Verder ben ik echt super blij met jullie lijstjes!

Het is natuurlijk voor een deel persoonlijk wat fijn is of juist niet, zoals hooi buiten de stallen voeren of in de stal en lage stalwanden of juist gesloten stalwanden. Over dat laatste twijfelen wij nog heel erg.
Onze stallen zijn half hoog aan de binnenkant. Zo kunnen ze aan beide kanten heel goed contact maken met de buurman (zelfs kriebelen als het nodig is) en ze kunnen tot hun borst aan de muur gaan staan, waardoor ze nog meer ruimte hebben.

(Veulen in de stal. De muren zijn dus echt niet hoog.)
Dat is nog nooit fout gegaan, maar de paarden zien dat ook niet als uitgang, omdat er alleen mensen door de binnendeuren gaan. De paarden gaan door de buitendeuren. Daarvan kan de bovendeur dicht als ik bang ben dat ze er over gaan.

(Buitendeur)
De nieuwe stal kan door de ligging moeilijk buitendeuren hebben, dus wordt het meer een binnenstal. Dan wordt het dus een ander verhaal, waardoor ik nog niet weet wat wijs is.
De opmerking over stopcontacten met klepje is slim! Die hebben wij nu ook in de stal, maar ik had daar natuurlijk niet over nagedacht. Misschien was ik die glad vergeten in de nieuwe stal.