Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Citaat:Ik moet wel effe aan mijn berichtje toevoegen dat als je inderdaad springt of gaat springen een bontje of gelpad wel goed is! Dit omdat de meeste ruiters/ amazones terug knallen in hun zadel en zo het paard ieders keer een klap krijgt! Een bontje of gelpad is in dit geval misschien wel een aanrader!
Ipsilonka schreef:Er heeft begin dit jaar een test gestaan in de Bit dit ging over onderleggers(gelpads etc. maar ook schapenbontjes). Daar kwam de schapenbonte onderlegger als beste uit de test. Ik heb hem ook liggen onder mijn dressuurzadel en vind het erg mooi staan en het is dus nog goed ook.
Cowgirl schreef:Citaat:Ik moet wel effe aan mijn berichtje toevoegen dat als je inderdaad springt of gaat springen een bontje of gelpad wel goed is! Dit omdat de meeste ruiters/ amazones terug knallen in hun zadel en zo het paard ieders keer een klap krijgt! Een bontje of gelpad is in dit geval misschien wel een aanrader!
Als je als ruiter elke keer terug knalt in het zadel is het eerder tijd voor wat spring en zitlessen ipv een schaap onder je zadel.
Het gebeurd altijd wel een keer daar niet van.

maakt niet uit wat er onder het zadel ligt, alleen met een schaap op z'n rug verschijnt die bult niet.
. Ik heb het schapenvacht gekocht omdat het het zadel wat smaller maakt en het natuurlijk als beste uit de test kwam bij Bit, en hij reed er een stuk fijner mee als zonder.
rebeltje schreef:Dat vroeg ik me laatst nou ook af. Dit kwam er bij mij uit:
Een bontonderlegger is alleen nodig als je zadel niet 100 % goed ligt. En je moet er wel eentje van echt schapenvacht hebben. Ook heeft hij lang zo veel effect niet als hij onder het zadel ligt inplaats van onder het dekje.
) een sjabrak van schapenvacht gekocht. Kost een vermogen maar gaat lang mee, absorbeert zweet en is zacht voor de paardenrug. En het ziet er ook nog eens mooi uit.
CielitoLindo schreef:Ik heb er een onder mn springzadel, ligt prima en ding blijft prima mooi in de was.. Alleen ik heb alleen maar een bontje en geen shabrak en daar zijn de meningen nog meer over verdeeld, ik vind het nl onzin om én een shabrak én een bontje eronder te leggen, wil ook nog wel een beetje contact met de paardenrug hebben..
Als het schaap in de machine zit rij ik met alleen een shabrak en merk dat het wel anders ligt en rijd.. Maar of het nou echt beter of slechter is? Geen idee, vind het bontje gewoon erg practisch om te gebruiken.