Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
GamblersCup schreef:Te klein. Te smal eigenlijk, in dit geval. 2,5 m is echt kort, daar moet zo'n dier makkelijk kunnen draaien, liggen etc. Dus nee, ik zou hier mijn paard niet in zetten. En als beide boxen het paddockje dan ook nog moeten delen waardoor het afgewisseld moet worden: dikke vette no go! Ik vind 15 tot 18 uur op stal echt veels te lang, heb je echt geen mogelijkheid ze ergens op de wei te knikkeren? Want zo'n paddockje (tenminste, ik begrijp uit het verhaal dat het een klein paddockje is) voldoet ook niet aan de basisbehoeften van een paard.
EmptyWords schreef:mijn paard staat met zijn 1.68 in een stal van 2 bij 4 (ongeveer) en hij ligt veel, red zich er prima in.. .komt ook s'winters wat minder lang buiten. Hij heeft snel last van stalbenen, maar nu nog neits gezien (afgelopen 2 winters)
roosie10 schreef:En zou het een idee zijn om de stal van de haflinger iets smaller te maken, waardoor die van de fries iets breder wordt?
nadita schreef:Dogr818 schreef:Ben nu de theorie voor het ruiterbewijs aan het bestuderen en daar wordt gezegd: minimaal 2 keer de schofthoogte van het paard in breedte en hoogte...
In de hoogte is geen probleem![]()
Maar je zegt in de breedte, en in de lengte dan?
JoviBan schreef:Ik zie het verband "een paard wat in de sport loopt" en "altijd (ook 's nachts) toegang tot de paddock hebben" niet, eerlijk gezegd.
Dat is toch heerlijk voor de paarden: een inloopstal waar ze in kunnen wanneer ze dat willen, en een paddock waar ze vrij kunnen bewegen.
Blijkbaar heb je de mogelijkheid om ze dit te bieden, maar kies je er desondanks voor om ze allebei apart in een klein hokje op te sluiten.
Dat begrijp ik echt niet.
petitparis schreef:effe een vraag zou het tussenschot volledig "dicht" zijn (al danniet met een tralie gedeelte) of zou het een wand van +/- 1.50 hoogte zijn? Want dan kan je fries alsnog z'n hoofd over de wand doen indien nodig om te draaien, als denk ik eigenlijk dat 2.50 geen probleem mag zijn.
die 20 cm minder danin mijn stal vroeger, gaat het echt niet maken...
IMJ schreef:Het schot zou in ieder geval hoog (of laag) genoeg voor je fries moeten zijn! Maar als ie hafje dan aanvalt is het ook geen goed plan natuurlijk.
Je zou het kunnen proberen? Gaat het niet doe je er alsnog wat tussen (betongaas/tralies).
nadita schreef:De paddock is nu nog 10 x 10 meter, maar wordt 15 x 15 meter. Dan hebben ze ook nog de uitloop voor de stal, die tussen de stallen en de paddock ligt.
nadita schreef:Hier ga ik maar niet op in24/7 buiten ben ik geen voorstander van, zeker niet met een paard wat in de sport loopt.
nadita schreef:Als je oprechte interesse hebt in je dier, ga dan maar eens op internet kijken. Dan ga jij je paarden niet in te kleine boxen zetten als ze veels te weinig op het land lopen.Maar goed, wat zijn precies de basisbehoeften van een paard?
nadita schreef:Dan denk ik maar weer dat er ook heel veel paarden op maneges/pensionstallen zijn die maar heel weinig of zelfs nooit buiten komen. Daarbij vergeleken hebben die van mij het dan wel weer goed.
GamblersCup schreef:nadita schreef:De paddock is nu nog 10 x 10 meter, maar wordt 15 x 15 meter. Dan hebben ze ook nog de uitloop voor de stal, die tussen de stallen en de paddock ligt.
Die paddock is groter dan ik uit je verhaal opgemaakt heb. Als je die paddock nou in 2 deelt, dan hebben ze ieder ruim 100 m2 paddock. Laat de deuren dan fulltime open naar de box, naast weidegang (ook al is het erg weinig wat ze krijgen) is dat prima, kunnen ze tenminste buiten hun kont keren.nadita schreef:Hier ga ik maar niet op in24/7 buiten ben ik geen voorstander van, zeker niet met een paard wat in de sport loopt.
nadita schreef:Als je oprechte interesse hebt in je dier, ga dan maar eens op internet kijken. Dan ga jij je paarden niet in te kleine boxen zetten als ze veels te weinig op het land lopen.Maar goed, wat zijn precies de basisbehoeften van een paard?nadita schreef:Dan denk ik maar weer dat er ook heel veel paarden op maneges/pensionstallen zijn die maar heel weinig of zelfs nooit buiten komen. Daarbij vergeleken hebben die van mij het dan wel weer goed.
Ja, zo kun je het heel goed voor jezelf goedpraten, dat doen veel mensen. Jammer voor de dieren.
GamblersCup schreef:Duhelo, ik lees het hele topic, reactie voor reactie. En wat jij schrijft, komt ook allemaal in mijn reactie terug. Misschien mijn reactie even GOED doorlezen![]()
Er werd gesproken over het afwisselen in de paddock. En dit zou betekenen dat er steeds een paard opgeholt staat in een te smal stalletje.