Hoe kom je aan het geld?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mursey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 00:27

Sily schreef:
Voor alle meiden die dus roepn dat kan ik niet: stond op mijn 11de achter de marktkraam Knipoog

En ik op mijn veertiende... en nogsteeds heb ik een 40-urige werkweek en in het weekend sta ik op de markt. Anders kan ik het ook allemaal niet betalen. Is er toevallig een markt in de buurt op een zaterdagochtend? Ga gewoon de kraampjes langs en vraag of ze nog hulp nodig hebben. Goede werkkrachten zijn op de markt altijd welkom. Overigens wel heel erg koud in de winter.. maar goed.

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 07:02

Annemarietje schreef:
Hallo,

Op mijn topic 'ouders betalen paard' waren veel mensen die hun paard zelf betaalden. Ik vraag me af hoe je aan zoveel geld komt?
Baantje?
Als je 14 bent, hoe kom je dan aan 'n baantje?

Maar die zijn waarschijnlijk ouder dan 14 en werken gewoon Haha! . Als 14 jarige kun je idd wat bijverdienen maar das nooit genoeg om een paard te kunnen onderhouden volgens mij. Dus paps en mams lief aankijken vrees ik.... Verward

nicolientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 10:57

Vippie"]
[quote="Annemarietje schreef:
Hallo,

Op mijn topic 'ouders betalen paard' waren veel mensen die hun paard zelf betaalden. Ik vraag me af hoe je aan zoveel geld komt?
Baantje?
Als je 14 bent, hoe kom je dan aan 'n baantje?

Maar die zijn waarschijnlijk ouder dan 14 en werken gewoon Haha! . Als 14 jarige kun je idd wat bijverdienen maar das nooit genoeg om een paard te kunnen onderhouden volgens mij. Dus paps en mams lief aankijken vrees ik.... Verward
[/quote]

om een paard te kunnen onderhouden moet je als 14 jarige best aardig wat uurtjes werken. dan moet je ook nog afvragen of je dan nog wel genoeg tijd overhoud voor die pony?? school, werken en pony????

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 11:07

ik ben ervoor van school gegaan(erg extreem)zodat ik een half jaar 20uur ibn de week kon werken en zit nu weer mooi op school 1 dag in de week en werk nu 32 uur om dr te ondeerhouden..mn ouders stonden er nie achter en k moet echt alles zelf betalen voor dr en das best prijzig...maaarja mn paardje is het waard...

Romargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 11:37

Ik ben 20 en heb sinds een half jaar een eigen pony! Lachen Ik werk 24 uur per week op maandag, woensdag en vrijdag op een kinderdagverblijf. Op dinsdag en donderdag ga ik naar school. ( volwassenonderwijs..jaja) Ik betaal alles zelf voor mijn pony. Ik heb hem ook zelf gekocht dus daar hoort het onderhouden ook bij. Ik ben blij met mijn eigen pony en ben er trots op dat het me allemaal lukt met het geld. Alleen weet ik nu wel, dat een eigen pony hebben in je dromen echt veel makkelijker is! Haha!

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 12:43

Als je jong bent, kun je echt geen eigen paard betalen. Dus als je ouders hem (en alle bijkomende kosten) niet betalen, heb je gewoon pech...wat dat betreft is het natuurlijk gewoon een sport voor de elite.

Ik heb wel altijd zoveel mogelijk luxe dingen zelf moeten betalen (rijbroeken, leren laarzen, dekens enzovoorts), daarom heb ik nooit iets gespaard. Als ik dan zie dat mijn vriendje en vriendinnen duizenden euro's op de bank hebben, geeft dat weleens een vreemd gevoel.

Toch maak ik me er niet echt druk om: ik ben bijna afgestudeerd en dan ga ik zulke bakken met geld verdienen dat ik hen zo ingehaald heb! Haha! Knipoog

linlovesyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 13:26

marieketencate schreef:
Als je jong bent, kun je echt geen eigen paard betalen.

Ben ik het niet mee eens... als jij het goed regeld, spaart, geld opzij zet voor dierenarts kosten is dat zeker wel te halen!! je moet er wel een hopv oor opgeven, want je hebt niet een berg geld om dingen vor jezelf van te kopen...

ik ben 21, ik studeer een hbo opleiding en ik heb ene pony die ik zelf betaal! het kan zeker wel, je moet alleen prioriteieten stelleN!

madelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 14:07

ik geloof dat marieke bedoelt als je onder de 18 bent en nog naar school gaat enzo...

ik zelf heb van die lieve ouders die alles betalen. maar ik ga werken bij de verhage en mijn eigen geld verdienen. ben trouwens ook niet zo een big-spender en betaal liever alles eerst zelf en als dat niet lukt springen mijn ouders bij Lovers

samantha5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 14:49

Ik was 15 toen ik mystery kreeg en was net begonnen met werken in een winkel, en had daarbij nog een kranten en folderwijk.

Ik werk nog steeds in de winkel en loop nog steeds de krant. De folders zijn nu voor mijn broertjes.

luna_cockie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 15:32

Ik ben nu 15 en heb een krantenwijk als bijbaantje.Me ouders betalen de stal,DA en soms het voer,de rest moet ik zelf betalen.Zo is het wel te doen,en ik doe nu een poging tot sparen..Tong uitsteken

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 15:41

onder de 18 lukt echt wel ik ga nu 1dag in de week naar school werk nu 32 uur en heb mn eigen paardje zelf gespaard en betaal er alles aan..

Annemarietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-03 16:53

Hallo,

Ff voor de duidelijkheid, ik ben NIET van plan een paard te kopen/krijgen. Ik mag niet eens een verzorgpaard...
Ik was gewoon nieuwsgierig hoe men dat deed Lachen

Groetje en bedankt,
Annemarie

Keesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 17:38

Ik heb geluk gehad, mijn opa en oma hebben een gigantische boerderij. Mijn moeder heeft zelf gereden en mijn opa vond het zo erg dat zijn zoons niet reden dat hij mij gelijk een pony + alle toebehoren gaf!
Ik ben echt niet verwend of verwaand erdoor geworden wat je bij sommige mensen wel ziet. Ik heb nu mijn tweede pony en het bevalt me super, ik heb hem zelf betaald en koop vanalles voor hem want......jaja, ik heb GESPAARD!!
Ook al heb ik een eigen bak, wei, stal, zadel en hoofdstel gehad en de rest voor kerst gevraagd Tong uitsteken ik heb ook dingen nodig die mijn ouders niet voor me betalen.
Nu ben ik aan het sparen voor mijn paard want ik word een beetje heel erg groot voor mijn pony en ik heb er geen problemen mee om geld opzij te leggen en er niet meer aan te komen.
Het is wel zo dat mijn leven bestaat uit: naar school gaan, het paard verzorgen, huiswerk maken, werken.
Maar dat heb ik er graag voor over en in het weekend is er nog een beetje tijd voor mijn vriendinnnen.