Tinky12 schreef:Dat probleem heb ik ook gehad,met beetje geduld kun je dat oplossen.
's morgens heeft hij het meeste dorst,even halster omdoen.Bakje vullen en met z'n neus erin duwen...omdat hij enorme dorst heeft zal hij dat meteen drinken.Dan halsterje vasthouden en bakje opnieuw vullen,laat hem maar gewoon een beetje van kleine afstand bekijken en vervolgens weer met neus in bakje water drukken.
Uiteindelijk zul je hem zover krijgen dat hij drinkt en dat je voorzichtig water laat stromen als hij drinkt en dan lukt de rest ook wel.Heb er met die van mij 3 dagen over gedaan maar daarna snapte hij dat dit gesis water betekende en geen kwaad kon.
Niet te snel opgeven met rust,geduld en belonen komt het wel in orde hoor.Geen drama![]()
Wel belangrijk dat je dit oefend als hij echt dorst heeft en vooral geen emmers in de stal ophangen.
Ben nu 10 dagen bezig en vandaag is ze dan eindelijk komen drinken terwijl ik heel langzaam het water erin liet stromen.
Vind een hele nacht zonder water gewoon lang.
En ze likt hem wel helemaal leeg, waarbij ze die lepel gewoon vermijdt met d'r kleine neusje.
Kuil propt ze er niet in. Ze is erg netjes op d'r stalletje