een klein probleempje, wie weet raad?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 15:06

1 nadeel is wel dat je op moet letten dat ie niet aan manen of staart gaat vreten :P
Maar m'n nicht had een geitje bij haar paard en dat ging zó fantastisch!! (hij moest zelfs mee op de trailer naar wedstrijden, anders ging het paard écht niet mee }:0 )

Tamadine

Re: een klein probleempje, wie weet raad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 15:11

Ja ja.....

Maar goed, die paar maanden red je hengst idd gerust wel. Maar eventueel zou je wel een oproep op bokt kunnen plaatsen. Misschien is er ergens een plekje waar die wel terecht kan. Kost niets en brengt misschien wel iets op.
En anders overleefd ie t idd wel hoor.

Per wanneer moet je van je landje af?

cientje4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-11 15:11

vuurneon schreef:
Persoonlijk denk ik dat de kans héééél erg klein is: t is een huurhuis; dus je bezit de grond ook niet. Lijkt mij sterk dat de woningcoorperatie zin heeft in een vertrapt grasveldje...
Welzijn pony gaat voor, landje is zo vertrapt en dier staat alleen. Nee, ik zou het zeker niet doen. Liever verderweg tot februari dan in je achtertuin neerzetten lijkt mij. Overigens zul je ook nog stro of andere bodembedding moeten hebben voor in de schuilstal (of heb je een andere bodem?).
Mestafvoer heb je dan wel, maar je ruikt het hoe dan ook; weet niet of je buren er zo blij mee zullen zijn ;) (ik zou er iig niet blij mee zijn!)

Nee, voor die periode had ik mijn tuin zeker niet tot bagger laten vertrappen enne lijkt mij heeeeel sterk dat de woningbouw anders denkt ;)

De tuin is gelukkig al een grote ramp die heb ik in een puinzooi van de woningbouw gekregen en denk dat hij hoe dan ook beter eruit komt dan dat hij was( gaten met golfplaten asbest erin verstopt, onkruid meters hoog, betegeling die met kieren van 10 cm verschuift zijn, verzakkingen) Dus ik denk niet dat het aan hun is om daar over te mogen klagen.

Hooi stro is allemaal al geregeld dat is het punt niet.

Daarbij de buren zijn heel medelevend( en toch nooit thuis) en die hebbn er begrip voor en in overleg hebben hun er geen problemen mee.

Verderweg vind ik persoonlijk geen optie aangezien het dan over een heel eind verder weg is en ik die mogelijkheid liever niet overweeg( tenzij ik geen keus heb natuurlijk.)

cientje4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-11 15:13

Tamadine schreef:
Ja ja.....

Maar goed, die paar maanden red je hengst idd gerust wel. Maar eventueel zou je wel een oproep op bokt kunnen plaatsen. Misschien is er ergens een plekje waar die wel terecht kan. Kost niets en brengt misschien wel iets op.
En anders overleefd ie t idd wel hoor.

Per wanneer moet je van je landje af?

Dit weekend moet hij er vanaf wezen dus het is echt op korte termijn.
Heb gelukkig nog genoeg tijd om de omheining dan te regelen anders heb ik pony in de tuin of erger nog, de buren zijn tuin.

Ik denk toch dat ik de woningbouw opbel voor de mogelijkheden,
Ze konden mij wel vertellen dat eenhoevige dieren in pricipe toegestaan zijn.
Maar wat duidelijkheid is wel belangrijk natuurlijk.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 15:15

ik zou er never nooit een geit bijzetten, dan weet je zeker dat je klachten krijgt van geluidsoverlast

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 15:15

Ah oke, dacht dat je een mooi tuintje had haha := In dat geval hoop ik dat je of in de buurt alsnog wat kan vinden of oké krijgt van de woningbouw.
Al vind ik het best een lange periode van dit weekend tot februari... Heb je ook een deel betegeld nu?

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 15:17

Polly schreef:
ik zou er never nooit een geit bijzetten, dan weet je zeker dat je klachten krijgt van geluidsoverlast

geiten en paarden zijn niet de meest ideale combinatie (ivm wormen ed) het kan wel
tevens zal de ponny hem ook niet gaan zien als maatje je hebt meer kans op dat ie hem gaat zien als jaag object

Sorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 15:19

cientje4 schreef:
edith2 schreef:
Mestafvoer is geen probleem, kan het dagelijks bij naastgelegen boerderij kwijt.

Kan de pony dan ook niet ondergebracht worden bij naastgelegen boerderij??

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 15:20

+ een geit kan ook behoorlijk stinken en is een meester in ontsnappen.
en de eigenaren van de andere shetten, hebben die al een plekje?? misschien vragen waar die naar toe gaan??

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 15:26

Jeetje, dat krijg je dan ook lekker laat te horen zeg...

Ik zou de woningbouw niet bellen als ik jou was. Ik zou het gewoon doen dan.

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 15:36

Geit en pony gaat echt niet altijd samen hoor! Laat je daardoor niet misleiden,mijn geit heeft ook vele km's gemaakt dankzij de pony. en ook het kapsel van de geit werd wel eens bijgewerkt door m'n shetter...
Bovendien heb je kans dat het beest veel mekkert en ben je verder van huis.

Persoonlijk zou ik de woningbouw niet bellen maar lekker neerzetten,de buren een bloemetje of fles wijn geven met de mededeling erbij dat het tijdelijk is en ondertussen rustig verder zoeken.

De rest van de kudde? heeft die plek?Miss kan die je wat tips geven.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 15:40

als jij over 4 weken gaat bevallen, dan zou ik niet met dit 'probleem' willen zitten en hem dus echt elders onderbrengen. Je hebt straks je handen vol aan de kleine en wilt hier lekker van genieten, dus een pony aan huis lijkt me dan niet ideaal als het toch tijdelijk is.

Kun je hem niet tijdelijk bij iemand anders kwijt, desnoods dus verder weg?
Plaats anders eens een oproepje hier op bokt, hij kan vast wel tijdelijik bij iemand staan als gezelschapspony /kinderpony :)

edit: ik zie dat hij dit weekend wegmoet, dan zou ik hem tijdelijk bij huis zetten -zonder te melden bij WB- maar zsm elders!

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 15:42

opisop_shop schreef:
als jij over 4 weken gaat bevallen, dan zou ik niet met dit 'probleem' willen zitten en hem dus echt elders onderbrengen. Je hebt straks je handen vol aan de kleine en wilt hier lekker van genieten, dus een pony aan huis lijkt me dan niet ideaal als het toch tijdelijk is.

Kun je hem niet tijdelijk bij iemand anders kwijt, desnoods dus verder weg?
Plaats anders eens een oproepje hier op bokt, hij kan vast wel tijdelijik bij iemand staan als gezelschapspony /kinderpony :)

dit was mijn gedachte ook al dus heb haar al een oplossing voor gedragen maar of ze er ook op ingaat ?
hoe dan ook ik hoop dat ze een oplossing vind waar ze zich in kan vinden

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 16:04

Het is natuurlijk verre van ideaal , wil je het een houdbare situatie maken voor een half jaar lang , dan zijn er nogal wat factoren waar op het fout kan gaan....buren die toch klagen , WB die toch wil dat het dier vertrekt , problemen doordat 'ie alleen staat.... ik zou het alleen in het alleruiterste geval doen als je ècht geen andere keus hebt en de pony goed binnen kan staan en je ook zijn voer / spullen / hooi / stro goed kwijt kunt , mest goed kwijt kunt , een goede omheining kunt regelen en kunt regelen dat je tuin vol met zand komt zodat het dier fatsoenlijk kan lopen en liggen , want gewoon aarde dat wordt een enorm zielige bende natuurlijk als het dier daar de winter op die postzegel door moet brengen in de bagger :=

Ik zou het diertje wat verder weg plaatsen voor een half jaartje (met verzorging) dan een betere oplossing vinden voor het dier zelf , maar ook voor jou gezien je zwangerschap....

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 16:09

Ik lees dat je wat zoekt in de omgeving van Emmeloord. Ik kan wel even voor je rondvragen als je dat wilt?
Kun je hem anders niet op de doe-het-zelf stal zetten in Emmeloord?

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 18:49

Ik zou hem ook in je tuin zetten en zo spoedig mogelijk een geschiktere plek zoeken. Ook zou ik de woningbouw niet informeren. Het is immers een huisdier tegenwoordig. Maar vanwege je bavalling binnenkort zou ik hem toch elders plaatsen. Iemand regelen die hem verzorgen kan in die periode en dan in februari naar de nieuwe stek. Je hebt het druk zat.

cientje4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-11 20:31

Met mijn zwangerschap is het juist een betere oplossing dat hij aan huis staat die tijd aangezien ik dan net iets meer tijd heb+ vriendlief na zijn werk kan mesten ed.

Een geit word het dus niet.
Ik heb een verzorgstertje in het dorp die mij ook wil helpen met verzorging maar die heeft geen mogelijkheid( ze is 14) om de zorg op haar te nemen mocht hij op een stal met doe het zelf basis staat.

Verder kan ik hem stallen op volledige basis maar kost dat mij 275 euro per maand wat ik nogal veel vind voor een shet.

Ik heb gelukkig nog wat rond kunnen bellen en doen,
En ik kan zoiezo half november een plekje regelen voor mijn grote vriend, dus die anderhalve maand komt hij lekker aan huis en daarna weer terug naar vriendjes.
De andere shets zijn in de leeftijd van 8 maand tot 2 jaar en gaan nu naar een plekje bij leeuwarden wat voor mij helemaal niet haalbaar is.

In iedergeval bedankt voor alle lieve meedenkende mensen en de vele opties maar ik denk toch dat hij eerst anderhalf maandje aan huis komt.

Bella_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 20:42

Ik nu een beetje alles zitten lezen. ;)
Nou suc6 dan maar hea. O:)

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 20:51

En staat je kleine vriend al aan huiss?

jael89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 14:44

Ik weet dat het bij mij in de buurt niet mag (Omg. Renkum/ Heelsum). Wij kregen een meneer aan de deur met een shetlander met het zelfde verhaal. Moest onverwachts van de wei af. Mee naar huis genomen en kreeg toen al heel snel de woningbouw op de stoep die hem vriendelijk vertelden dat of die pony weg moest of hij moest het huis uit.. Dus nee, tuin zou ik niet doen..

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 14:55

pony valt toch onder "huisdier" :+

Dus gewoon in je tuin zetten *\o/*

mimi123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 15:02

ik zou hem gewoon in de tuin zetten! en niet de woningbouw bellen, nooit slapende honden wakker maken!
Er zijn genoeg hengsten die (helaas) heel hun leven alleen staan. Die van jou overleeft dat wel die paar weken! Ik zou het juist fijn vinden als je net bevallen bent straks dat je alleen maar uit het raam hoeft te kijken om hem te zien! hoef je je ook geen zorgen te maken en je zegt zelf dat je genoeg hulp hebt.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 14:48

En?? Hoe gaat het nu??

joycaneJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 17:31

Ik heb net alle berichtjes hier zitten lezen en ik vind het echt asociaal dat die mensen van het weilandje je er op korte termijn uitzetten en het weiland platgooien.
Als het weiland van mij was geweest had ik het echt maanden van te voren gemeld en zelfs hulp geboden met een nieuw onderkomen voor de pony's.

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 18:03

Weet niet precies waar je zit? ;)

Ik zou wel een deel gaan betegelen, bij de uitgang van de stal, dan kun je eventueel als het echt te nat is dat even met een draadje afzetten. Anders zit je straks met mok e.d.
Mestafvoer, mijn vader kan het van 2 minishetjes in een groene container houden.

Wij hebben geen strooisel in de box maar rubber matten. Daar krijgen ze dus ook hooi. Alle dagen even veger erbij en klaar. Als het te nat is dan 't land dicht en kunnen ze alleen in de paddock komen, ideaal dus. Elke dag bijhouden, dat is het belangrijkste!

Misschien voor jou dus ook een idee om een rubber mat in de 'stal' te doen. Ik zou geen geitje o.i.d. er bij doen, het is tijdelijk dat overleeft hij wel!