken overigens relatief weinig vlas vergeleken met sommige anderen, we houden de stallen meestal 2x per dag schoon, 1x als ze buitenstaan en 1x bij de laatste ronde kuil voeren, dan scheppen we de mest er uit. De hoeveelheid mest die wij hebben vind ik een absoluut voordeel. Daarnaast hebben ze een lekker dik bed 's winters, als ik dat van stro maak wordt dat een duur geintje.
Ik heb 5 pakken per stal nodig voor een goede bodem, daarna kan ik af met 2 pak vlas per week op 2 stallen van 4.5*4.